duża przepływka od BMW w digifant II

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

duża przepływka od BMW w digifant II

Post autor: mustang877 » wt sty 05, 2010 16:01

czy zakładaliście u siebie większą przepływkę od 535/735?
i jak wygląda kwestia regulacji tej przepływki w 16v digi II bo to jest chyba największym problemem?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt sty 05, 2010 16:31

Reguluje się tak samo jak standardową w 8V. Trzeba tylko mapy pozmieniać w sterowniku na tą przepływkę bo będzie pokazywać zdecydowanie mniej niż seryjna z 8V (przy tym samym poziomie zasysanego powietrza).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » wt sty 05, 2010 16:41

ale w digi II nie zmienimy map przeciez (chyba), a o ile kliknięć naciąg spręzyny trzeba w niej przestawic?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr sty 06, 2010 12:11

Jeśli chcesz "stroić" naciągiem sprężyny to musisz to zrobić doświadczalnie. Zmierz najpierw wskazanie przeplywki 8V w voltach przy 3k rpm. Potem tak ustaw naciąg spręzyny aby dokladnie takie samo wskazanie (lub pare milivoltów więcej w celu podlania mieszanki) uzyskać na przeplywce z BMW


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
New_Man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pt paź 24, 2008 15:27
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: New_Man » śr sty 06, 2010 15:25

bugalon, coś można na tym zrobić ? czy to tylko taki mod dla picu ? bo słyszałem różne opinie o przepływce z BMW w 8v akurat na digi II i że podobno nie daje prawie nic.
Więc jak to jest ?


Let's Tune it UP !!

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr sty 06, 2010 19:27

Do 8V nie daje nic, ale w 16v daje. Zwykla przeplywka przy wlozeniu do 16V blokuje dolot ze względu na niewielkie pole powierzchni przekroju. Przeplywka z BMW jest szersza i wyższa, bardziej uwalnia dolot i ułatwia silnikowi oddychanie. Pare koni zawsze przyjdzie, szczególnie w gornym zakresie obrotów.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » śr sty 06, 2010 22:41

ta przepływka sporo daje, miałem wykres KRa to przyrost mocy po założeniu tej przepływki był prawie w całym zakresie obrotowym, lecz wykresu tego juz nie posiadam. K3fir ma założony taki przepływomierz w swojej PL to o ile pamietam po hamowni wyskoczyło 137Hp, wykres ten jest w temacie jego MK2.

[ Dodano: 06 Sty 2010 21:45 ]
za oceanem to bardzo popularna modyfikacja

[ Dodano: 06 Sty 2010 22:00 ]
bugalon pisze:Jeśli chcesz "stroić" naciągiem sprężyny to musisz to zrobić doświadczalnie. Zmierz najpierw wskazanie przeplywki 8V w voltach przy 3k rpm. Potem tak ustaw naciąg spręzyny aby dokladnie takie samo wskazanie (lub pare milivoltów więcej w celu podlania mieszanki) uzyskać na przeplywce z BMW
dzięki bugalon, o to mi właśnie chodziło a w którym miejscu na przepływomierzu mierzyć te napięcie?



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » czw sty 07, 2010 02:05

miedzy drugim a czwartym pinem z tego co pamietam :D



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pt sty 08, 2010 07:35

w przepływke od BMW wsadza się płytkę oporową z przepływki seryjnej, potem już tylko zabawa ze sprężyną + ewentualna korekcja w programie.

temat obadałem chyba z 6-7 lat temu.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » sob sty 09, 2010 02:15

GTO pisze:+ ewentualna korekcja w programie.
to jest możliwośc korekty prgramu sterownika digi II??



Awatar użytkownika
New_Man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pt paź 24, 2008 15:27
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: New_Man » sob sty 09, 2010 03:40

mustang877, Jak GTO mówił , da się zależy czy Twój komp od DIGI II jest na jedną czy na dwie płytki zmontowany :D bo jak na jedną to kurde człowieku bajka :D


Let's Tune it UP !!

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » sob sty 09, 2010 04:05

mustang877, Jak GTO mówił , da się zależy czy Twój komp od DIGI II jest na jedną czy na dwie płytki zmontowany bo jak na jedną to kurde człowieku bajka
_________________
wiem ze w sterowniku jednopłytkowym da sie zrobić korekte programu, ale niestety mój jest dwupłytkowy...



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » sob sty 09, 2010 07:26

na 2 płytkowym da się zrobić korekcje mieszanki.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » ndz sty 10, 2010 03:02

a w jaki sposób poznac ze jest sterownik jednopłtykowy, jest jakies oznaczenie numeryczne czy cos w tym rodzaju? czy zostaje tylko rozkręcic i sprawdzic?



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości