Jak vagiem sprawdzić czy są pozapiekane łopatki turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Jak vagiem sprawdzić czy są pozapiekane łopatki turbiny

Post autor: robertsobol1983 » ndz sty 03, 2010 15:06

Witam. Panowie czy ktoś może mi pomóc i wytłumaczyć jak vagiem sprawdzić co dzieje się z turbem i czy są pozapiekane łopatki turbiny bo ja co prawda miałem juz czyszczone turbo około 20tys temu i jeszcze mi do tej pory nic sie nie działo ale niestety jestem zmuszony do czestego PSJ bo dojeżdżam w miescie do pracy na krótkich odcinkach wiec nie mam nawet kiedy i gdzie przedmuchać mojego Diesla a mój kolega miał np pół roku temu w Pasacie czyszczoną turbinę i znowu mu odcina komputer dlatego zastanawiam sie czy to znowu pozapiekane łopatki turbiny i czy u mnie niebawem także moze cos takiego wystapic... Z góry dziekuję... Oczywiście odwdzięczę sie plusem jak ktos mi dokładnie opisze procedurę pozdrawiam


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

NATHAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lut 19, 2007 23:55
Lokalizacja: ZZA ROGU

Post autor: NATHAN » ndz sty 03, 2010 15:11

Hej,na odpalonym silniku wchodzisz w Basic Settings grupa 011 i logujesz około 50 sekund,w tym czasie kierownice będą się przestawiać bo będzie sie robiło podciśnienie i potem wrzuć log na forum do odpowiedniego działu,a poza tym to zrób logi dynamiczne grupy 011 a najlepiej też 003 i 008 tylko każdą osobno to będzie można coś więcej powiedzieć.
procedurę pewnie znasz :) pamiętaj aby logować co najmniej na 3 biegu od 1500 do najlepiej 4500 z butem w podłodze począwszy od tych 1500 rpm.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 15:17 przez NATHAN, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » pn sty 04, 2010 11:50

NATHAN pisze:odpalonym silniku wchodzisz w Basic Settings grupa 011
Wiesz kolego na jestem naprawde poczatkujacym operatorem vaga i mam go pl. chodzi ci bym wszedł na silnik tak? i co? w bloki zaginione tak i w grupe 011 tak?

[ Dodano: 04 Sty 2010 10:52 ]
NATHAN pisze: logujesz około 50 sekund,w tym czasie kierownice będą się przestawiać bo będzie sie robiło podciśnienie i potem wrzuć log na forum
nie bardzo wiem jak sie robi te logi. chyba tam jest taka zakładdka log i co sie ja klika tak? kiedys klikłem to tylko była informacja ze plik jest zapisany pod taka i jakas dziwna nazwa i nawet nie mogłem tego pliku nigdzie odszukac na kompie

[ Dodano: 04 Sty 2010 10:52 ]
NATHAN pisze:procedurę pewnie znasz pamiętaj aby logować co najmniej na 3 biegu od 1500 do najlepiej 4500 z butem w podłodze począwszy od tych 1500 rpm.
no własnie procedury zabardzo to nie znam

[ Dodano: 04 Sty 2010 10:54 ]
Prosze jednak o bardziej dokładne i zrozumiałe dla mnie informacje bo jestem tak jak wspominałem dopiero poczatkujacym użytkownikiem vaga. z góry dziekuje


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 04, 2010 12:13

robertsobol1983, robisz diagnozę dynamiczną i patrzysz jak pompuje turbo - jest podwieszony temat na forum jak to zrobić

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462 wystarczy trochę dać od siebie i poszukać



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » pn sty 04, 2010 12:17

mettenos pisze:robisz diagnozę dynamiczną i patrzysz jak pompuje turbo - jest podwieszony temat na forum jak to zrobić
Oki tylko ze tu by znalesc tan temat to jest masakra. Już szukałem i przez tą wyszukiwarkę to cały dzień jak nie dwa czytania zanimsie znajdzie tan post bo niewiadomo jak on jest zatytuowany. Może masz linka do niego


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 04, 2010 12:18

robertsobol1983, no przecież masz wyżej :grrr:



robertsobol1983, jak zrobisz diagnozę dynamiczną to patrzysz na wskazania grupy 011, jak od około 2000 obr/min będziesz miał wartość 1900-2100 mbar i będzie to wartość stała niemalże do maksymalnych obrotów to z twoimi "kierowniczkami" jest wszystko w porządku, możesz to również sprawdzić inaczej - bierzesz kogoś za kierownika twego auta, od 1500 rpm np na 3 biegu but w podłogę (na 100%) aż do końca czyli ponad 4000 rpm a ty w tym czasie patrzysz na wskazania w bloku 011, które powinny być takie jak wyżej opisałem :bigok:

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 ]
tu znajdziesz wartości bloków dla silnika AXR http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=6042
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 12:48 przez doggie, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » pn sty 04, 2010 13:32

I to się nazywa fachowa porada!!! Dzieki kolego Mettenos oczywiscie zasłużony plusik :pub:


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

NATHAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lut 19, 2007 23:55
Lokalizacja: ZZA ROGU

Post autor: NATHAN » pn sty 04, 2010 16:33

a jakby Ci było mało to tu masz też DOKŁADNY opis krok po kroku

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50476
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 16:34 przez NATHAN, łącznie zmieniany 1 raz.



skowron69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw maja 17, 2007 14:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: skowron69 » pn sty 04, 2010 16:37

Jeśli chodzi o diagnostyke vag to wszystko bardzo dobrze jest opisane na forum a4-klub,poszukaj sobie.



mariusz977
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt sty 01, 2010 16:07
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: mariusz977 » pn sty 04, 2010 21:26

Jeśłi mog wtrącic i temat nie zamknięty to mam prostszy sposób...Jeśli vag pokazuje mi że np. przeładowane turbo i wskazuje na n75 lub inny czujnik od pocisnienia to zakładam zapasowy i jak dalej to samo to na 100%geometria turbo zablokowana.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 05, 2010 00:18

mariusz977 pisze: wskazuje na n75 lub inny czujnik od pocisnienia to zakładam zapasowy
he, he, czasem podłączenie pod VAG-a jest znacznie prostsze niż kombinowanie i szukanie zapasowego N-75



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » wt sty 05, 2010 11:32

Panowie a co z dalszymi blokami. Ponoć z bloku 023 takze mozna wyczytac cos o prawidłowej sprawnosci pompek a tu tylko opisy do 018. Zna ktos moze jakis link do pełnej charakterystyki wszystkich bloków od 018 w górę???


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 05, 2010 12:17

może tu coś znajdziesz dla siebie - są opisy bloków powyżej 18-tego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 12:44 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » wt sty 05, 2010 12:40

robertsobol1983 pisze:Panowie a co z dalszymi blokami. Ponoć z bloku 023 takze mozna wyczytac cos o prawidłowej sprawnosci pompek a tu tylko opisy do 018. Zna ktos moze jakis link do pełnej charakterystyki wszystkich bloków od 018 w górę???
w bloku 023 masz tzw. BIP-y pompek. Najlepiej gdy wartości mieszczą się w granicach od -30 do 30. Gdy są większe może to świadczyć o ich zużyciu. Do -60 i 60 da się jeszcze podobno jezdzić, powyżej już tylko wymian lub regenracja.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 129 gości