[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

babe16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt gru 29, 2009 17:50
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: babe16 » sob sty 09, 2010 18:02

To chyba że tak:)



Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » sob sty 09, 2010 23:55

Mógłby mi ktoś podać numer komputera do 2EE? Bo przeszukałem cały temat na szybko i nie mogę znaleźć...
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 23:55 przez Zibi201, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
HakaHaka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 14:40
Lokalizacja: Krosno

Wolne obroty na zimnym silniku PN

Post autor: HakaHaka » ndz sty 10, 2010 16:05

Witam!

Widzę że jest tu kilka osób które mogą mi pomóc.
Moje autko golf'91 1.6PN pierburg 2ee ;]

Od roku kiedy go kupiłem zapalałem na gazie, teraz przyszły mrozy i musiałem się przeprosić z Pb;]
Mój problem polega na tym że nie mam wolnych obrotów na zimnym silniku zarówno na gazie jak i benzynie. Jak silnik się trochę zagrzeje chodzi jak zegarek na LPG przy około 1000 obrotów.
Problem jest na benzynie, odpala ładnie ale muszę go trzymać na obrotach i ogólnie chodzi jakby palił na 2-3 tłoki, szarpie nie ma mocy, dławi go momentami do momentu jak się rozgrzeje wtedy wszystko wraca do normy tyle ze na Pb i ciepłym wolne obroty są około 1500.

Domyślam się po przejrzeniu tematu, że może to być membrana w nastawniku przepustnicy dolnej. Ale ostatnio grzebiąc przy autku zauważyłem że potencjometr przepustnicy(widoczny na pierwszym foto) w ogóle nie jest przykręcony do gaźnika tylko wisi na kablach obok niego... Otóż śruba która go mocuje została przez kogoś ukręcona i nie ma jak tego zamocować.
Moje pytanie czy potencjometr ten będzie miał wpływ na wolne obroty przy zimnym silniku bo nie wiem czy zabierać się za to i rozwiercać?
Dodam że próbowałem przekręcać delikatnie potencjometrem na średnio rozgrzanym pracującym silniku i miało to jakiś wpływ nieduży na obroty.
Fotka potencjometru:

Obrazek Obrazek

Z góry dzięki za wszelką pomoc



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz sty 10, 2010 16:09

Właśnie ten element odpowiada za obroty biegu jałowego - dość często "wysiada" i obroty głupieją.
Wypada zamocować ten potencjometr.
:pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sty 10, 2010 23:04

A moim zdaniem wcale za to nie odpowiada - to nie ma żadnego znaczenia przy wolnych obrotach. Nastawnik przepustnicy ma w sobie swój potencjometr i to na jego podstawie reguluje sobie wolne obroty. Ten potencjometr ma inne zastosowanie - dzięki niemu ECU jest informowane o wciśnięciu pedału gazu - reakcja ECU polega wtedy na przymknięciu przesłony wstępnej celem wzbogacenia mieszanki - działa to jak pompka przyspieszająca w klasycznym gaźniku. Jak potencjometr jest odłączony, to silnik dławi się przy przyspieszaniu, tak, jakby brakowało mu paliwa.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz sty 10, 2010 23:17

Lipek81 pisze:A moim zdaniem wcale za to nie odpowiada - to nie ma żadnego znaczenia przy wolnych obrotach. Nastawnik przepustnicy ma w sobie swój potencjometr i to na jego podstawie reguluje sobie wolne obroty. Ten potencjometr ma inne zastosowanie - dzięki niemu ECU jest informowane o wciśnięciu pedału gazu - reakcja ECU polega wtedy na przymknięciu przesłony wstępnej celem wzbogacenia mieszanki - działa to jak pompka przyspieszająca w klasycznym gaźniku. Jak potencjometr jest odłączony, to silnik dławi się przy przyspieszaniu, tak, jakby brakowało mu paliwa.
Chciałbym aby to była prawda - niestety nie jest.
Znam to z własnego doświadczenia - miałem wariackie obroty.Wypinałem elektromagnes przesłony aby mi silnik nie wypadł na biegu jałowym.Fakt - przyśpieszenie z wypiętym było nijakie ale dało się jechać.
Cały układ jest sprzężony przez sterownik i każdy element ma w nim odbicie.
Wymieniłem i nastał spokój.
Wypięty potencjometr powodował praktycznie zanik biegu jałowego i trzeba było trzymać "na gazie" aby nie zdechł, co w mieście może niewprawnego kierowcę kosztować stłuczkę(trzeba też hamować i deptać sprzęgło)... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
HakaHaka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 14:40
Lokalizacja: Krosno

Post autor: HakaHaka » wt sty 12, 2010 04:37

Panowie skoro mowa o gaźnikach w tym temacie to może ktoś by miał mocowanie tego potencjometru do gaźnika pierburg??? Daje fotkę co potrzebuje jest w czerwonym prostokacie: Obrazek

Dałem w temacie "kupie" części ale zero odzewu :grrr:



Awatar użytkownika
Annkrus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lis 12, 2009 17:01
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Annkrus » wt sty 12, 2010 23:37

Jak zresetowac komputer ?



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr sty 13, 2010 16:10

Annkrus, odłącz akumulator na 15min.


Obrazek

Awatar użytkownika
Annkrus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lis 12, 2009 17:01
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Annkrus » śr sty 13, 2010 16:20

D1_PITER pisze:Annkrus, odłącz akumulator na 15min.


To nic mi nie pomogle ;( Gdy go włacze przez chwile chodzi normalnie jakies 30-60 sekund nastepnie gasnie ponownie go uruchomie z nowu gasnie i za 3 razem zaczyna normalnie pracowc . Co moze byc grane ?



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » ndz sty 24, 2010 14:14

No i ja dołączyłem do grona falujących i wysokich obrotów..

Na benzynie obroty falują w zakresie 200-1400 obrotów. Winy natomiast nie ponosi za to nastawnik ani przesłona wstępna.. Więc co? Układ zapłonowy??

Obroty czasem się wieszają na 1500 później 2000 aż w końcu 2500. To się dzieje gdy jadę po trasie na obrotach 2500.. Wrzucam luz a obroty dalej takie same.. Pomaga odłączenie i podłączenie nastawnika - więc to nie membrana..


Obrazek

mishq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lut 15, 2007 21:10
Lokalizacja: Humniska
Kontakt:

Post autor: mishq » ndz sty 24, 2010 17:44

mi też sie obroty wieszały ale wymieniłem wąż od odmy bo był pęknięty i narazie spokój zobaczymy co dalej bedzie



eto881
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 13:03
Lokalizacja: --------

Ja też mam Problem co wszyscy tutaj zgromadzeni ale ...

Post autor: eto881 » czw sty 28, 2010 15:07

Chciałem dodać ze ja Wymieniłem wszystkie czujniki temperatury uszczelkę co jest pod gaźnikiem i muszę wam powiedzieć ze dalej to samo ale słuchajcie jak po wymianie tych czujników zapaliłem auto wskoczyło na obroty ale jak odpiąłem wtyczkę od regulacji obrotów to od razu spadły na bardzo małe potem wpiąłem i na razie chodzi równo ale ma troszkę obroty wyże ale nie zbyt wysokie spróbuje ustawić obroty i go zapalić jak będzie zimny zobaczymy efekt :) Obrazek


Łukasz

Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mimax » wt lut 02, 2010 19:46

HakaHaka jesli potrzebujesz tej czesci mam taką

[ Dodano: 02 Lut 2010 18:49 ]
jestem tu nowy i wydze ze wszyscy maja problem z gaznikiem 2ee i obrotami, mialem ten sam problem przyczyny nie znaleazlem ale zroilem wlasne przerobki i silnik chodzi normalnie
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 20:48 przez mimax, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 84 gości