Strumienica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Strumienica
Hej
przeczytalem juz tutaj kilka postow na temat strumienic.
Opini , dyskusji i klotni.
Tym razem w skrocie - prosze o odpowiedz na ankiete
Golf 3 1.8 ABS
Srodkowy tlumik nowka - zwykly
Koncowy - przelotowy.
przeczytalem juz tutaj kilka postow na temat strumienic.
Opini , dyskusji i klotni.
Tym razem w skrocie - prosze o odpowiedz na ankiete
Golf 3 1.8 ABS
Srodkowy tlumik nowka - zwykly
Koncowy - przelotowy.
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Ja zrobilem blad i zalozylem strumienice ktora raczej nic nei dala. Po przeczytaniu ikilku madrych artykulow teraz ja chetnie wytne i zastapie rurka...Ciekawe czy problemy z uszczelka pod glowica nie wynikaja z jej montazu...
„Statystycznie, czyli w przeważającej ilości przypadków strumienica pogarsza parametry silnika. Czasami jednak faktycznie je poprawia. Jest to około 20% przypadków. Poza tym stwierdzamy przypadki szybkiej awarii silników po zamontowaniu strumienicy w miejscu katalizatora. Są to bardzo poważne awarie kończące się zatarciem tłoków. Poza tym na razie mam tylko niejasne podejrzenie, że obecność strumienicy przyczynia się do uszkodzenia uszczelki pod głowicą po kilkunastu tysiącach przebiegu. Myślę, że kolejne miesiące pozwolą na osiągnięcie większej ilości informacji i doświadczeń. Obecne doświadczenia opieram na ponad 1000 samochodów przewijających się przez firmę w ciągu roku a nie na jednostkowych przypadkach.”
”Generalnie, strumienica nie doda mocy silnikowi, ale czasami faktycznie przyczyni się do poprawienia momentu obrotowego, co oczywiście może przyczynić się do poprawy przyspieszeń i elastyczności silnika. Właśnie w Hondzie po raz pierwszy skojarzyliśmy kolejne dwie awarie uszczelki pod głowicą z zamontowaną strumienicą. Potem był Lanos a niedawno także Renault Clio II 1,4 o przebiegu 40 tys. km gdzie na trzeci dzień po założeniu strumienicy w miejsce katalizatora uległy zatarciu tłoki. Remont silnika kosztował blisko 5 tys. To nie są odosobnione przypadki.”
by Jacek Chojnacki z firmy CHOJNACKI MOTOR SYSTEM S.C
Wykres mocy i momentu obrotowego - Seicento A-grupa
Kolor ciemniejszy - układ wydechowy z zamontowaną strumienica
Kolor jaśniejszy - układ wydechowy bez strumienicy
Wykres mocy i moentu obrotowego silnika 1.4 Toyota Corolla - filtr powietrza seryjny
Kolor jaśniejszy - układ wydechowy z strumienicą wydechową Jones
Kolor ciemniejszy - układ wydechowy bez strumienicy i zamontowaną w jej miejsce rurą 40mm
„Statystycznie, czyli w przeważającej ilości przypadków strumienica pogarsza parametry silnika. Czasami jednak faktycznie je poprawia. Jest to około 20% przypadków. Poza tym stwierdzamy przypadki szybkiej awarii silników po zamontowaniu strumienicy w miejscu katalizatora. Są to bardzo poważne awarie kończące się zatarciem tłoków. Poza tym na razie mam tylko niejasne podejrzenie, że obecność strumienicy przyczynia się do uszkodzenia uszczelki pod głowicą po kilkunastu tysiącach przebiegu. Myślę, że kolejne miesiące pozwolą na osiągnięcie większej ilości informacji i doświadczeń. Obecne doświadczenia opieram na ponad 1000 samochodów przewijających się przez firmę w ciągu roku a nie na jednostkowych przypadkach.”
”Generalnie, strumienica nie doda mocy silnikowi, ale czasami faktycznie przyczyni się do poprawienia momentu obrotowego, co oczywiście może przyczynić się do poprawy przyspieszeń i elastyczności silnika. Właśnie w Hondzie po raz pierwszy skojarzyliśmy kolejne dwie awarie uszczelki pod głowicą z zamontowaną strumienicą. Potem był Lanos a niedawno także Renault Clio II 1,4 o przebiegu 40 tys. km gdzie na trzeci dzień po założeniu strumienicy w miejsce katalizatora uległy zatarciu tłoki. Remont silnika kosztował blisko 5 tys. To nie są odosobnione przypadki.”
by Jacek Chojnacki z firmy CHOJNACKI MOTOR SYSTEM S.C
Wykres mocy i momentu obrotowego - Seicento A-grupa
Kolor ciemniejszy - układ wydechowy z zamontowaną strumienica
Kolor jaśniejszy - układ wydechowy bez strumienicy
Wykres mocy i moentu obrotowego silnika 1.4 Toyota Corolla - filtr powietrza seryjny
Kolor jaśniejszy - układ wydechowy z strumienicą wydechową Jones
Kolor ciemniejszy - układ wydechowy bez strumienicy i zamontowaną w jej miejsce rurą 40mm
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
- szerszeniak
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Tu się zgadzam.racer18 pisze:Witam. Ja zaznaczyłem TAK ale to dlatego że strumiennice wkłada się zamiast katalizatora a jeśli ten jest już wypalony to blokuje wylot spalin i zamontowanie strumiennicy ułatwi mu oddychanie, natomiast jeśli katalizator jest ok to raczej nie wiele się zmieni ale napewno nie będzie jeździł gorzej.
Z tym, że należy rozróżniać to coś nazywane strumiennicą łuskową, która w rzeczywistości jest rurą z wytłoczeniami od wewnątrz, a z zewnątrz wygląda jak katalizator. Jeżeli coś takiego zamontujesz to tak samo jakbys zamontował zwykłą rurę w miejsce katalizatora, tyle , że na przeglądzie nikt się nie czepnie, że katalizatora nie ma.
Taką strumiennice można montować w miejsce starego i przytkanego katalizatora bez obawy o silnik. Poprostu wydech jest odetkany i tak jakby silnik powraca do nominalnych parametrów.
Inna bajka jest ze strumienicami naddzwiękowymi (stożkowymi) gdzie wewnątrz jest zwężka wenturiego. Tak strumienica wytwarza podcisnienie za zwężką i powoduje szybsze opróżnianie cykindrów ze spalin. Ten typ strumienic jest opatentowany i produkowany jedynie przez firme Michael. Taka stumienica jezeli jest zamontowana w nieodpowiednim miejscu moze doprowadzic nawet do wypalenia gniazd zaworów.
to tyle z mojej wiedzy na ten temat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 122 gości