spadek temperatury

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sylwek13225
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:35
Lokalizacja: Sandomierz

spadek temperatury

Post autor: sylwek13225 » śr sty 06, 2010 11:16

Witam posiadam MK4 TDI i ostatnio zaobserwowałem że podczas gdy na polu jest -8 to jak nagrzeję silnik do temp.90 i włączę ogrzewanie (climatronic) to temperatura zaczyna spadać poniżej 90 stopni więc wyłączam ogrzewanie i po ponownym złapaniu temperatury 90 stopni włączam ogrzewanie i temperatura już utrzymuje się do końca trasy na 90 stopni dodam ze termostat był wymieniany



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr sty 06, 2010 11:41

To ze by wymianiany nie znaczy ze dobrze dziala. Na moje przycina sie lekko przy otwieraniu duzego obiegu. Ja wymienilem za razem trzy termostaty i niestety dopiero ostatni ORI wytrzymal i dokladnie utrzymuje temp.


Dziki

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » śr sty 06, 2010 12:25

termostat raczej, ale z drugiej strony to tak jest że w duży mróz dłużej się nagrzewa auto i jak włączymy ogrzewanie na wyższy bieg to wtedy spada temperatura bo nie nadąży ogrzać. ja tak mam w afn ale tak przy -10 w dół



Awatar użytkownika
MARIUSZ45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 26, 2009 16:11
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: MARIUSZ45 » śr sty 06, 2010 13:26

Dla diesla to normalne. :bigok:



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr sty 06, 2010 15:39

Spadek temperatury TO NIE JEST NORMALNE zjawisko!!!! Ile razy trzeba to powtarzac? 100,500 czy 1000? Termostat ma tak wyregulowac obieg aby temperatura cieczy nie spadala ponizej/powyzej zadanej.
Skoki sa dopuszczalne ale tylko w ekstremalnych warunkach, ktorych jak na razie nie bylo w polsce od co najmniej 50 lat (temperatury ponizej -45st.C i powyzej +50 st.C)
Z reszta temperatur winien sobie radzic termostat. Kupisz kupa za 15pln nie bedzie dzialal, kupisz ori za 50-70pln zapomnisz o termostacie na nastepne 5-10lat...
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 15:39 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

Awatar użytkownika
Kywak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kywak » śr sty 06, 2010 17:23

To ja sie moze podlacze do tematu. Czy mam uszkodzony termostat, jak wskazowka temp. zawsze, ale to zawsze (niewazne, czy trasa 200 km po autostradzie, czy miasto) dochodzi ponizej 90 stopni, tzn. wskazowka wchodzi na srodkowa kreske od 90 stopni ale nie stoi na niej jakby rowno, jest jakby minialmnie odchylona w lewo (ciut mniej niz 90 stopni, jest jakby ponad polowa na kresce od 90 stopni, a polowa wskazowki ciutke ponizej tej kreski). Jak sprawdzalem to Vagiem przy -12 stopniach to pokazywal temperature cieczy w okolicach 82-86 stopni w zaleznosci od obciazenia, przyspieszenia itd. Zazwyczaj bylo w okolicy 83-84. Aha, dzieje sie tak nawet gdy nie ma duzych mrozow, tzn. wskazowka nie dochodzi do rownych 90 stopni (natomiast nie sprawdzalem Vagiem temp. cieczy, jak jest cieplej niz na mrozach). Czy powinienem wymienic termostat, dla swietego spokoju, czy olac to i tak moze byc, czy jeszcze co innego? Z gory dzieki za odpowiedzi.


Było: MK2 1.9 TDI AHF+++
Było: MK4 1.9 TDI ARL+
Było: MK3 1.8T AUQ+++
Jest: Przejściowo Mk2 1.8RP

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr sty 06, 2010 17:34

Kywak, taki odchylenie miesci sie w normie. gorzej by bylo gdyby temp. spadala lub rosla gwaltownie. Na VaG-u sprawdzalem swoja temp. wynosi 86st na liczniku 91-92st.C Tak wiec te 5-7 st. jak pisalem wyzej mieszcza sie w normach.


Dziki

Awatar użytkownika
MARIUSZ45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 26, 2009 16:11
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: MARIUSZ45 » śr sty 06, 2010 20:11

A więc ,nie dało mi to spokoju poszedłem do auta nagrzałem na 90 st ,włączyłem dmuchawę na ful po chwili temperatura spadła na 70 st ,auto było na postoju, co wy o tym sądzicie ,czy faktycznie termostat jest padnięty? Pozdr.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr sty 06, 2010 20:15

MARIUSZ45 pisze:włączyłem dmuchawę na ful po chwili temperatura spadła na 70 st
Przecież nagrzewnica to jest chłodnica,troszkę mniejsza ale jest.Jak nagle puściłeś nawiew to temperatura płynu musiała spaść.Jeśli po tym chwilowym opadnięciu wraca do normy to wszystko w porządku.



Awatar użytkownika
Kywak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kywak » śr sty 06, 2010 21:17

maryjan, hmmm, no dobra, to na razie nie bede sie tym przejmowal. Gadalem wczesniej z mechanikiem, to tez powiedzial mi, ze takie odchylenie na liczniku temp. i jezeli temp oscyluje w granicach 80 paru stopni jest w normie, wiec moze nie bede szukal dziury w calym. Poczekam az sie zrobi cieplej i zobacze, jak sprawa za ta temp. wyglada.


Było: MK2 1.9 TDI AHF+++
Było: MK4 1.9 TDI ARL+
Było: MK3 1.8T AUQ+++
Jest: Przejściowo Mk2 1.8RP

Awatar użytkownika
MARIUSZ45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 26, 2009 16:11
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: MARIUSZ45 » śr sty 06, 2010 21:23

Tak po krótkiej jeździe temperatura powraca na 90 st ,czyli Marjanie nie masz racji co mnie cieszy.pozdr :D



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr sty 06, 2010 21:51

MARIUSZ45, czy czytasz ze zrozumieniem? Termostat ma za zadanie regulowac zmiany temperatur cieczy i dopiero przy ekstremalnych warunkach moze dojsc do jej stalego zanizenia. Koledzy pytaja wlasnie o to zjawisko czyli staly spadek po wlaczeniu np. nagrzewnicy CO NIE JEST NORMALNE.

Staram sie pisac zrozumiale ale widze, ze niestety nie dla wszystkich.
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 21:51 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr sty 06, 2010 21:58

maryjan pisze:Koledzy pytaja wlasnie o to zjawisko czyli staly spadek po wlaczeniu np. nagrzewnicy CO NIE JEST NORMALNE.
Zgadza się.
maryjan pisze:Staram sie pisac zrozumiale ale widze, ze niestety nie dla wszystkich.
Sruu :bigok:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 06, 2010 22:12

Tak zgadza sie jak miałem tak jak termostat otwierał sie przy 82 st. ( fabrycznie miał przy 87 ) stale zawsze dobijało do 90st tylko ogrzewania na maksa i temp. spadała o 10st, wymieniłem na Wahlera temp. otwarcia 87st teraz nie ważnie czy -15st czy 0 st, jak złapie temp. 90st na zegarach ogrzewanie na maksa wentylator na 2 bieg i nie waznie czy pedze 180km/h czy stoje w korkach i tylko jeżdzę po mieście zawsze na desce jest te 90st.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 101 gości