[mk3]Komputer pokładowy MFA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

[mk3]Komputer pokładowy MFA

Post autor: duzy_przemo » czw mar 09, 2006 10:54

Siemka

Na początek chciałbym się przywitać bo jestem tutaj nowy. :grin: ,

Od niedawna zostałem posiadaczem Golf Mk3 1.8 GT i wobec tego mam pytanie dotyczące komputera pokładowego MFA a dokładnie dokładny opis jego funkcji.

I kurtka mam jeszcze jedno pytanie ile ta bestia powinna normalnie palić bo według kompa mam jkaieś 10.9 L na 100km w mieście a na trasie 8.7L na 100km przy 110km/h.

pzdr
Ostatnio zmieniony czw mar 09, 2006 23:57 przez duzy_przemo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw mar 09, 2006 15:50

O MFA pozytaj sobie w instrukcji, na tej i nastepnych stronach.
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?43,0
O spalaniu podawanym przez fabryke masz pod koniec instrukcji..
A jak jest w rzeczywistosci, to niech sie wypowiedza uzytkownicy 1.8 ;)
Ostatnio zmieniony pt mar 10, 2006 13:01 przez inek01, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pt mar 10, 2006 12:55

Dzięki serdeczne



racer18

Post autor: racer18 » pt mar 10, 2006 13:37

Tu masz link do funkcji MFA i takie tam ;)
Jeśłi chodzi o wskazania MFA to nie są one idealnie dokładne. Mi pokazuje spalanie na mieście 7.5 do 8.5 a spala ok 9l na dłuższych odcinkach a na trasie spala przy 90 ok 7l ale to zależy m.in. od stylu jazdy. 1.8 to taki silnik że depniesz kilka razy mocniej i zrobi się wir w baku a średnie spalanie nie wiele się zmieni bo jest średnie a paliwa ubędzie sporo. Do tego trzeba się przyzwyczaić ;)

http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 10, 2006 13:54

Wszystko ok, tylko ze w Mk3 z tego trybu serwisowego MFA dziala tylko "chwilowe spalanie", nie liczac tego ze pokazuje jeszcze normalnie temp oleju i zewnetrzna.
Przynajmniej u mnie tak jest w 97'.
Tam z reszta pisza ze "UWAGA! Od roku 1994 tryb serwisowy przełącza się guzikiem do kasowania ilości kilometrów"


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

racer18

Post autor: racer18 » pt mar 10, 2006 14:05

To normalne że nie w każdym jest tak samo, z czasem zmieniali opcje MFA, sposoby włączania itd.



Awatar użytkownika
Wardek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady

Post autor: Wardek » sob mar 18, 2006 20:26

Z tego co mi wiadomo, co widziałem osobiście i od kogo usłyszałem itp...

... w trybie serwisowym póki co to spotkałem się z tak jak pisano powyżej, z chwilowym spalaniem i temp oleju i powietrza... :mrgreen:

myśle że tak większość trójek miała.. :mrgreen:


Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości