Katalizator OUT

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wertopser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr cze 20, 2007 09:17
Lokalizacja: okolice Zamościa
Kontakt:

Post autor: wertopser » pt sty 08, 2010 17:00

mp1985, raczej masz racje. bo nei jestem taki pewien czy jakikolwiek dieselek bez katalizatora przejdzie przeglad ( chyba ze ktos ma znajomych )...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 09, 2010 01:01

Bzdury piszecie, katalizatorw dielach ( nie mylić z filtrami czastek sadzy ) sa tylko jednodrozne w przeciwnieństwie do benzyn gdzie sa trójdrożne. W dieslu zatrzymuja tylko tlenki azotu i tylko w 30%, nie zatrzymuja sadzy bo taki filtr szybko by się zapchał i nie miało by go co wypalic jak jest to filtrach cząstek ( tam katalizator zatrzymuje więkrzosć szkodiwych substancj ) . Wiec w naszych dieslach czystosc spalin zależy duzo od kondycji silnika-katalizator jednodrożny nie ma wpływu na kopcenie jak pisałem wyżej. U mnie auto z katalizatorem spełniało Euro 3+ a bez niego spokojnie mieszcze sie w Euro 3 a przeglad nie zalezy od katalizatora tylko od tego czy spaliny mieszcza sie w normie. U mnie po czipiegdzie mocniej kopci bez kata z duża górką wyrabia normy- sprawdzone. Dlatego na tych katalizatorach maksymalnie mozna wydołac Euro 3 potem potrzebny jest filtr cząstek stałych zeby wyjśc wyżej czyli Euro 4 czy 5. Poza tym diagnosta dielsa nie podłącza do analizatora bo pomiar dokonuje sie na jałowym i z gazem wciśnietym do konca- co moze być szkodliwe dla silnikaa po drugie jak auto mocno zakopci moze uszkodzić droga sondę :grin: Wiec jak chcesz to śmiało wycinaj, a jak masz turbine VNT to nawet zalecane :grin:
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 01:14 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob sty 09, 2010 01:13

mp1985 pisze:jesli w dow rej jest napisane ze ma kat to ma miec i tyle
znajdź mi diesla który w dowodzie rej. ma wpisane KAT bo ja ci się szczerze przyznam że jeszcze się nie spotkałem a mialem w rękach mnóstwo dowodów rejestracyjnych,

mój Mk5 1.9 TDI nie ma żadnego KAT w dowodzie i przejdzie przegląd mając go czy też nie



Awatar użytkownika
Aspidisca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 18:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Aspidisca » ndz sty 10, 2010 12:10

PinkFloyd,

Kolego a pokaż mi gdzie w dieslu masz tą drogą sondę?
Pozdrawiam :helm:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz sty 10, 2010 12:31

Aspidisca pisze:PinkFloyd,

Kolego a pokaż mi gdzie w dieslu masz tą drogą sondę?
Pozdrawiam :helm:
Czytaj dobrze chodz o sonde w analizatorze spalin na przegladzie :grin:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz sty 10, 2010 13:46

Jako ze jestem po studiach motoryzacyjnych ktore konczylem w Szczecinie to odrazu powiem z ebadanie skladu spalin robimy na wolnych nobrotach. Kolega z grupy przyjechal kiedys na nasza stacje diagnostyczna pojazdem ciezarowym i badania spokojnie przeszedl. Pytalismy wtedy wykladowce(prof Bryczkowskiego) jak to jest ze smieciarka czy autopbus miejski przechodza badania skoro jak rusza to zostawia taka chmure za soba. Otoz okazuje sie ze badanie to jest robione na wolnych obrotach bez obciazenia oraz na silniku rozgrzanym. Badanie to wykrywa jedynie jak mamy do czynienia z autem ktore wciaga pokazna ilosc oleju z powodu przedmuchow.
Jesli ktos to kwestionuje to zapraszam na stacje diagnostyczna w Szcz. na ulicy Klonowica 11
To czy jest wymagany kat w dieslu to nie wiem na 100% ale wydaje mi sie ze nie ma takiej opcji. diesle zanieczyszczaja powietrze raczje tlenkami wegla a benzyniaki tlenkami siarki oczewiscie poziom NOx tez musi byc zachowany.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wertopser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr cze 20, 2007 09:17
Lokalizacja: okolice Zamościa
Kontakt:

Post autor: wertopser » ndz sty 10, 2010 14:24

czyliz e w dieslu jak i w benzynce powinien byc katalizator badz strumiennieca??



Awatar użytkownika
Adrian1989
Łysy z Brazzers
Łysy z Brazzers
Posty: 7800
Rejestracja: wt mar 25, 2008 16:22
Lokalizacja: Słupsko/Wieluń EWI
Kontakt:

Post autor: Adrian1989 » ndz sty 17, 2010 13:57

ja w swoim TD mam wyciety kat,zamiast niego zwykla rure i przeglad przechodze normalnie-bez ukladow,flaszek itp.. diagnosta wchodzil pod auto i tez nic nie mowil..


"Lubię dobre towarzystwo- dlatego tyle piję sam " ;)
:weedman: "Sadzic,palic,zalegalizowac" "mam taki luz ze bieg wypada w furze,Mordo.."

Awatar użytkownika
miazga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 08:35
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: miazga » ndz sty 17, 2010 15:12

Powiedzcie czy lepiej wyciac katalizator w moim autku (ARL 158000 przebiegu)? Czy go zostawic?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/315147.html][img]http://images.spritmonitor.de/315147.png[/img][/url]

wertopser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr cze 20, 2007 09:17
Lokalizacja: okolice Zamościa
Kontakt:

Post autor: wertopser » ndz sty 17, 2010 15:29

moim zdaniem przy tym przebiegu ( o ile jest rzeczywisty na 100% ) warto go zostawic. no chyab ze masz grubsze plany co do mocy...



Awatar użytkownika
miazga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 08:35
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: miazga » ndz sty 17, 2010 17:08

przebieg oryginal 100% tylko podobno kat jest wrogiem VNT a ja juz zaczynam miec z tym problem:/


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/315147.html][img]http://images.spritmonitor.de/315147.png[/img][/url]

gonzo_o
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 21:06
Lokalizacja: Chełmek
Kontakt:

Post autor: gonzo_o » ndz sty 17, 2010 19:09

Ja też miałem problemy z turbiną, a dokładnie łapała klasyczny notlauf tzn. na 3 biegu od 3500 obr. lub na 5 przy 120 km/h łapało tryb awaryjny i wszystko wracało do normy po ponownym uruchomieniu silnika.
Katalizator wyciąłem ok 3 tyg. temu i od razu poczułem delikatną różnicę w reakcji na gaz. Ale najlepsze jest to że ostatnio na autostradzie zauważyłem, że turbinka działa bez zarzutu. W całym zakresie obrotów wszystko jest ok aż do czerwonego pola (silnik oczywiście był rozgrzany itd.)
Z mojej strony mogę tylko polecić wycięcie kata.
Aha swój sprzedałem na allegro za 520 zł :grin:



Awatar użytkownika
paul86ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lis 23, 2009 19:22
Lokalizacja: chełmce\kielce
Kontakt:

Post autor: paul86ck » ndz sty 17, 2010 19:59

to samo polecacie co do silnika 110KM?


BRh+
Skoda Superb 2.8 V6 193KM AMX 2002r.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=456738

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości