szybkie pytanie ołozysko tylne

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

szybkie pytanie ołozysko tylne

Post autor: mirek272 » pn sty 04, 2010 18:30

Witam.Wymieniłem łozysko w tylnym kole i wszystko wydaje sie ok ale jak krece kołem na podnosniku to kolo chodzi luzno ale szumi.Czy tak powinnobyc zaraz po wymianie? Prosze o odpowiedz.



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pn sty 04, 2010 18:37

Kolego w tylnym kole są dwa łożyska. Jeśli wymieniłem oby dwa i zlikwidowałeś luz tak że ruszając kołem lewo-prawo; góra-dół nie czuć luzu to stawiaj autko na koła i sprawdź jeszcze w jeździe jak się trzyma. Szumieć może bardziej bęben niż łożysko. pzdr :pub:



Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn sty 04, 2010 18:41

no ja wiem ze dwa bo dwa wymieniłem łozyska .Koło kreci sie luzno ale słychac szum i to mnie zastanawiało czy to łozysko tak szumi czy moze tak jak napuisałes..beben..



Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn sty 04, 2010 18:44

Nie mam klockow tylko bebny ;-)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 04, 2010 19:03

smar i prawidłowa regulacja luzów powinna załatwić sprawę
oczywiscie jezeli nie zakupiłeś łozyska FX za 20zł



Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn sty 04, 2010 19:05

nie..tego badziewia nie kupiłem.Mam nadzieje ze odpowiednio duzo dałem smaru.....



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pn sty 04, 2010 19:14

mirek272, ustaw luz tak aby dało się z pewnym oporem ruszać podkładkę tą pod nakrętką. Użyj do sprawdzania tego zwykłego płaskiego śrubokręta.
Łożyska nie powinny szumieć, ale może jest tam piasek, lub jakiś syf z bębna.
Zrób na nich z 200 km i sprawdź ponownie luz (ewentualnie skoryguj). Jeśli łożyska nie wyją i nie słychać ich w aucie to powinno być ok.

Jest jeszcze jedna możliwość, czopy są wyrobione i łożyska będą się na nich obkręcać. Jeśli masz oryginalne czopy i masz już trochę km nalatane to powinno się wymieniać z czopami.
Ja narpiew wymieniałem u siebie bez czopów. Po pół roku musiałem wymieniać jeszcze raz, tym razem, już z czopami :grrr:
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 19:18 przez ordy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » pn sty 04, 2010 19:14

To może nie szumią łożyska tylko szczęka trze o bemben... Łożyska jak nowe to raczej nie szumią chyba, że przy wbijaniu łożysk na czop i w bemben uszkodziłeś bieżnie łożyska...
Ze smarem też radzę nie przesadzać. Bo potem płynie i brudzi wnętrze bembna obniżając skuteczność hamowania...

Pozdrawiam
PAPAYOS
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 19:16 przez PAPAYOS, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn sty 04, 2010 19:43

Dzieki wszystkim za pomoc. :pub: dla was za pomoc.Pozdro.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości