pompa wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Martini79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

pompa wody

Post autor: Martini79 » sob sty 09, 2010 18:29

Witam,
Mam problem ze swoim autkiem - vw golf II 1.6D 91' (silnik JP). Mianowicie strasznie mi sie grzeje woda od kilku dni,Termostat -wahler wymieniłem na nowy,uszczelka pod głowicą tez nowa -Goetze.A problem dalej jest. Ostatnio jechałem na przegląd rejestracyjny i woda mi sie zagotowała - odcinek ok 5km pokonałem przez pół dnia poniewaz musiałem co chwile sie zatrzymywac studzic autko i dolewac wody. Według mnie ale chce sie Was upewnic co to moze byc. górny przewod co idzie od głowicy do chłodnicy jest gorący chłodnica letnia a dolny przewod całkiem letni. Czy chłodnica zamulona i zatkana czy pompa wody.... . Jezeli stwierdzicie ze pompa to prosze Was o porade z fotoporadą jak ja wymienic bo stanąłem na tym że odkreciłem alternator i co dalej...... . Pompe juz kupiłem i chce ją wymienic. Czekam na pomoc.Dzieki



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » sob sty 09, 2010 18:39

A co z wezami (gorny i dolny), grzaly sie rowno? Czemu byla wymieniona glowica? Jak pompa nie dziala to po 2 gora 3 Kilometrach masz 130 stopni jak nie lepiej.


Dziki

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 09, 2010 18:42

Martini79, odkrecales korek ze zbiorniczka wyrownawczego ? sprawdziles czy leci płyn,zeby wymienic pompe musisz odkrecic sruby za wspornikiem alternatora (dolne powinny pojsc bez problemu a dwie gorne to jest zabawa)
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 18:49 przez damian81Z, łącznie zmieniany 3 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Martini79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Martini79 » sob sty 09, 2010 20:32

a dolnego koła nie trzeba zdejmowac??



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 09, 2010 20:46

Martini79, kolo i tak musisz odkrecic zeby przełozyc na nowa pompe,a jezeli myslisz o kole pasowym przykreconym do wału to nie musisz
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 20:52 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
tuborg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt gru 11, 2009 19:41
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: tuborg » sob sty 09, 2010 20:47

musisz zdjąć dolne koło które napędza alternator i pompę wodną,są tam śruby na imbus tylko nie pamiętam jaki rozmiar :foch:



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: vwEmil » sob sty 09, 2010 20:56

tuborg, niby po co ma ściągąć koło pasowe na wale??



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob sty 09, 2010 23:32

Sprawdź jeszcze czy odpowietrzenie jest drożne (cienki przewód idący do zbioniczka), możesz to sprawdzić zdejmując go i dmuchając w niego. Powietrze nie ma którędy uciec więc gromadzi się w różnych miejscach układu z reguły to nagrzewnica, chłodnica i dolny wąż.



Martini79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Martini79 » ndz sty 10, 2010 15:30

to mam zdejmować to koło pasowe to na dole??



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz sty 10, 2010 15:37

Martini79, nie zdejmuj tego koła z wału bo niema takiej potrzeby,a wogóle to wymieniasz cała pompe czy tylko połówke?
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 15:38 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » ndz sty 10, 2010 15:38

Witam
Martini79 pisze:to mam zdejmować to koło pasowe to na dole??
Koło pasowe wału NIE

Pozdro



Martini79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Martini79 » ndz sty 10, 2010 16:30

wymieniam tylko połówke pompy. To napiszcie mi co mam odkrecic i co wyjąc zeby zmienic tą połówke pompy
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 16:35 przez Martini79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz sty 10, 2010 16:41

odkrec najpierw te kolo pasowe z pompy wody jak jest pasek to latwiej je sobie przytrzymac,sciagnij pasek alternatora, odkrec alternator, spusc plyn z chlodnicy, odczep weze od pompy wody, i odkrec sruby pompy dalem ci rysunek ,to są sruby nr 9 za wspornikiem alternatora
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 16:42 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wymiana pompy

Post autor: mauro22 » ndz sty 10, 2010 17:50

Witam,

Kiedy wymieniałeś termostat? Dlaczego go wymieniałeś? Czy po wstawieniu nowego nic się nie poprawiło? Temat temperatury był już tu przerabiany setki razy. Ja też z tym walczyłem. Rozwiązaniem w moim przypadku było wykonanie w nowym termostacie otworu (fi) 5mm w przesłonie termostatu (ruchoma pokrywka w termostacie). Temperatura od tego czasu znowu wynosi ok 90st.

Co do wymiany pompy pomijam już jej demontaż z samochodu bo to jest banał. Ale ostrzegam Cię przed wymianą połowy. Po pierwsze odkręcenie tych śrubek M6 to loteria. Cała pompa firmy HART będzie Cię kosztować w granicach 50zł. Nie warto się męczyć i denerwować a na końcu okaże się, że odlew nie pasuje idealnie.

Na Twoim miejscu zanim wykręcisz pompę radziłbym wykręcić termostat i przejechać się bez niego. Jeśli temperatura zatrzyma się na ok 50st to już będziesz wiedział w czym tkwi problem.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 17:51 przez mauro22, łącznie zmieniany 1 raz.


Jacek R.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 233 gości