Ładowanie akumulatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

8153
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 05, 2007 16:34
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Ładowanie akumulatora

Post autor: 8153 » pn sty 04, 2010 11:16

Koledzy chcę wyciągnąć akumulator w celu doładowania go. Mam pytanie czy jak go wyciągnę i po naładowaniu wstawię to czy będzie trzeba coś programować, kodować itp.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 04, 2010 11:17

nie, tylko pamiętaj żeby odłączać klemy na WYŁĄCZONYM zapłonie



8153
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 05, 2007 16:34
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: 8153 » pn sty 04, 2010 11:19

mettenos pisze:nie, tylko pamiętaj żeby odłączać klemy na WYŁĄCZONYM zapłonie
No to chyba oczywista oczywistość Dzięki



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 04, 2010 11:20

8153, wielokrotnie w swoim Golfie 5 odłączałem aku i nigdy żadnych z tego powodu nie miałem problemów :bigok:



8153
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 05, 2007 16:34
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: 8153 » pn sty 04, 2010 11:23

Dzięki nie byłem tego pewien. Różnie słyszałem więc wolałem dopytać.



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » pn sty 04, 2010 12:02

Nie chce zakładać nowego tematu... to samo się odnosi do silników benzynowych? Konkretnie 1.4 w golfie IV.
U siebie wiele razy odpinałem akumulator i było ok (bo co miało by być nie tak w dieslu) ale często spotykam się z opiniami, że coś się tam może skasować (chyba chodzi o jakieś dane w sterowniku silnika). Ostatnio przy zmianie akumulatora w zafirze (diesel) widziałem jak był podłączany mały akumulator dla podtrzymania napięcia.
Rzeczywiście się coś może stać w niektórych samochodach czy ludzie bajki tworzą?



Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » pn sty 04, 2010 12:02

Dwa tygodnie temu ładowałem swój,po podłączeniu wystraszylem się że 1/2 FIS sie spipcył bo ino sie jażył lekko jak przekręciłem zapłon,ale włączyłęm swiatła na chwilę i rozbłysnął pełną mocą..ufff,poza tym jeżeli masz elektryczne szyby to tak jak u mnie nie działało automatyczne opuszczanie i wznoszenie.ale po kilkukrotnym zjechaniu w dół i ich zamknięciu trzymając przycisk zaczęły pracować normalnie.A tak to wszystko ok.żadnych błędów, kontrolek itp.Pzdr.


Obrazek
115/285 => 138/347

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 04, 2010 12:10

MIT pisze: po kilkukrotnym zjechaniu w dół i ich zamknięciu trzymając przycisk zaczęły pracować normalnie.
pewnie nie wiesz ale podobnie robi się kalibrację sterownika szyb



8153
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 05, 2007 16:34
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: 8153 » pn sty 04, 2010 12:10

Dzięki bardzo za wyczerpujące informacje. Do odważnych świat należy sprawdzę i będę wszystko wiedział. Od czego jest forum gdyby coś nie tak.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pn sty 04, 2010 16:37

GoF pisze:Rzeczywiście się coś może stać w niektórych samochodach czy ludzie bajki tworzą?
GoF, nie bajki tylko rzeczywistość!. :grin: ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!. My akurat w naszych Gofrach 4 tego nie mamy! Ale tez sa minusy o których należy wspomnieć! Chociażby rozkodowane radia! . ,ustawianie czasu i nie działający alarm. .gdy jest zwykły bez zasilania!!.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 04, 2010 16:38

Rafał 21 pisze: Chociażby rozkodowane radia! . ,ustawianie czasu i nie działający alarm.
to są problemy wg ciebie?

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 ]
Rafał 21 pisze: ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!.
skoro zacząłeś to daj jakieś dane



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » pn sty 04, 2010 17:01

Rafał 21 pisze:GoF, nie bajki tylko rzeczywistość!. :grin: ECU gubi niektóre dane!. I są problemy!.
Rozkodowane radio (w sumie tylko ustawienia korektora dźwięku mi gubi), zegarek, pamiec MFA i potrzeba skalibrowania/zaprogramowania elektryki szyb to przerabiam po odpięciu aku i jest to oczywiste. Chodzi mi właśnie o ECU. Miałem Vectre B i tam po odcięciu zasilania ECU gubiło jakieś dane i po uruchomieniu silnika podobno przechodził w tryb uczenia się (pisze podobno bo powtarzam czyjeś słowa). Od strony kierowcy nic nie zauważyłem żeby z autkiem było coś nie tak.
W takim razie jest możliwość jakiś negatywnych skutków odpięcia akumulatora? Chodzi mi o coś poważniejszego niż zresetowany zegarek, np wymagana interwencja w ASO czy coś podobnego.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pn sty 04, 2010 17:01

mettenos pisze: skoro zacząłeś to daj jakieś dane
mettenos, chyba zrozumiale napisałem! !. W innych modelach jest to normalne Mazdach Fordach !. wystarczy wpisac w gogle i tyś przykladów. Np. mieliśmy Opla Zafire w której jest pompa z elektronicznym sterowaniem i ECU w pompie. czyli pompa komputer. A nie osobno jak w VW.. . Czyli Pompa VP-44 na sterowniku Psg - 16. . którą w Polsce naprawia i Kilka zakładów [za dużo powiedziane kilka] . Spróbuj w niej wyjąc Aku bez podtrzymania. . A ponadto radio gdy masz ORI a nie posiadasz kodu [wielu tak ma] Ja też tak miałem. To W ASO GM . 200żł. :grin:

[ Dodano: 04 Sty 2010 16:16 ]
GoF pisze:Miałem Vectre B i tam po odcięciu zasilania ECU gubiło jakieś dane i po uruchomieniu silnika podobno przechodził w tryb ucze
GoF, bo zaczyna sie nie potrzebna polemika!. Pytałes czy w innych jest mozliwośc gubienia danych! . Wiec Ci odpowiedzialem Jest. Co i sam na włesnej skórze sie przekonałes. W VB sa te same silniki co W Zafirze . Z którą mielismy te same problemy. . Też gubiła dane! . . bo silniki 20.DTI I Y22DTI były na sterownikach elektronicznych. Z tym ze 20DTI na sterowniku PSG5 i z naprawą nie ma problemu w granicach 1700żł.. Natomiast PSG16 Sam zadzwon do jakiegoś serwisu. Bosch a sie przekonasz . A wiem dlatego ze w mojej rodzinie robi sie pompy od ponad 25 lat. Natomiast Jezeli chodzi oMK4 nic sie nie stanie!!. Piszą to koledzy powyżej.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości