co to? kr cczy pl?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » czw sty 07, 2010 00:59

Witam

TO jest KR-ka na pewno.

Pozdro



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: vwEmil » czw sty 07, 2010 01:07

utul...ten Twój pierwszy link nie działa....a ten kr na pewno to mówisz z allegro czy z mojego zdjęcia....żebyśmy się dobrze zrozumieli



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw sty 07, 2010 03:11

vwEmil pisze:utul...ten Twój pierwszy link nie działa
to jest link do tego samego tematu co na początku podałem



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » czw sty 07, 2010 08:34

na 100 jest to PL bo KR ma inny rozdzielacz bez nastawnika i szeroki kolektor ssący


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw sty 07, 2010 11:57

Sprawa jest prosta - jak ma katalizator, to jest PL, jak nie to KR - chyba, że ktoś kombinował, wywalił kata itp. Ale jak jest wszystko ori, to PL ma mieć kata, a KR nie ma.

Druga sprawa - ale to tylko moje domysły - widać, ze samochód jest z roku 90, lub później. Czy przypadkiem nie było tak, że starsze samochody nie miały kata, a te nowsze już miały? I czy przypadkiem nie było tak, że KR został zastąpiony przez PL, właśnie ze względu na kata? To by wskazywało, że ponieważ samochód jest z końca produkcji, to ma kata, czyli jest to PL.



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: vwEmil » czw sty 07, 2010 12:08

no widać że kolektor faktycznie jest węższy niż w kr więc wypada na to że pl :crazy:
potrafił by kotoś w przybliżeniu wycenić kompletny sprawny swap PL' ki ??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw sty 07, 2010 13:23

Lipek81 pisze:czy przypadkiem nie było tak, że KR został zastąpiony przez PL
obydwa wychodziły w tych samych latach



Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » czw sty 07, 2010 13:46

Lipek81 pisze:Sprawa jest prosta - jak ma katalizator, to jest PL, jak nie to KR - chyba, że ktoś kombinował, wywalił kata itp. Ale jak jest wszystko ori, to PL ma mieć kata, a KR nie ma.
To wiemy na pewno.

VWEmil Chodziło mi o twój motor że to KR.
Zobacze u mnie bo mam na warsztacie właśnie taki sam motor jak ty z aluminiowym rozdzielaczem. Musze tylko zprawdzić jaki to typ

Pozdro



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » czw sty 07, 2010 17:07

PL ma 129 koni dlatego ze jest przytlumiony sonda lambda i katalizatorem
KR ma 139 koni nie ma sondy lambda i nie ma katalizatora



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 07, 2010 17:12

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... KB-PL.html

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... KB-KR.html


poznać łatwo po dodatkowym kompie lub jego braku w podszybiu.
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2010 17:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: vwEmil » czw sty 07, 2010 17:26

no dobra...to już wszystko wiem, :pub: teraz pytanie z innej beczki: który silnik jest lepszy i dlaczego? :bajer: w końcu pl jest słabszy, inne wałki, kolektor, wtrysk i coś tam jeszcze.....ale chce wiedzieć jeśli macie w lewej ręce kr a w prawej pl to co wkładacie pod mache??
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2010 17:29 przez vwEmil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 07, 2010 17:34

oba wtryski (K i KE jetronic) są to wtryski mechanicznie a zatem bardzo archaiczne. Wtrysk paliwa w nich jest ciągły a nie jak w przypadku wtrysku elektronicznego sterowany przez ECU gdzie wtryskiwacz otwiera się tylko na okręsloną chwilę i w określonym momencie. Konsumpcja paliwa jest przez to większa, a ma na nią też wpływ stan podzespołów rozdzielacza oraz prawidłowa regulacja.
Nalepiej zrobić sobie PLkę albo KR na digifancie z PG. Wtedy mamy znacznie bardziej nowoczesny silnik 1.8 16v na wtrysku elektronicznym (czyli taki ABF tylko ze 1.8) pzdr

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 16:34 ]
vwEmil pisze:.ale chce wiedzieć jeśli macie w lewej ręce kr a w prawej pl to co wkładacie pod mache??
KR ! bo 10 koni piechotą nie chodzi :)



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » czw sty 07, 2010 20:37

a ja jestem za PL,bo ma wyższy moment przy niższych obrotach i pełną moc wcześniej uzyskuje...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: vwEmil » czw sty 07, 2010 20:39

jesteś tego tak pewien jak wtedy gdy mówiłeś że to KR?? :kac:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości