Olej na bloku silnika od strony kabiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jawors
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 19:49
Lokalizacja: Płock

Olej na bloku silnika od strony kabiny

Post autor: jawors » wt cze 10, 2008 20:00

Witam,

zauwazyłem olej na bloku silnika od strony kabiny?
Zajrzałem pod silnik i było delikatnie mokro na osłonie silnika. Po wejściu na kanał okazuje się że olej cieknie gdzieś z góry - spływa po bloku sielnika na dół.
Skąd może być ten wyciek??



Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » wt cze 10, 2008 20:04

A nie cieknie przypadkiem gdzies z turbinki? Nie kopci Ci białym dymkiem na niskich obrotach? Jeżeli tak to niestety turbo już moze zaciagac olej :( U mnie jak padlo to caly silnik był zarzygany od strony kabiny...



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt cze 10, 2008 20:27

zawór EGR, zdejmij plastikową pokrywe silnika, później gąbke i po lewej stronie na górze zobaczysz wyciek z dziurki wielkości łebka od zapałki, wpisz w "szukajce" egr to będziesz wiedział o co chodzi
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 20:31 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr cze 11, 2008 01:49

jawors pisze:Skąd może być ten wyciek??
tak na pałę to możemy gdybać i gdybać,
musisz zdjąć górną plastikową pokrywę silnika i wtedy zobaczysz skąd cieknie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr cze 11, 2008 10:36

jawors pisze:Skąd może być ten wyciek??
EGR, kolektor ssący, kolektor wydechowy, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod deklem zaworót, turbina, zasilanie turbiny, korek oleju, pękniety blok, pęknięta głowica-to tak z niektórych....możliwości jest dużo jak widzisz. zdejmij pokrywe i oglądaj


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

jawors
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 19:49
Lokalizacja: Płock

Post autor: jawors » wt cze 17, 2008 19:30

kulon-x pisze:zawór EGR, zdejmij plastikową pokrywe silnika, później gąbke i po lewej stronie na górze zobaczysz wyciek z dziurki wielkości łebka od zapałki, wpisz w "szukajce" egr to będziesz wiedział o co chodzi
po zdjęciu pokryy i wyjęciu gąbki, okazuje się że z otworu po lewej stronie to wyciek jest minimalny. Wyciek jest bardziej po prawej stronie, jakby pod dolotem.
Nie moge zobaczyć dokładniej gdzie jest źródł tego wycieku, patrząc od spodu okazuje się że jest to wysoko.
Jeżdzę tym autem od 3 miesięcy i jeszcze jedna rzecz mi do głowy przychodzi, a mianowicie, że podczas wlewania oleju mógł ktoś wylać poza korek wlewu trochę oleju.



lebiodek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lut 15, 2007 21:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lebiodek » czw cze 19, 2008 14:31

Witam,
miałem podobny wyciek i okazało się że to korek wlewu oleju, dokładnie uszczelka wlotu w pokrywie zaworów. Uszczelka bezpośrednio pod korkiem była OK! Można spróbować ją odwrócić, ale najlepiej wymienić. Pozdrawiam



bogdan pirat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 03, 2006 14:38
Lokalizacja: Połomia

Post autor: bogdan pirat » czw cze 19, 2008 20:30

zobacz kolego czy czasami nie cieknie z simeringa wałka rozrządu :bigok:



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » czw cze 19, 2008 22:41

lebiodek pisze:okazało się że to korek wlewu oleju
o to też bardzo prawdopodobne, u mnie też się pociło w tych okolicach po wymianie korka brak pocenia, suchutko


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt cze 20, 2008 09:01

Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą oraz przy łączniku pokrywy korka wraz z pokrywą zaworów.
Przyczyna - niby minimalny wyciek (na około 1cm), a zarzygał cały silnik, turbinę, ptzewody na rurze wydechowej kończąc...
Koszt wymiany to - uszczelka oryginał 50 PLN, robocizna - 0 PLN (sam zdziełałem)


Dziki

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pt cze 20, 2008 09:25

Witam wszytkich :bajer:
Ja tez mam podobne objawy, silnik zarzygany od strony kabiny. Sugestie z uszczelką pokrywy zaworów oraz korka to strzał w 10-kę- pewnie u mnie to jest do wymiany, natomiast u mnie jest jeszcze mokro przy odmie (tej u góry i skierowanej tuż za filtrem do dolotu) moje pytanie jest takie czy przy okazji nie skończyły się uszczelniacze zaworów, bo tego oleju tak czy siak to chyba za dużo jest tam na górze???



tobi1111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 15:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: tobi1111 » pn sty 11, 2010 02:20

mam te sam silnik co ty AXR i wyciek na silniku od strony kabiny,napisz mi jak poradziłeś sobie z tym problemem

pozdrawiam robert



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pn sty 11, 2010 17:16

tobi1111, lol temat sprzed dwóch lat a jeszcze żyje...

Może opowiem jak ja do tego doszłem.

Poczekałem na wiosne i umyłem silnik specjalnym specyfikiem dodawanym do karchera. Po umyciu DOKŁADNIE wyczyściłem do sucha cały silnik od strony kabiny.

Po około 20-25 minutach nałożyłem wilgotny ręcznik kuchenny tuż pod pokrywą zaworów i turbinką. Czekamy na wyschnięcie (papier skleił się do bloku).

Odpalamy i po 5 góra 10 minutach wszystko widać jak na dłoni.

Pomysł może szalony ale zapożyczony z warsztatu kumpla i jak na razie sprawdza się w każdym przypadku.

Uwaga - dość czasochłonne zajęcie więc 4 browary to takie minimum...


Dziki

tobi1111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 15:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: tobi1111 » pn sty 11, 2010 20:02

skąd u ciebie ciekło ? u mnie chyba z EGR ale nie jestem pewien jak dużo ci ubywało oleju ?
trochę mnie to denerwuje bo mam dość mocno brudny blok koło turbo
robert
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 20:03 przez tobi1111, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 204 gości