
ponieważ instrukcja montażu webasto napisana przez Greg'a jest dość ogólna a zainteresowanie tematem jest postanowiłem ją nieco uzupełnić
zacznijmy od początku..
ogrzewania możemy podzielić tak jak już pisał Greg na powietrzne i wodne, pierwsze pominiemy a zajmiemy sie wodnymi czyli takie które montowane są zazwyczaj w małych samochodach.
Zasada działania jest następująca..piec ogrzewa nam płyn chłodniczy który z kolei oddaje ciepło silnikowi i nagrzewnicy wnętrza..jak na poniższych zdj
animacja jak działa piec
Na zdj lokalizacja poszczególnych elementów ogrzewania postojowego w naszym samochodzie:
KROK 1 najpierw należy zdemontowac atrapę jest ona na zatrzaskach-dwa po bokach i jeden na środku nad znaczkiem u góry-ciągnąć do przodu,oraz 3 na dole pociągnąć do góry, pociągaczkę do otwierania maski nie trzeba demontować, atrapa może spokojnie sobie wisieć i nie uszkodzimy jej.
KROK 2 Kolejnym elementem jest zderzak przedni do odkrecenia mamy 3 śruby pod atrapą, 2 pod kratkami po bokach zderzaka oraz po 4 sruby w nadkolach, później pociągamy zderzak do przodu i gotowe.
KROK 3 montujemy piec- miejsc jest kilka, oryginalnie montowany przed przednim kołem od strony kierowcy-sporo miejsca, najlepiej ułożyć go pionowo i wszystko jest jak fabrycznie. wwkręcamy się do fabrycznych otworów nawierconych w blachach i wieszamy piec. standardowo do mocowania przeznaczona jest jedna blacha jednak żeby wszystko stabilnie siedziało pasuje przykręcić piec z drugiej strony do wspornika klaksonu. innym miejsce jest miejsce w komorze silnika obok akumulatoraa-plusy-mniej płynu w układzie, minusy kiepski dostęp do rozrusznika, bardzo brzydko wygląda.
KROK 4 podłączmy węże ..zasada jest taka żeby wpiąć się w obwód małego obiego czyli zdejmujemy wąż wychodzący z silnika (u mnie z plastikowego króćca na którym jest termostat itp.). Do wężą biegnącego do nagrzewnicy (stojąc przodem do samochodu to wąż z lewej strony na ścianie grodziowej) wpinamy zasilanie z webasta (wąż tłoczny-ten wychdzący z pieca), a do drugiego końca tj plastikowego króćca podłączmy wąz biegnący od pompy webasta.
KROK 5. podłączmy zasilanie w paliwo. Mocujemy pompkę paliwa-dobrze jest zrobić to na jakiejś elastycznej podkładce. Same przewody paliwowe najłatwiej przepuścić wzdłuż rurek hamulcowych.

rozwiązanie 1 dodatkowy zbiornik, rozwiązanie drugie-wpięcie się do przewodów powrotu paliwa do baku..wg mnie trochę bez sensu, rozw 3 trójnik na zasilaniu paliwem zaraz przy zbiorniku

i rozw 4 moim zdaniem najlepsze-podprowadzenie przewodów do baku i przedostanie się do niego za przez pompę paliwa-i wpuścić tam wężyk

(UWAGA jeśli webasto jest poniżej poziomu paliwa i coś się rozszczelni wyleje się całe paliwo-stąd wniosek wężyk w baku nie spuszczać do samego dna tylko zostawić nieco rezerwy żeby w razie czego można było dojechać jeszcze na stację)
KROK 6 podłączamy elektrykę.. wg schematu:

wiadomo czerwony do + na akku, brąz - na akku. dalej w naszej instalacji mamy skrzynkę z bezpiecznikami (Do pieca idzie 15A, do wentylatora w kabinie 25A, wyświetlacz 1A,czwarty opcjonalnie jest od sterowania Climatronika 5A (tak mi się wydaje) nie wiem czy on jest konieczny... oprócz tego mamy przekaźnik (z niego wychodzą nam 2 grubsze kable czerwony i czarny. W skrzynce bezpieczników w samochodzie przecinamy kabel za bezpiecznikiem nr 25 od dmuchawy (przewód czarno niebeski) i kable z naszej wiązki webasta wpinamy następująco- czerwony od strony bezpiecznika a czarny od str wentylatora. dodatkowo jak mamy climatronik to podłączamy się w największej kostce 16pinowej piny są opisane na kostce więc nie będzie problemu (patrz zdj.)

do pinu nr1 kabelkiem w kolorze zielono-białym odchodzącym od nóżki 866 naszego przekaźnika-jeśli go nie ma to trzeba go dorobić (wersje webasta bez climatronik miały tylko kable którymi się wpinało bezpośrednio na któryś bieg dmuchawy).
KROK 7 przedostajemy się z przewodami do wnętrza samochodu. Można to zrobić za pomocą wolnego przepustu gumowego widocznego od strony silnika. montujemy zegar w dogodnym miejscu i gotowe.
KROK 8 jak odpalimy piec to po ok 3 min powinien mrugać panel climatronica (zaświecą się wszystkie możliwe opcje na wyświetlaczu a następnie pojawi się normalny widok i klimatyzacja uruchomi się w trybie auto z nawiewem na poziomie 4 oraz dodatkowo pojawi się napis HE przed samochodzikiem (nie wiem jak to zmienić i czy wogóle się da)
KROK 9 nie wiem jak podłączyć TELESTART ale może ktoś montował więc dopisze co i jak.. albo może ktoś ma pomysł jak zrobić sobie własny telestart i z czego go przerobić..?
całość prac jest dość żmudna, czasochłonna ale myślę że warto poświęcić trochę czasu bo dzięki temu możemy się cieszyć nowym ogrzewaniem postojowym.
w niniejszym opisie wykorzystałem inf pochodzące od użytkowników forum elektroda.pl (kolo_18, martinezz)