spadek temperatury
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Panowie, mam jeszcze takie szybkie pytanie. Jakbym planowal jednak wymienic termostat na Wahlera z temp. otwarcia 87 stopni, to czy ktorys z tej aukcji podpasuje do mojego ARL'a ? http://www.allegro.pl/item877341904_ter ... od_ss.html ew. jakiego szukac oznaczenia kodowego na termostacie przy zakupie, bede wdzieczny za pomoc .
- hipi6
- Ma gadane
- Posty: 182
- Rejestracja: wt gru 13, 2005 13:00
- Lokalizacja: Oława\Strzelin\Jelcz-Laskowice
- Kontakt:
To ja sie dopisze z moimi problemami... mam jak koledzy wyżej że nie łapie mi temperatury czasem. W sumie dosyć często. do 80 stopni i koniec. ale ostatnio zaczął mi strasznie płyn z chłodnicy uciekac. 4 dni temu jeżdząc po Wro dolewałem go 3 razy. Ale od tamtej pory mam spokój. Zauważyłem jeszcze że ogrzewanie mi jeszcze szwankuje. Leci ciepłe powietrze na Max temperatura (climatronic)i przerywa mi. Tzn leci ciepłe a nagle zimne. przyspieszam i leci ciepłe. Co jest tego powodem? Termostat czy może Nagrzewnica? Mam golfa IV 115 km.
Moje nowe dziecko....
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3152395#3152395
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3152395#3152395
Jeżeli to AJM to na 90% uszczelka głowicy, w nim woda ucieka jak mocno sie rozgrzeje lub szybko jedzie sie na trasie, inaczej nie ubywa, odnośnie uciekania płynu w AJM było wiele wątków w 90% była to uszczelka i co ciekawe tylko w tym model.hipi6 pisze:To ja sie dopisze z moimi problemami... mam jak koledzy wyżej że nie łapie mi temperatury czasem. W sumie dosyć często. do 80 stopni i koniec. ale ostatnio zaczął mi strasznie płyn z chłodnicy uciekac. 4 dni temu jeżdząc po Wro dolewałem go 3 razy. Ale od tamtej pory mam spokój. Zauważyłem jeszcze że ogrzewanie mi jeszcze szwankuje. Leci ciepłe powietrze na Max temperatura (climatronic)i przerywa mi. Tzn leci ciepłe a nagle zimne. przyspieszam i leci ciepłe. Co jest tego powodem? Termostat czy może Nagrzewnica? Mam golfa IV 115 km.
- sylwek13225
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:35
- Lokalizacja: Sandomierz
jak dziś jechalem tak przez 5 kilometrów bez ogrzewania i silnik złapał 90 st i dopiero tak po kilometrze jazdy z temp 90 st włączyłem ogrzewanie i wtedy przez całą trasę nie było żadnego spadku ale gdy zaczynam jazdę i odrazu włączam ogrzewanie to bardzo długo silnik łapie 90 st nawet 20 km muszę przejechać a bez ogrzewania tak jakieś 7 kilometrów tak z rana i ma 90 st
ps.a muj termostat to wahler
ps.a muj termostat to wahler
Witam,
Ponieważ to mój pierwszy post to na wstępie chciałbym powitać wszystkich bardzo serdecznie.
Mam pytanie odnośnie nagrzewania się diesli, a dokładniej chodzi mi o silniki z pompowtryskiwaczami (taki właśnie posiadam). Otóż mój silnik długo się grzeje, po jakiś 3 km mam jakieś 50-60 stopni, a dojście do 90 stopni zajmuje mu kolejne 10 kilometrów, choć nie zawsze dojdzie do tych 90 stopni.
Słyszałem natomiast, że podobno silniki właśnie na pompowtryskiwaczach dużo dłużej się grzeją niż te starsze na pompie i wtryskach oraz, że ten silnik podczas postoju się nie nagrzeje, bo potrzebuje dużo energii, którą jedynie jadąc jest w stanie uzyskać... i u mnie takie coś jest zauważalne, jadąc jakoś się rozgrzewa, choć jak pisałem wyżej długo mu to zajmuje, a przy mrozach -15 i większych po 20 km zatrzymuje się na jakiś 60-70 stopniach, a stojąc w korku widać jak temperatura mu spada.
Czy to jest prawda, że te silniki na pompowtryskiwaczach tak mają czy to bzdury i każdy diesel tak samo się nagrzewa??
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Kondik
Ponieważ to mój pierwszy post to na wstępie chciałbym powitać wszystkich bardzo serdecznie.
Mam pytanie odnośnie nagrzewania się diesli, a dokładniej chodzi mi o silniki z pompowtryskiwaczami (taki właśnie posiadam). Otóż mój silnik długo się grzeje, po jakiś 3 km mam jakieś 50-60 stopni, a dojście do 90 stopni zajmuje mu kolejne 10 kilometrów, choć nie zawsze dojdzie do tych 90 stopni.
Słyszałem natomiast, że podobno silniki właśnie na pompowtryskiwaczach dużo dłużej się grzeją niż te starsze na pompie i wtryskach oraz, że ten silnik podczas postoju się nie nagrzeje, bo potrzebuje dużo energii, którą jedynie jadąc jest w stanie uzyskać... i u mnie takie coś jest zauważalne, jadąc jakoś się rozgrzewa, choć jak pisałem wyżej długo mu to zajmuje, a przy mrozach -15 i większych po 20 km zatrzymuje się na jakiś 60-70 stopniach, a stojąc w korku widać jak temperatura mu spada.
Czy to jest prawda, że te silniki na pompowtryskiwaczach tak mają czy to bzdury i każdy diesel tak samo się nagrzewa??
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Kondik
A co powieceie na takie zjawisko:
- uruchamiam silnik zimny przy np. -10, i sobie jade, a temperatura rosnie , climatronic ustawiony na 22 lub nawet 29 stopni na 3 bieg dajmy na to, po jakims czasie powietrze coraz cieplejsze i wszystko normalnie w pewnym momencie zaczyna "wiac " zimnym powietrzem, wskaznik temp. sie nie zmienia po czym po kilkunastu sekundach powraca cieple powietrze
To samo sie powtarza przy temp. ok 90stopni, to samo rowniez gdy climatronic ustawie na HI
Jakies sugestie?
ps
plyn tez mi ucieka gdy szybko jade na autostradzie i tylko wtedy...
Jak zdiagnozowac ze to na pewno uszczelka pod glowica??
- uruchamiam silnik zimny przy np. -10, i sobie jade, a temperatura rosnie , climatronic ustawiony na 22 lub nawet 29 stopni na 3 bieg dajmy na to, po jakims czasie powietrze coraz cieplejsze i wszystko normalnie w pewnym momencie zaczyna "wiac " zimnym powietrzem, wskaznik temp. sie nie zmienia po czym po kilkunastu sekundach powraca cieple powietrze
To samo sie powtarza przy temp. ok 90stopni, to samo rowniez gdy climatronic ustawie na HI
Jakies sugestie?
ps
plyn tez mi ucieka gdy szybko jade na autostradzie i tylko wtedy...
Jak zdiagnozowac ze to na pewno uszczelka pod glowica??
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 21:57 przez logmein, łącznie zmieniany 1 raz.
logmein, co to za pytanie! Jak????. Przecież nie u cukiernika!!. . Jedziesz do dobrego warstatu nie do Henia z garażu!! i maja odpowiedni sprzęt do tego! . Zakladają na zbiorniczek i dostajesz wynik na co2 w płynie. Płyn też Ci ucieka wiec sprawdzaj gdzie on jest Bo może w oleju .Lub plamy oleju w zbiorniczku .logmein pisze:Jak zdiagnozowac ze to na pewno uszczelka pod glowica??
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 12:14 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Temperatura
Witam sprawdz termostat i czy nie masz wycieków płynu z układu chłodzenia a jak odkręcisz korek od zbiorniczka to są w nim bąbelki oleju nie przybywa jezeli to nie zostało zauważone to uszczelka dobra
Witam,kondik pisze:Witam,
Ponieważ to mój pierwszy post to na wstępie chciałbym powitać wszystkich bardzo serdecznie.
Mam pytanie odnośnie nagrzewania się diesli, a dokładniej chodzi mi o silniki z pompowtryskiwaczami (taki właśnie posiadam). Otóż mój silnik długo się grzeje, po jakiś 3 km mam jakieś 50-60 stopni, a dojście do 90 stopni zajmuje mu kolejne 10 kilometrów, choć nie zawsze dojdzie do tych 90 stopni.
Słyszałem natomiast, że podobno silniki właśnie na pompowtryskiwaczach dużo dłużej się grzeją niż te starsze na pompie i wtryskach oraz, że ten silnik podczas postoju się nie nagrzeje, bo potrzebuje dużo energii, którą jedynie jadąc jest w stanie uzyskać... i u mnie takie coś jest zauważalne, jadąc jakoś się rozgrzewa, choć jak pisałem wyżej długo mu to zajmuje, a przy mrozach -15 i większych po 20 km zatrzymuje się na jakiś 60-70 stopniach, a stojąc w korku widać jak temperatura mu spada.
Czy to jest prawda, że te silniki na pompowtryskiwaczach tak mają czy to bzdury i każdy diesel tak samo się nagrzewa??
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Kondik
Czy mogę liczyć, że ktoś odpowie na moje pytania??
kondik pisze: Czy mogę liczyć, że ktoś odpowie na moje pytania??
kondik, A nie lepiej użyć "" szukaj!"". I czytać jeszcze raz czytać.. Może nie wiesz jak z tego korzystać!! . Wpisujesz slowa które cie interesują w"" szukajce"" i wyskakują Ci tematy związane z zapytaniem. A to jeden z nich . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
No tak, standardowo, jak nowicjusz to najlepiej zrzucić na szukaj i niech sobie szuka, najprościej, po co pomóc i odpowiedzieć na pytanie.... szkoda tylko, że w tym linku nie ma odpowiedzi na moje pytanie, poza tym zanim zadałem pytanie to szukałem i konkretów żadnych nie znalazłem. U każdego inaczej i każdy uważa, że ma rację i u niego jest dobrze.Rafał 21 pisze:kondik pisze: Czy mogę liczyć, że ktoś odpowie na moje pytania??
kondik, A nie lepiej użyć "" szukaj!"". I czytać jeszcze raz czytać.. Może nie wiesz jak z tego korzystać!! . Wpisujesz slowa które cie interesują w"" szukajce"" i wyskakują Ci tematy związane z zapytaniem. A to jeden z nich . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 171 gości