VW Golf 93r. 1.8GT B+LPG (silnik ABS 90kM)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
VW Golf 93r. 1.8GT B+LPG (silnik ABS 90kM)
Witam wszystkich, jestem tu nowy, więc jeśli coś piszę nie tak to proszę moderatorów o przeniesienie tematu, ewentualne poprawienie.
Witam auto jak w temacie i dodam że proszę o radę, każdego kto miał styczność z niżej opisaną przyczyną. Kolega ma zamiar kupić takie auto, za przyzwoite pieniądze, a auto po dokładnych oględzinach wydaje się być w oryginale, minus to taki że sprzedają go tacy z lekka picerzy, którzy silnik lekko wyczyścili "Trakiem".Wczoraj oglądaliśmy to auto, auto było całe oszronione po nocy, najpierw lekki rzut okiem na auto później lukneliśmy na silnik wydawał się być nie odpalany bo wszystko było zimne(no chyba, że odpalili go rano i to na parę minut, zakładam że i tak mogło być i nie byłem tego w stanie stwierdzić bo było dosyć zimno) silnik co prawda tak jak wspomniałem z lekka wyczyszczony ale wyglądał oki. Właściciel odpalił auto, odpaliło bez najmniejszego problemu zaraz po lekkim przekręceniu, silnik pracował równo trzymał ok 900 obrotów patrząc na obrotomierz, i pracował na benzynie a my dalej oglądaliśmy auto. Następnie przełączyłem go na gaz, na gazie również pracował bez problemu, i tak się bawiłem to benzyna to gaz, to benzyna to gaz itd. i już nie pamiętam czy go na benzynie zostawiłem czy na gazie, i ponownie lukneliśmy pod maskę, i zauważyłem że ma odpięty czujnik temperatury, i mowie do gościa, że odpiął specjalnie czujnik, a ten udał głupiego, że "a to może przez przypadek jak czyścili silnik"a przecież każdy kto miał styczność z VW wie że taka kostka sama się nie odepnie, bo ma taką sprężynkę którą należy wcisnąć i nie ma bata by się samo odpięło, i to jeszcze było tak specjalnie zrobione że ta wtyczka była tak lekko włożona w ten czujnik tak jak by położona, że na pewno nie łączyła.Czujnik jest cztero-pinowy. Krótko myśląc podpiąłem ten czujnik, auto tak lekko ale to lekko zafalowało i wróciło do normalnych obrotów, to falowanie to ledwo co się dało zauważyć, praktycznie nie zauważalne, a silnik po podpięciu tego czujnika pracował bez zastrzeżeń zarówno na gazie jak i na benzynie, bo póżniej znów bawiłem się przełanczając go, a silnik elegancko się wkręcał na obroty. Powiedzcie mi czy to zostało celowo odpięte?
Pytanie kolejne. Silniki 1.8 patrząc z przodu na głowicy u góry po lewej stronie mają takie charakterystyczne wystające 5 bolców z których nieraz widziałem, że są dwa ścięte, nieraz trzy, a nawet widziałem i cztery ścięte. Co to oznacza? U mnie w VW 1.4 ABD nic takiego nie zauważyłem.
Kolejne ostatnie pytanie to takie, że wiem że dużo ludzi ma z tym problem bo nawet u mnie w trapezie(Polonez GSI), też sobie zimą nie mogę z tym poradzić, chodzi o tę biało-żółtawą maź zbierającą się na korku wlewu oleju i w odmie w okresie zimowym. Właśnie w tym golfie też jest ta maź i to dosyć sporo. Słyszę że jedni gadają że to od jazdy na LPG zimą, a kolega ma auto na samej benzynce i też ma te maź, drudzy, że to silnik nie dogrzany, inni, że to w okresie zimowym i że nie dogrzany silnik, inni, że uszczelka pod głowicą, inni że to zły ojej, a inni że to jak się zmieni olej. Z własnego przekonanie w trapezie powiem tak: olej Castrol 5W/40, uszczelka pod głowicą oki, silnik zimą prawie 90stopni i wraz z zimą to się pojawia, a w trapezie to mam problem bo jak w zeszłą zimę zawaliło to aż na przepustnicy było i nie dopilnowałem i jak były te duże mrozy(-27) zamarzło to w odmie i mi chlapnęło olejem przez miarkę, i zrobiłem tak na okras zimowy, że do odmy podpiąłem węża i puściłem te maź pod auto, a w miejsce odmy by nie łapał lewego powietrza to zaślepiłem korkiem, i spokój z głowy.
Proszę każdego zainteresowanego o pomoc. Pozdrawiam
Witam auto jak w temacie i dodam że proszę o radę, każdego kto miał styczność z niżej opisaną przyczyną. Kolega ma zamiar kupić takie auto, za przyzwoite pieniądze, a auto po dokładnych oględzinach wydaje się być w oryginale, minus to taki że sprzedają go tacy z lekka picerzy, którzy silnik lekko wyczyścili "Trakiem".Wczoraj oglądaliśmy to auto, auto było całe oszronione po nocy, najpierw lekki rzut okiem na auto później lukneliśmy na silnik wydawał się być nie odpalany bo wszystko było zimne(no chyba, że odpalili go rano i to na parę minut, zakładam że i tak mogło być i nie byłem tego w stanie stwierdzić bo było dosyć zimno) silnik co prawda tak jak wspomniałem z lekka wyczyszczony ale wyglądał oki. Właściciel odpalił auto, odpaliło bez najmniejszego problemu zaraz po lekkim przekręceniu, silnik pracował równo trzymał ok 900 obrotów patrząc na obrotomierz, i pracował na benzynie a my dalej oglądaliśmy auto. Następnie przełączyłem go na gaz, na gazie również pracował bez problemu, i tak się bawiłem to benzyna to gaz, to benzyna to gaz itd. i już nie pamiętam czy go na benzynie zostawiłem czy na gazie, i ponownie lukneliśmy pod maskę, i zauważyłem że ma odpięty czujnik temperatury, i mowie do gościa, że odpiął specjalnie czujnik, a ten udał głupiego, że "a to może przez przypadek jak czyścili silnik"a przecież każdy kto miał styczność z VW wie że taka kostka sama się nie odepnie, bo ma taką sprężynkę którą należy wcisnąć i nie ma bata by się samo odpięło, i to jeszcze było tak specjalnie zrobione że ta wtyczka była tak lekko włożona w ten czujnik tak jak by położona, że na pewno nie łączyła.Czujnik jest cztero-pinowy. Krótko myśląc podpiąłem ten czujnik, auto tak lekko ale to lekko zafalowało i wróciło do normalnych obrotów, to falowanie to ledwo co się dało zauważyć, praktycznie nie zauważalne, a silnik po podpięciu tego czujnika pracował bez zastrzeżeń zarówno na gazie jak i na benzynie, bo póżniej znów bawiłem się przełanczając go, a silnik elegancko się wkręcał na obroty. Powiedzcie mi czy to zostało celowo odpięte?
Pytanie kolejne. Silniki 1.8 patrząc z przodu na głowicy u góry po lewej stronie mają takie charakterystyczne wystające 5 bolców z których nieraz widziałem, że są dwa ścięte, nieraz trzy, a nawet widziałem i cztery ścięte. Co to oznacza? U mnie w VW 1.4 ABD nic takiego nie zauważyłem.
Kolejne ostatnie pytanie to takie, że wiem że dużo ludzi ma z tym problem bo nawet u mnie w trapezie(Polonez GSI), też sobie zimą nie mogę z tym poradzić, chodzi o tę biało-żółtawą maź zbierającą się na korku wlewu oleju i w odmie w okresie zimowym. Właśnie w tym golfie też jest ta maź i to dosyć sporo. Słyszę że jedni gadają że to od jazdy na LPG zimą, a kolega ma auto na samej benzynce i też ma te maź, drudzy, że to silnik nie dogrzany, inni, że to w okresie zimowym i że nie dogrzany silnik, inni, że uszczelka pod głowicą, inni że to zły ojej, a inni że to jak się zmieni olej. Z własnego przekonanie w trapezie powiem tak: olej Castrol 5W/40, uszczelka pod głowicą oki, silnik zimą prawie 90stopni i wraz z zimą to się pojawia, a w trapezie to mam problem bo jak w zeszłą zimę zawaliło to aż na przepustnicy było i nie dopilnowałem i jak były te duże mrozy(-27) zamarzło to w odmie i mi chlapnęło olejem przez miarkę, i zrobiłem tak na okras zimowy, że do odmy podpiąłem węża i puściłem te maź pod auto, a w miejsce odmy by nie łapał lewego powietrza to zaślepiłem korkiem, i spokój z głowy.
Proszę każdego zainteresowanego o pomoc. Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
Miałem poprzednio mk3 ABS z lpg , autko spisywało się doskonale czy to na gazie czy na benzynie mimo prawie 300 000 tys. Maz na korku będzie powstawac od małych przebiegów lub niesprawnego temostatu to najczęstsze przyczyny. A co do tego konkretnego egzemplarza to trudno cos konkretnie powiedzieć , musicie zdecydowac sami. Jeżeli wszystko oki i za dobre pieniądze to polecam autko z tym silnikiem
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
solo, teraz sobie tak czytam jeszcze raz zauważyłeś odpięty czujnik temp kiedy? silnik był zimny czy już coś złapał temnperaturki? bo może na zimnym nie chce pracować tak jak trzeba? bądź do wymiany jest ten czujnik? najlepiej z vag-iem podjechać i zobaczyć co tam było grzebane
passat b5 115KM AZM 2003r
Kolega damian3492 z tym czujnikiem to tak było że jak pojechaliśmy oglądać auto to ten czujnik już był odpięty bo najpierw lukneliśmy pod maskę a silnik wtedy jeszcze nie pracował a auto było całe oszronione a to były takie wstępne oględziny jak to na początek a dopiero póżniej kazałem odpalić auto i odpaliło bez problemu ale zakładam taką możliwość że przed naszym przyjazdem mogli go odpalić i się już wychłodził silnik- a wiadomo że każdy by auto w zimę odpalił jak ma go przyjechać ktoś oglądać. I dopiero jak silnik pracował zaczęliśmy dokładniej oglądać i zauważyłem ten odpięty czujnik, ale z odpiętym silnik pracował równo, podpiąłem go delikatnie zafalował ale to delikatnie i dalej pracował równo, ale to przecież można sprawdzić jak go pojedziemy obejrzeć jeszcze.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nie wiemy czemu, a teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa
- arielo87
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
- Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
- Kontakt:
Ja jestem w posiadaniu identycznego auta i jeżeli się ciągle nad nim zastanawiacie to szczerze polecam. Od ponad roku maskę otwierałem tylko po to żeby zobaczyć czy mam olej i płyn w chłodnicy.
Co do czujnika, to aż poszedłem i sprawdziłem. Silnik zimny. Na odpiętym i podpiętym chodzi praktycznie tak samo, choć jak się go odepnie na pracującym silniku to obroty nieznacznie rosną. Efekt taki sam na benie i gazie. A dlaczego był odpięty? Może ktoś go nie dopiął? Poza tym ten czujnik na niewiele się zda, jeśli jeździ się na gazie.
Co do czujnika, to aż poszedłem i sprawdziłem. Silnik zimny. Na odpiętym i podpiętym chodzi praktycznie tak samo, choć jak się go odepnie na pracującym silniku to obroty nieznacznie rosną. Efekt taki sam na benie i gazie. A dlaczego był odpięty? Może ktoś go nie dopiął? Poza tym ten czujnik na niewiele się zda, jeśli jeździ się na gazie.
O:o===vw===o:O
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
ten czujnik często nawala w MK3 i wówczas są problemy z pracą silnika ale skoro po podpięciu działa jak należy to wydaje się być ok i może faktycznie był nie zatrzaśnięty a w momencie odpalenia spadła wtyczka (bo zabujało silnikiem). Co do tych kołków/bolców to słyszałem od pewnego mechaniora, że w ASO jak auto było serwisowane to odcinają po każdych 100 tys km jeden "bolec" ale to raczej wątpliwa teoria.... bardziej mi się wydaje, ze VW w ten sposób oznaczał głowice coś jakby rodzaj kodu... musiałbyś kogoś kto w ASO pracuje zapytać
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
moja rada i uprzedenie wlasne na przyszlosc spojz na uszczelke pod miska olejowa czy w silniku nie bylo grzebane
[ Dodano: 07 Sty 2010 20:24 ]
jak zobaczysz sylikon albo swieze slady roboty to odejdz od tego samochodu jak najdalej
[ Dodano: 07 Sty 2010 20:27 ]
a co do pracowania auta na gazie. to zrob tak zeby byl zimny tylko zimny czyli tep plynu chlodniczego na zere i odrazu po odpaleniu na gaz go przerzuc. potem wiadz w niego rozkrec silnik tak do 2.5 tys obrotow i wcisnij sprzeglo. powinen powoli zejsc i ustawic sie na jedne obtory bez skokow.
[ Dodano: 07 Sty 2010 20:29 ]
sprawdz sobie tez wszystkie wyposazenie od wycieraczek po radio wlacznie. ja tego nie zrobilem i juz wem czym to smierdzi. sprawdz nawet kazda szybe elektryczna kazda duperele. bo tak mozesz zbic z ceny a zawsze jak kupisz to juz ty placisz za to.
[ Dodano: 07 Sty 2010 20:24 ]
jak zobaczysz sylikon albo swieze slady roboty to odejdz od tego samochodu jak najdalej
[ Dodano: 07 Sty 2010 20:27 ]
a co do pracowania auta na gazie. to zrob tak zeby byl zimny tylko zimny czyli tep plynu chlodniczego na zere i odrazu po odpaleniu na gaz go przerzuc. potem wiadz w niego rozkrec silnik tak do 2.5 tys obrotow i wcisnij sprzeglo. powinen powoli zejsc i ustawic sie na jedne obtory bez skokow.
[ Dodano: 07 Sty 2010 20:29 ]
sprawdz sobie tez wszystkie wyposazenie od wycieraczek po radio wlacznie. ja tego nie zrobilem i juz wem czym to smierdzi. sprawdz nawet kazda szybe elektryczna kazda duperele. bo tak mozesz zbic z ceny a zawsze jak kupisz to juz ty placisz za to.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
najprawdopodobnej czujnik uszkodzony i golf ma problemy z odpalaniem na benzynie przez to... standard w 1.8... po odpieciu odpala tak jak z lekkim dodawaniem gazu i nie ma problemu... a jesli trzymal 900 obr po odpaleniu to znaczy ze nie byl taki zimny jak myslales bo przy takich mrozach po nocy powinien trzymac 1100... podsumowujac mozna zalozyc ze jakies tam problemy mniejsze badz wieksze z odpalaniem na zimno sa (prawdopodobnie wlasnie czujnik)solo pisze:Powiedzcie mi czy to zostało celowo odpięte?
solo pisze:5 bolców ... Co to oznacza?
sa legendy ludowe ze ma to cos wspolnego z przebiegiem ale serwis vw w Polsce to dementuje w praktyce nic to nie oznacza
normalne przy jezdzie miejskiej zima... silnik niedogrzany i pracuje w czestych ale krotkich fazach... nie ma sie co przejmowac - co jakis czas przegodnic po trasie...solo pisze:chodzi o tę biało-żółtawą maź zbierającą się na korku wlewu oleju i w odmie w okresie zimowy
- dani3lo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 737
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
- Lokalizacja: Radomsko [ERA]
- Kontakt:
ja tez miałem problemy z tym czujnikiem... Gdy byl zimny pracował dosyc nierowno dopiero po ok 1-2min zaczał normalnie pracowac, gdy czujnik było odpiety było wszystko ok. Niestety on musi byc podpiety bo jest odpowiedzialny za prawidłowe przygotowanie mieszanki rozruchowej i prawidłowej pracy na zimnym silniku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 282 gości