ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zurit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob lis 04, 2006 11:26
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU

Post autor: zurit » wt sty 05, 2010 19:07

dzień dobry, dobry wieczór
chciałem grzecznie zapytać użytkowników, szczególnie golfów IV, o okres bezpiecznego działania paska rozrządu w tdi 74 kW
teorię znam - wymiana co 90 tys. lub wg powszechnej opinii co 60 tys.
tyle, że mi chodzi głównie o lata użytkowania, a nie przebieg
ostatnio wpadły mi w ręce 2 artykuły, w których napisano, że pomimo przebiegu jeśli pasek ma 5 lat trzeba go koniecznie wymienić
i tu moja prośba o Wasze opinie:
mam pasek wymieniony w ASO przy 90 tys. w tej chwili przejechałem na nim 40 tys. , ale w tym roku w lipcu minie właśnie te 5 lat jego użytkowania
czy miał ktoś z Was miał podobny dylemat : wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
p.s.
pytanie dotyczy golfa IV 2003r. i zrodziło się oczywiście ze względów ekonomicznych :D



Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU

Post autor: marekTDI » wt sty 05, 2010 19:15

zurit pisze: wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
p.s.
pytanie dotyczy golfa IV 2003r. i zrodziło się oczywiście ze względów ekonomicznych :D
słaba ta Twoja ekonomia. taki sam motor jak Twój tylko 02r i ja miałem na pasku zrobione 56000 i wymieniłem cały rozrząd tylko i wyłącznie ze względu na wiek. Koszt niby jest ale czym jest te kilka stówek przy przerwaniu się tego paska???

moje zdanie wymień i będziesz spokojnie siadał i jechał!!! :smoke:



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » wt sty 05, 2010 19:17

Ja bym wymienial , ekonomia gorzej wyjdzie w razie zerwania paska



Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: marekTDI » wt sty 05, 2010 19:21

wojtas46 pisze:Ja bym wymienial , ekonomia gorzej wyjdzie w razie zerwania paska
pewnie że tak, taka ekonomia to się mija z celem



zurit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob lis 04, 2006 11:26
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Post autor: zurit » wt sty 05, 2010 19:28

tyko czy pasek z 40 tys. przebiegiem nawet 5-cio letni ma prawo pęknąć ?
ciekaw jestem, czy ktoś spotkał się z zerwaniami pasków o takim stażu ?
no i nie parę setek tylko jakieś 2 tys. :D



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt sty 05, 2010 19:31

zurit pisze:tyko czy pasek z 40 tys. przebiegiem nawet 5-cio letni ma prawo pęknąć ?
tak, ma prawo. pasek sie najnormalniej starzeje.



Awatar użytkownika
Zocha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 10, 2007 18:04
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Zocha » wt sty 05, 2010 19:31

zurit pisze:mam pasek wymieniony w ASO przy 90 tys. w tej chwili przejechałem na nim 40 tys. , ale w tym roku w lipcu minie właśnie te 5 lat jego użytkowania
czy miał ktoś z Was miał podobny dylemat : wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
Ja na twoim miejscu bym już go wymienił 5 lat to już kawał czasu nie czekaj do 60tys bo może być już za późno
wymieni pasek wszystkie napinacze,rolki i będziesz miał spokój przez 4lata
choć mi pasek rozrządu pękną przy 40tys i miał tylko 2 lata
Pozdrawiam


AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt sty 05, 2010 19:34

zurit pisze:ciekaw jestem, czy ktoś spotkał się z zerwaniami pasków o takim stażu ?
Co prawda w fiacie punto,ale widziałem na własne oczy.Facet pracował w Fiacie i miał nówkę sztukę od nowości.Przebieg 45 tys i chyba ze 7 lat.Na szczęście nic się nie stało.



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » wt sty 05, 2010 20:49

Ja twierdzę że 5 lat to żaden wiek np male auta mają raczej niski przebieg i nikt w nich nie wymienia paska po 5 latach, miałem 7 letniego MK4 kupionego bezpośrednio od 1 właściciela z przebiegiem 86tys i przy 92tyś pasek był jak nowy /wymiana/.
Moje zdanie jest takie że to jest nakręcanie sprzedaży, ale jeśli chcesz to dla spokoju sumienia wymień sam pasek to niski koszt a resztę przy normalnym przebiegu.



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » wt sty 05, 2010 21:09

Wiesiek74 pisze:Jprzy 92tyś pasek był jak nowy
no w to to nie uwierze, pasek zwykle wyglada jak nowy a czemu peka? na oko ciezko odroznic, no ale to juz kwestia czy chcesz ryzykowac peknieciem i remontem za kilka tys czy wydac mniej na rozrzad :)



greg

Post autor: greg » wt sty 05, 2010 22:08

zurit pisze:tyko czy pasek z 40 tys. przebiegiem nawet 5-cio letni ma prawo pęknąć ?
w moim po 3 latach i 45 tys. wyleciały ząbki z paska- w kumpla po 5 latach i 30 tys - pękły oba napinacze (auto miesiąc wcześniej było w ASO na serwisie i stwierdzili żę jeszcze może pochodzić) - powiem tak - jak poleci wydasz kasę na pasek i napinacze + koszt remontu silnika a tak to wydasz kasę na pasek i napinacze
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 22:08 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » wt sty 05, 2010 22:39

Orginalnie w VW jest tak pierwszawymiana na 90 tys potem co 60 tys w niektorych modelach powyzej 2004 pierwsza wymiana 120 tys potem co 60 tys Jezeli auto nie ma jeszcze przebiegu w ktorym mialby byc wymieniony rozrzad fabryka daje max 5 lat na zywotnosc paska Z reguly rozrzad jest pewna nie wiadoma wiec lepiej wymienic jezeli nie znamy pochodzenia auta
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 22:42 przez jeryk10, łącznie zmieniany 2 razy.



miciek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 05, 2010 16:21
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: miciek » wt sty 05, 2010 22:52

w moim golfie zerwał sie pasek rozrzadu efektem tego byly zgiete 2 zawory takze nie ma co oszczedzac na paskach bo moze sie to skonczyc wymiana głowicy



Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: marekTDI » wt sty 05, 2010 23:11

pasek parcieje, starzeje się i normalnie w świecie traci swoja wytrzymałość. w dodatku taki pasek od takiego TDI jest dużo bardziej narażony na różnegorodzaju naprężenia a siła jaka działa na niego jest kilka razy większa niż przy silniku benzynowym o małej pojemności.
po za tym zadzwoń do serwisu to powiedzą Ci, że pasek bez względu na przebieg powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 36m-cy na zwykły pasek ewentualnie chyba 60m-cy na pasek oryginalny powlekany od wewnatrz teflonem (jest biały od strony zębów).

ja bym nie zaryzykował... :goof:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 340 gości