Wyprogramowanie EGR w BKC
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wyprogramowanie EGR w BKC
Witam. Posiadam mk5 z 2005 roku z silnikiem 1.9 seria BKC.
Miałem problemy z EGR. Zaślepiłem go blaszką jednak nadal wywala mi błąd
związany z recyrkulacją spalin. Przewód podciśnienia dochodzący do EGR też zaślepiłem.
Po każdym wykasowaniu błędu zapasa się on po ok. 20-30km.
Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
TYGRYCHO
Miałem problemy z EGR. Zaślepiłem go blaszką jednak nadal wywala mi błąd
związany z recyrkulacją spalin. Przewód podciśnienia dochodzący do EGR też zaślepiłem.
Po każdym wykasowaniu błędu zapasa się on po ok. 20-30km.
Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
TYGRYCHO
Re: Wyprogramowanie EGR w BKC
Można wykasować programem ale najlepie powiązac to ze zmiana softu bedzie jedna robotaTYGRYCHO pisze:Witam. Posiadam mk5 z 2005 roku z silnikiem 1.9 seria BKC.
Miałem problemy z EGR. Zaślepiłem go blaszką jednak nadal wywala mi błąd
związany z recyrkulacją spalin. Przewód podciśnienia dochodzący do EGR też zaślepiłem.
Po każdym wykasowaniu błędu zapasa się on po ok. 20-30km.
Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
TYGRYCHO
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Tak jak pisza poprzednicy - to nie MK III że da się go zaślepić i gotowe. Tutaj zaślepienie sprawnego zaworu powoduje nabijanie błędu, a co dopiero zepsutego.TYGRYCHO pisze:Czy da się wyłączyć jakoś w komputerze ten zawór aby nie zapalał się błąd recyrkulacji?
Wyjścia są dwa.
Albo nowy zawór EGR i nie ważne czy inny używany - sprawny czy nówka za sklepu a raczej serwisu,
Albo zmiana softu w ECU i wywalenie zaworu EGR zupełnie z oprogramowania silnika.
Co do zmiany softu to jak już się zdecydujesz to nie jedź do pierwszego lepszego magika tylko podaj gdzie mieszkasz, a my podamy Ci adresy prawdziwych fachowców w tej dziedzinie na których zawsze można polegać.
A co do ceny to jedna i druga opcja w granicach 500 zł.
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 14:59 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Witam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.mariusz75 pisze:....Co do zmiany softu to jak już się zdecydujesz to nie jedź do pierwszego lepszego magika tylko podaj gdzie mieszkasz, a my podamy Ci adresy prawdziwych fachowców w tej dziedzinie na których zawsze można polegać.
A co do ceny to jedna i druga opcja w granicach 500 zł.
Zdecyduję się na wymianę softu. Nie podoba mi się ten pomysł ze spalinami w dolocie i
dlatego skłaniam się ku temu rozwiązaniu.
Mieszkam niedaleko Koszalina, jeśli możecie podać namiary na kogoś kompetentnego to
będę wdzięczny.
Pozdrawiam
TYGRYCHO
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Ja polecam firmę "V-TECH Pomorze" http://www.vtechpomorze.pl/TYGRYCHO pisze:Mieszkam niedaleko Koszalina, jeśli możecie podać namiary na kogoś kompetentnego to
będę wdzięczny.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Mariusz75 dziękuję za info.
Mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie.
Skoro zaślepienie nawet sprawnego zaworu powoduje błąd to skąd ECU wie, że coś nie jest tak jak trzeba?
Na podstawie czego jest generowany sygnał o nieprawidłowości w układzie recyrkulacji?
Szukam i szukam w google ale nie mogę do tego dojść.
Mam pękniętą membranę w zaworze dlatego zaślepiłem przewód podciśnienia aby je wytworzyć w przewodzie i tym samym oszukać ECU.
Zawór jest sterowany podciśnieniem, nie ma żadnych w nim czujników, w dolocie też więc jak mówi poeta: "o co kaman?"
Pozdrawiam
TYGRYCHO
Mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie.
Skoro zaślepienie nawet sprawnego zaworu powoduje błąd to skąd ECU wie, że coś nie jest tak jak trzeba?
Na podstawie czego jest generowany sygnał o nieprawidłowości w układzie recyrkulacji?
Szukam i szukam w google ale nie mogę do tego dojść.
Mam pękniętą membranę w zaworze dlatego zaślepiłem przewód podciśnienia aby je wytworzyć w przewodzie i tym samym oszukać ECU.
Zawór jest sterowany podciśnieniem, nie ma żadnych w nim czujników, w dolocie też więc jak mówi poeta: "o co kaman?"
Pozdrawiam
TYGRYCHO
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Odpowiedź jest wcale nie taka prosta do wytłumaczenia, Składa się na to bardzo wiele czynników ale jeden podstawowy zauważy i zrozumie każdy kto ma choć małe pojęcie o zasadzie działania silnika TDI.
To masz zlogowaną grupę 003 na wolnych obrotach w której jest
pomiar ilości zasysanego powietrza (w miligramach na skok) w czasie cyklicznego otwierania się i zamykania zaworu EGR.
EGR sprawny i wzorcowo prawidłowo działający.
http://rtnet.pl/vaglog/svrobert7_4965.html
Przy otwartym EGR jest to około 150 miligramów na skok, a przy zamkniętym około 450.
Przepływomierz widzi czy EGR jest otwarty i dopuszcza spalin bo wtedy mniej powietrza jest zasysane - na logu około 150,
czy EGR jest zamknięty i nie dopuszcza spalin bo więcej powietrza jest zasysane przez niego - na logu 450.
I na tej podstawie jeśli w oprogramowaniu ECU jest uwzględniona kontrola ilości zasysanego powietrza w zależności od stopnia otwarcia zaworu EGR komputer silnika wie czy wysterowywany przez niego EGR działa sprawnie czy nie.
Kontrola taka odbywa się tylko na wolnych obrotach, ale wystarczy abyś stanął na 30 sekund na światłach i już ECU przeprowadzi test i ewentualnie wywali błąd.
To jest tylko poglądowo i w wielkim uproszczeniu przedstawiony opis zasady działania i kontroli EGR przez ECU,
[ Dodano: 05 Sty 2010 00:30 ]
Loga 003 zapożyczyłem z pierwszego lepszego posta znalezionego w dziale DIAGNOSTYKA.
Nie jest mój i jego autor nie wie że go pożyczyłem.
To masz zlogowaną grupę 003 na wolnych obrotach w której jest
pomiar ilości zasysanego powietrza (w miligramach na skok) w czasie cyklicznego otwierania się i zamykania zaworu EGR.
EGR sprawny i wzorcowo prawidłowo działający.
http://rtnet.pl/vaglog/svrobert7_4965.html
Przy otwartym EGR jest to około 150 miligramów na skok, a przy zamkniętym około 450.
Przepływomierz widzi czy EGR jest otwarty i dopuszcza spalin bo wtedy mniej powietrza jest zasysane - na logu około 150,
czy EGR jest zamknięty i nie dopuszcza spalin bo więcej powietrza jest zasysane przez niego - na logu 450.
I na tej podstawie jeśli w oprogramowaniu ECU jest uwzględniona kontrola ilości zasysanego powietrza w zależności od stopnia otwarcia zaworu EGR komputer silnika wie czy wysterowywany przez niego EGR działa sprawnie czy nie.
Kontrola taka odbywa się tylko na wolnych obrotach, ale wystarczy abyś stanął na 30 sekund na światłach i już ECU przeprowadzi test i ewentualnie wywali błąd.
To jest tylko poglądowo i w wielkim uproszczeniu przedstawiony opis zasady działania i kontroli EGR przez ECU,
[ Dodano: 05 Sty 2010 00:30 ]
Loga 003 zapożyczyłem z pierwszego lepszego posta znalezionego w dziale DIAGNOSTYKA.
Nie jest mój i jego autor nie wie że go pożyczyłem.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
A najkrótsza odp na twoje pytanie to że przepływomierz kontroluje prawidłowość pracy EGR,
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
To samo pytanie odnośnie zasady diagnozowania egr zadałem, ale wówczas mi nikt nie odpowiedział. Ale widzę, że szedłem dobrym tropem wpadając na miernik masy powietrza.
Tu ów temacik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=283026&start=15
U mnie różnica była, że błąd pojawiał się zawsze podczas jazdy. Nigdy na postoju. Więc skąd u mnie komp wiedział, że egr jest zepsuty? Skoro piszesz:
Tu ów temacik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=283026&start=15
U mnie różnica była, że błąd pojawiał się zawsze podczas jazdy. Nigdy na postoju. Więc skąd u mnie komp wiedział, że egr jest zepsuty? Skoro piszesz:
Chyba jednak nie tylko na postoju ...mariusz75 pisze:Kontrola taka odbywa się tylko na wolnych obrotach, ale wystarczy abyś stanął na 30 sekund na światłach i już ECU przeprowadzi test i ewentualnie wywali błąd.
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
ECU widział że EGR-r nie działa po zwiększonej masie powietrza zasysanego. Wg danych w ecu powietrze ma skakać w takiej i takiej granicy np. > ale jeżeli zaślepimy egr-ka to masa nagle wzrasta > i to nie tylko na postoju ale w trakcie jazdy tak samo.
Problem polega na tym że jeden samochodzik się da a inny nie. Tak jak koledzy napisali > składowych jest bardzo wiele np. stan przepływki, soft ecu, wersja produkcyjna > i nawet nakładające się sygnały z innych czujników.
W praktyce każde zaślepienie egr powinno być poparte korektami w oprogramowaniu.
EGR to czysta ekologia> ale nie tylko... Silnik w zimę będzie się wolniej grzał.
Ja stosuje taktykę sezonowości > na zimę podpinam > jak tylko robi się ciepło to sterowanie zostaje odpięte. Problemu z błędami w moim MKIV nie miałem > ale u kumpla jest wprost odwrotnie > odpinam i po pierwszej jeździe jest błąd.
Problem polega na tym że jeden samochodzik się da a inny nie. Tak jak koledzy napisali > składowych jest bardzo wiele np. stan przepływki, soft ecu, wersja produkcyjna > i nawet nakładające się sygnały z innych czujników.
W praktyce każde zaślepienie egr powinno być poparte korektami w oprogramowaniu.
EGR to czysta ekologia> ale nie tylko... Silnik w zimę będzie się wolniej grzał.
Ja stosuje taktykę sezonowości > na zimę podpinam > jak tylko robi się ciepło to sterowanie zostaje odpięte. Problemu z błędami w moim MKIV nie miałem > ale u kumpla jest wprost odwrotnie > odpinam i po pierwszej jeździe jest błąd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości