Witam szukałem trochę po internecie i na forum ale nic nie mogę znaleźć więc piszę do was.
Mam Audi A6 z silnikiem 1.9TDI AFN i mam problem skąd mi się bierze olej w air coolerze. I czy to może być przyczyną tego że silnik łapie notlauf? Filtr powietrza wymieniony, przepływomierz wyczyszczony, turbo wyczyszczone logi dynamiczne 011 były robione i turbo chodzi ładnie a silnik przy dużych prędkościach czasem lubi złapać notlauf. Wiec jakie mogą być przyczyny pojawienia sie tego oleju w air coolerze i czym najlepiej teraz wyczyścić tą chłodniczkę.
Olej w air coolerze silnik AFN
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Olej w air coolerze silnik AFN
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 20:45 przez mosiek2206, łącznie zmieniany 1 raz.
Mosiek
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Wyczyść rury > wypnij odmę > zaślep otwór po odmie w kanale doprowadzającym powietrze (taki korek, który nie ma prawa wpaść do środka). Zobacz jak wygląda EGR i kolektor dolotowy (czy nie jest zapchany). I śmigaj tak ze 2 miesiące > ponownie sprawdź jak wygląda sytuacja olejowa > tylko w ten sposób będziemy wiedzieli czy olej pochodzi z uszczelnień turbo czy z odmy.
Przepisem na sukces jest wywalenie katalizatora i wypięcie odmy > ułatwiasz przepływ spalin i odcinasz ten parszywy olej.
Co do uszczelniacza turbo > to jest zestaw uszczelnień wewnątrz turbiny > ale ty sam tego nie zmienisz > bo wirnik po zmianie musi zostać profesjonalnie doważony! >>> Inaczej turbinka wybuchnie podczas jazdy. (czyt regeneracja turbo)
Samo przeładowanie może nie być wynikiem zacięć geometrii > czasami szwankuje sam mechanizm sterowania geometrią > gruszka się zacina lub tnie się czasami zaworek regulujący podciśnienie dla tej gruszki (N75).
Jeżeli dalej interesuje Cię kwestia tego oleju i jak to zwalczyć, to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Tak > ten olej jest przepalany przez silnik i wywalany jako sadza do VNT (zmienna geometria). Nawet po czyszczeniu może się zaciąć w ciągu miesiąca.mosiek2206 pisze:olej w air coolerze. I czy to może być przyczyną tego że silnik łapie notlauf
Przepisem na sukces jest wywalenie katalizatora i wypięcie odmy > ułatwiasz przepływ spalin i odcinasz ten parszywy olej.
Co do uszczelniacza turbo > to jest zestaw uszczelnień wewnątrz turbiny > ale ty sam tego nie zmienisz > bo wirnik po zmianie musi zostać profesjonalnie doważony! >>> Inaczej turbinka wybuchnie podczas jazdy. (czyt regeneracja turbo)
Samo przeładowanie może nie być wynikiem zacięć geometrii > czasami szwankuje sam mechanizm sterowania geometrią > gruszka się zacina lub tnie się czasami zaworek regulujący podciśnienie dla tej gruszki (N75).
Jeżeli dalej interesuje Cię kwestia tego oleju i jak to zwalczyć, to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
To ile ma km auto to nie jest ważne bo kilka miesięcy temu był przełożony w tym aucie silnik. A turbo było czyszczone no nie wiem z 3 miesiące temu. Poza tym po co regenerować skoro doładowanie jest ok auto przyspiesza też ok tylko przy dużych prędkościach czasem jest notlauf. To powiedz gdzie dokładniej mam szukać uszczelki która może mi puszczać olej na IC.
[ Dodano: 04 Sty 2010 20:21 ]
[ Dodano: 04 Sty 2010 20:34 ]
Poczytałem trochę dołączony temat i widzę że jeżeli to wina odmy to już jej chyba nie zapnę z powrotem.
[ Dodano: 04 Sty 2010 20:21 ]
Był wyczyszczony razem z turbiną i na pewno nie jest zapchany bo dbam o to żeby miał dobre przedmuchyfleshu pisze:Zobacz jak wygląda EGR i kolektor dolotowy (czy nie jest zapchany)
To akurat odpada bo auto używam w angli i bez kata to nie bardzo na przegląd pojechać.fleshu pisze:Przepisem na sukces jest wywalenie katalizatora i wypięcie odmy
A już pisałem ze na logach jest wszystko ok więc myślę że to nie to n75 już był podmieniany z n18 i to samo było. Więc narazie trzeba będzie się wziąć za tą odmę, a jak będzie to wina odmy to co trzeba będzie zrobić żeby ją zapiąć z powrotem i żeby nie waliło olejem? no a jeżeli wina turbiny to ile kosztuje taka regeneracja?fleshu pisze:Samo przeładowanie może nie być wynikiem zacięć geometrii > czasami szwankuje sam mechanizm sterowania geometrią > gruszka się zacina lub tnie się czasami zaworek regulujący podciśnienie dla tej gruszki (N75).
[ Dodano: 04 Sty 2010 20:34 ]
Poczytałem trochę dołączony temat i widzę że jeżeli to wina odmy to już jej chyba nie zapnę z powrotem.
Mosiek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 367 gości