Kilka pytań dot. ładowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pako.tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 08, 2007 20:06
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontakt:

Kilka pytań dot. ładowania

Post autor: pako.tomasz » ndz sty 10, 2010 13:31

Witam!
Mam kilka prostych 9tak mi się wydaje) pytań dotyczących ładowania. Szukałem odpowiedzi w wyszukiwarce, ale mam problem żeby zebrać to wszystko do kupy. Jeśli móżcie pomóżcie!

1. Jak dokładnie zmierzyć napięcie na alternatorze? Czy mogę to zrobić zwykłym miernikiem i gdzie dokładnie przyłożyć miernik, żeby zmierzyć to napięcie?
2. Czy w moim samochodzie (1.4 ABD 95r. ze wspomaganiem) jest możliwość ręcznie regulować naciąg paska alternatora? Jeśli tak to jak to zrobić?
3. Jak zmierzyć (w którym dokładnie miejscu) napięcie na regulatorze i ile mniej więcej powinno ono wynosić?


TH

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Kilka pytań dot. ładowania

Post autor: agrala » ndz sty 10, 2010 13:57

pako.tomasz pisze:Witam!
Mam kilka prostych 9tak mi się wydaje) pytań dotyczących ładowania. Szukałem odpowiedzi w wyszukiwarce, ale mam problem żeby zebrać to wszystko do kupy. Jeśli móżcie pomóżcie!

1. Jak dokładnie zmierzyć napięcie na alternatorze? Czy mogę to zrobić zwykłym miernikiem i gdzie dokładnie przyłożyć miernik, żeby zmierzyć to napięcie?
2. Czy w moim samochodzie (1.4 ABD 95r. ze wspomaganiem) jest możliwość ręcznie regulować naciąg paska alternatora? Jeśli tak to jak to zrobić?
3. Jak zmierzyć (w którym dokładnie miejscu) napięcie na regulatorze i ile mniej więcej powinno ono wynosić?
ad1. Ustawiasz mirnik na DC, zakres do 20V i podpinasz go do akumulatora
ad2. Masz napinacz wiec on sam napina pasek
ad3. Chyba cos tu pomieszales bopwenie chodzi ci o napiecie jakiepuszcza alternator, regulator podaje napiecie do alternatora ale to sa rozne wartosci w zleznosci od napiecia na wyjsciu alternatora, tego nikt nie mierzy. Napiecie jakie powinien dawac alterantor to 14,2-14,4V
Najlepiej sprawdzac na wlaczonych swiatlach i wlaczonym ogrzewaniu tylnej szyby



pako.tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 08, 2007 20:06
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontakt:

Post autor: pako.tomasz » ndz sty 10, 2010 14:06

Wielkie dzięki za odpowiedź. Jeszcze tylko, gdzie dokładnie przyłożyć miernik chcąc sprawdzić to napięcie na alternatorze? Jestem kompletnym laikiem z elektryki samochodowej, więc sorki za to pytanie;)


TH

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 10, 2010 14:08

pako.tomasz pisze:Wielkie dzięki za odpowiedź. Jeszcze tylko, gdzie dokładnie przyłożyć miernik chcąc sprawdzić to napięcie na alternatorze? Jestem kompletnym laikiem z elektryki samochodowej, więc sorki za to pytanie;)
Elektrodami dotykasz biegunów akumulatora i będziesz widział ile ładuje alternator ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sty 10, 2010 14:12

czytaj doklanie to co napisalem
ad1. masz podane gdzie
ad3 masz napisana wartosc jak ma byc na odpalonym silniku



pako.tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 08, 2007 20:06
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontakt:

Post autor: pako.tomasz » ndz sty 10, 2010 19:50

Sprawdziłem napięcia na akumulatorze i:
- przy wyłączonym silniku - 12,33V
- przy zapalonym silniku, włączonym radio, dmuchawie i światłach mijania - 14,21V
Czy tak jest ok czy nie?


TH

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz sty 10, 2010 19:55

pako.tomasz pisze:Sprawdziłem napięcia na akumulatorze i:
- przy wyłączonym silniku - 12,33V
- przy zapalonym silniku, włączonym radio, dmuchawie i światłach mijania - 14,21V
Czy tak jest ok czy nie?
BDB


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości