Olej w air coolerze silnik AFN

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Olej w air coolerze silnik AFN

Post autor: mosiek2206 » pn sty 04, 2010 20:28

Witam szukałem trochę po internecie i na forum ale nic nie mogę znaleźć więc piszę do was.
Mam Audi A6 z silnikiem 1.9TDI AFN i mam problem skąd mi się bierze olej w air coolerze. I czy to może być przyczyną tego że silnik łapie notlauf? Filtr powietrza wymieniony, przepływomierz wyczyszczony, turbo wyczyszczone logi dynamiczne 011 były robione i turbo chodzi ładnie a silnik przy dużych prędkościach czasem lubi złapać notlauf. Wiec jakie mogą być przyczyny pojawienia sie tego oleju w air coolerze i czym najlepiej teraz wyczyścić tą chłodniczkę.
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 20:45 przez mosiek2206, łącznie zmieniany 1 raz.


Mosiek

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pn sty 04, 2010 20:36

rury od IC do turbo patrzyłeś???Jest w nich olej?????Jak tak to uszczelnienie puściło na turbinie...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn sty 04, 2010 20:40

nom jest olej i w rurach a możesz powiedzieć coś więcej o tym uszczelnieniu gdzie dokładniej??


Mosiek

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pn sty 04, 2010 20:54

powiem tak...turbina kiedy była regenerowana i ile ma km auto najechanych????powinna przejść regenerację....


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn sty 04, 2010 20:57

Wyczyść rury > wypnij odmę > zaślep otwór po odmie w kanale doprowadzającym powietrze (taki korek, który nie ma prawa wpaść do środka). Zobacz jak wygląda EGR i kolektor dolotowy (czy nie jest zapchany). I śmigaj tak ze 2 miesiące > ponownie sprawdź jak wygląda sytuacja olejowa > tylko w ten sposób będziemy wiedzieli czy olej pochodzi z uszczelnień turbo czy z odmy.
mosiek2206 pisze:olej w air coolerze. I czy to może być przyczyną tego że silnik łapie notlauf
Tak > ten olej jest przepalany przez silnik i wywalany jako sadza do VNT (zmienna geometria). Nawet po czyszczeniu może się zaciąć w ciągu miesiąca.
Przepisem na sukces jest wywalenie katalizatora i wypięcie odmy > ułatwiasz przepływ spalin i odcinasz ten parszywy olej.

Co do uszczelniacza turbo > to jest zestaw uszczelnień wewnątrz turbiny > ale ty sam tego nie zmienisz > bo wirnik po zmianie musi zostać profesjonalnie doważony! >>> Inaczej turbinka wybuchnie podczas jazdy. (czyt regeneracja turbo)

Samo przeładowanie może nie być wynikiem zacięć geometrii > czasami szwankuje sam mechanizm sterowania geometrią > gruszka się zacina lub tnie się czasami zaworek regulujący podciśnienie dla tej gruszki (N75).

Jeżeli dalej interesuje Cię kwestia tego oleju i jak to zwalczyć, to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn sty 04, 2010 21:01

To ile ma km auto to nie jest ważne bo kilka miesięcy temu był przełożony w tym aucie silnik. A turbo było czyszczone no nie wiem z 3 miesiące temu. Poza tym po co regenerować skoro doładowanie jest ok auto przyspiesza też ok tylko przy dużych prędkościach czasem jest notlauf. To powiedz gdzie dokładniej mam szukać uszczelki która może mi puszczać olej na IC.

[ Dodano: 04 Sty 2010 20:21 ]
fleshu pisze:Zobacz jak wygląda EGR i kolektor dolotowy (czy nie jest zapchany)
Był wyczyszczony razem z turbiną i na pewno nie jest zapchany bo dbam o to żeby miał dobre przedmuchy :grin:
fleshu pisze:Przepisem na sukces jest wywalenie katalizatora i wypięcie odmy
To akurat odpada bo auto używam w angli i bez kata to nie bardzo na przegląd pojechać.
fleshu pisze:Samo przeładowanie może nie być wynikiem zacięć geometrii > czasami szwankuje sam mechanizm sterowania geometrią > gruszka się zacina lub tnie się czasami zaworek regulujący podciśnienie dla tej gruszki (N75).
A już pisałem ze na logach jest wszystko ok więc myślę że to nie to n75 już był podmieniany z n18 i to samo było. Więc narazie trzeba będzie się wziąć za tą odmę, a jak będzie to wina odmy to co trzeba będzie zrobić żeby ją zapiąć z powrotem i żeby nie waliło olejem? no a jeżeli wina turbiny to ile kosztuje taka regeneracja?

[ Dodano: 04 Sty 2010 20:34 ]
Poczytałem trochę dołączony temat i widzę że jeżeli to wina odmy to już jej chyba nie zapnę z powrotem.


Mosiek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 428 gości