Seat toledo AFN - ściąga auto podczas jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
roman_tyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lis 27, 2006 19:44
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Seat toledo AFN - ściąga auto podczas jazdy

Post autor: roman_tyk » czw lis 12, 2009 21:26

Witam wszystkich!
Piszę w sprawie problemu, z jakim boryka się mój znajomy. Otóż auto ściąga mocno (bardzo mocno w lewo). Na postoju kręci się lżej kierownicą w lewo niż w prawo. Tak samo podczas jazdy. Koła są proste i wyważone, zbieżność ustawiona. Dwóch mechaników, jak to tej pory nie zna przyczyny. Dodam iż po zdjęciu koła widać opryski smaru z przegubu. Czy może być to jego wina? (nic nie stuka ani nie puka podczas skrętu) czy też wahacza (diagnosta zawiechy powiedział ze wszystko ok, wszystko proste) bądź maglownicy. Orientujecie się czy jakiś znachor z Wrocławia poradzi sobie z takim problemem?

Kierownicę trzeba na prawdę mocno trzymać w rękach.

Pozdr
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 21:28 przez roman_tyk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw lis 12, 2009 21:29

skoro mówią że zawias ok to przyjrzałbym się oponom, z doświadczenia wiem że mogą powodować dosyć mocne ściąganie, przełóż tył na przód albo lewe z prawym w przodzie zamień i zobacz jak wtedy auto zareaguje.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
roman_tyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lis 27, 2006 19:44
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » czw lis 12, 2009 21:31

mishabest pisze:skoro mówią że zawias ok to przyjrzałbym się oponom, z doświadczenia wiem że mogą powodować dosyć mocne ściąganie, przełóż tył na przód albo lewe z prawym w przodzie zamień i zobacz jak wtedy auto zareaguje.


Już tak robiłem żadnego efektu (przekladanie kol). Auto na złych oponach nie ściąga aż tak mocno, a tutaj trzeba trzymać kierownicę i czasami nawet się siłować z nią.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 21:32 przez roman_tyk, łącznie zmieniany 1 raz.



wawel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:30
Lokalizacja: opolskie

Post autor: wawel » czw lis 12, 2009 21:57

Proponuje podnieść przód i sprawdzić czy nie blokuje lewego koła.Jeżeli samochód ma wspomaganie to odpalić i jeżeli po odpaleniu same skręcą koła to wina wspomagania.Oczywiście oba koła w górze.Może być też uszkodzony mechanizm różnicowy.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lis 13, 2009 01:02

roman_tyk, możesz wrzucić wydruki z tej geometrii?


JaroW

Awatar użytkownika
roman_tyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lis 27, 2006 19:44
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » pt sty 08, 2010 17:35

wawel pisze:Proponuje podnieść przód i sprawdzić czy nie blokuje lewego koła.Jeżeli samochód ma wspomaganie to odpalić i jeżeli po odpaleniu same skręcą koła to wina wspomagania.Oczywiście oba koła w górze.Może być też uszkodzony mechanizm różnicowy.
Tej jednej rzeczy kolega nie próbował... Czy znacie jakiegoś mechanika z Wrocławia co by się tym nie dorgo zajął? Nie mam takiego podnośnika żeby podnieść środek auta.



greg

Post autor: greg » pt sty 08, 2010 22:44

roman_tyk, podjedź do gumiarza i poproś żeby ci dźwignął auto a ty zobacz czy taki sam opór - jeśli nie wina oporu to musi być geometria bo napisałeś
roman_tyk pisze:Na postoju kręci się lżej kierownicą w lewo niż w prawo



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10592
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt sty 08, 2010 22:49

jak będzie coś nie tak z maglownicą i wspomaganiem to też może ściągać



greg

Post autor: greg » pt sty 08, 2010 22:52

mettenos pisze:jak będzie coś nie tak z maglownicą i wspomaganiem to też może ściągać
właśnie miałem dopisać - że może wspomaganie coś szwankuje, że daje za dużo siły na lewo ale najpierw sprawdź te rzeczy powyżej bo to już raczej desperacja



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości