Swap 1.8 ADZ na 2.0 16v
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Swap 1.8 ADZ na 2.0 16v
Witam.
Ostatnio zacząłem się interesować silnikiem swojego auta i od zawsze marzy mi się jakiś 2.0 16v. Myślałem że by sprzedać swojego 1.8 Special i kupic coś innego z lepszym motorem ale jak zacząłem patrzeć grzebać to nie ma nic ciekawego, wiec pojawiła się opcja swap. Ja w tym temacie jestem zielony więc mam kilka pytań mam nadziej że mi pomożecie.
Wiec zaczynajmy.
przede wszystkim jaki silnik 2.0 16v ABF czy 9A czy coś innego
wiadomo że musze kupić silnik z osprzętem i skrzynią biegów czy coś jeszcze będzie mi potrzebne typu inna chłodnica (ja mam u siebie z klimą) servo i inne...
co z tym idzie hamulce muszę dać większe ja mam tarcze 256mm ??? czy będę musiał zmienić rozstaw śrub czy będzie to pasować pod moje stare koła ???? jeśli tak to i tył trzeba zmienić a to kolejne koszta.i co tam jeszcze trzeba będzie zmodzić.
Ostatnio zacząłem się interesować silnikiem swojego auta i od zawsze marzy mi się jakiś 2.0 16v. Myślałem że by sprzedać swojego 1.8 Special i kupic coś innego z lepszym motorem ale jak zacząłem patrzeć grzebać to nie ma nic ciekawego, wiec pojawiła się opcja swap. Ja w tym temacie jestem zielony więc mam kilka pytań mam nadziej że mi pomożecie.
Wiec zaczynajmy.
przede wszystkim jaki silnik 2.0 16v ABF czy 9A czy coś innego
wiadomo że musze kupić silnik z osprzętem i skrzynią biegów czy coś jeszcze będzie mi potrzebne typu inna chłodnica (ja mam u siebie z klimą) servo i inne...
co z tym idzie hamulce muszę dać większe ja mam tarcze 256mm ??? czy będę musiał zmienić rozstaw śrub czy będzie to pasować pod moje stare koła ???? jeśli tak to i tył trzeba zmienić a to kolejne koszta.i co tam jeszcze trzeba będzie zmodzić.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Merffik, kolego poszukaj auto Storm'a też miał mk3 GT Speciala i robił swap na ABF'a. Wystarczy kupić sam silnik z osprzętem oraz zmienić układ wydechowy. Skrzynie możesz zostawić starą da radę. Przy tej od ABF'a będziesz musiał zmienić i mechanizm zmiany biegów jak i pedały bo w ABF'ie sprzęgło jest hydrauliczne, ale i to można obejść pozostając przy lince .
marcinas1983, w temacie Storm'a jest troszkę mało informacji... a czy jak zostanę przy starej skrzyni to sam silnik będzie pasował plug&play czy będą jakieś większe przeróbki ??? czy silnik przy tej skrzyni nie straci na mocy ??? jestem zielony w tym temacie dlatego przyda się każda informacja...
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 18:41 przez Merffik, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Merffik, silnik pasuje, tylko musisz zapodać sprzęgło wraz z kołem zamachowym od Twojego silnika... Kiedyś Storm pisał, że taki setup lepiej się zbierał niż ABF na seryjnej skrzyni . Aaaa... chłodnicy nie musisz zmieniać bo masz jedną z większych jakie wychodziły skoro w aucie masz klimatyzację.
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 18:47 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli po za silnikiem wystarczy jeszcze koło zamachowe i sprzęgło ze starego silnika... No mam klimę i mam dwie chłodnice jedną od klimy a druga od silnika i będzie pasować... a jak z samą klimą będzie pasować do nowego silnika trzeba tylko przełożyć kompresor od klimy i to wszystko czy coś jeszcze od klimy trzeba przełożyć ???
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Merffik, Chłodnice zostawiasz takie jakie masz... a co do klimy... nie wiem jak ABF ma mocowany zespół alternator-sprężarka klimatyzacji... jeśli tak samo jak Twój silnik to wystarczy ten element przełożyć do ABF'a. Tyle co wiedziałem to Tobie napisałem odnośnie takiego swap'a na podstawie tego co Storm pisał w swoim temacie .
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 502
- Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
- Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
- Kontakt:
W ABFie jest specjalna łapa przykręca do bloku i na pompę wody. Wersja z klima i bez klimy różni się, a tak to kompresor podpasujesz do siebie. Zostawiaj skrzynie z 8v ze sprzęgłem i rozrusznikiem, swap będzie bardzo prosty Hamulce 256mm dadzą rade seryjne 16v na bank. Musisz mieć na pewno węże wody do ABFa, bo inaczej jest rozwiązane niż w 8v. Chyba to tyle co mi teraz przychodzi do głowy...
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
no i skoro chcesz juz zostawic stara skrzynie to warto zainwestowac w nowe sprzeglo. wszytskie mocowania jesli chodzi o silnik sa takie same no i chyba nawet sprezarka od klimy jest montowana na takiej samej podstawie co w 1.8 musialbym sie dokladnie przyjzec bo tak sie sklada mam wlasnie abfa z klima i caly zestaw od klimy z 1.8 w garazu. Chlodnica tak jak pisali poprzednicy zostaje bo wiekszych juz w mk3 nie bylo. jesli chodi o hamulce to gdyby Ci sie zachcialo je zmienic na wieksze z GTI a jednoczesnie zostac przy starych felgach z rozstawem 4x100(przy heblach 280mm felgi nie moga byc mniejsze niz 15 cali) to mozesz zmienic same piasty na przodzie np takie jak byly w seacie ibizie cupra z abfem albo toledo 1L po 96 roku z afnem pod maska. aha jeszcze jedna rzecz zeby klima dzialal to najlepiej by bylo zebys mial wiazke silnikowa do ABFa ktory juz posiadal klimatyzacje zeby nie dorabiac zadnych kabli
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
wystarczy, ze kupi tarcze 280mm np. od mk2 G60, lub seata ibizy cuprra, do tego jarzma od GTI i zaciski + pewnie wężyki. MK3 GT ma odkręcane jarzma od zwrotnicy więc tylko do wymiany to co napisałem. Piasty zostają te co ma .imperfectCell pisze:jesli chodi o hamulce to gdyby Ci sie zachcialo je zmienic na wieksze z GTI a jednoczesnie zostac przy starych felgach z rozstawem 4x100(przy heblach 280mm felgi nie moga byc mniejsze niz 15 cali) to mozesz zmienic same piasty na przodzie np takie jak byly w seacie ibizie cupra z abfem albo toledo 1L po 96 roku z afnem pod maska.
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
to już raczej oczywisteimperfectCell pisze:no i skoro chcesz juz zostawic stara skrzynie to warto zainwestowac w nowe sprzeglo
był bym wdzięczy za taką informacje tak czy siak będe już szukał ABF z sprężarką klimyimperfectCell pisze:no i chyba nawet sprezarka od klimy jest montowana na takiej samej podstawie co w 1.8 musialbym sie dokladnie przyjzec bo tak sie sklada mam wlasnie abfa z klima i caly zestaw od klimy z 1.8 w garazu.
wielkie dzięki panowie za rozwianie wszystkich problemów. Teraz wiem że skoro mam dobrą bude i wszystko co mi potrzebne w aucie czyli elektryka klima itp że lepiej zrobić swapa niż zmieniać całe autko...
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości