skoki,szarpanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sebu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:44
Lokalizacja: zielonka

skoki,szarpanie

Post autor: sebu » ndz sty 03, 2010 11:06

Prośba do Admina jeżeli post powinien być w innym miejscu to proszę o przeniesienie
No witam koledzy mam również taki problem pojawił się bardzo niedawno rozmawiałem ze znajomym twierdził właśnie że to przepływomierz dodam, iż u mnie problem pojawił się przy sporych mrozach (-15 )jazda tylko na wolnych obrotach czas przejazdu 15 kilometrów prawie 1 godz. koszmar. ,dlatego początkowo myślałem, że przymarzło mi paliwo wstawiłem go do ogrzewanego garażu i wszystko wróciło do normy dlatego utwierdziło mnie co do paliwa
Nie zawsze się mi tak dzieje np. rano tak miałem, (było to po świętach temperatura otoczenia -15) nawet było trochę gorzej, ponieważ brak mocy był odczuwalny przy ok. 2000 obrotów na 4,5 biegu ,ale po południu wszystko już było ok.
.Opisany problem pojawia się, tylko rano, jak jadę do pracy ,powrót mimo iż auto parkuję na dworze jest ( ok ) :shock:
Ostatnio rano jak jechałem,standardowo brak mocy, możliwość przyspieszania, tylko do 2000 obrotów ,ale zwróciłem też uwagę ,że jak wciskam gaz do oporu oczywiście następuje całkowity spadek mocy i zaczyna dymić na niebiesko, gdy temperatura doszła do 90 stopni,praktycznie wszystko wróciło do normy . Praktycznie ponieważ delikatne szarpanie pojawia się.Powrót był już normalny.
Zastanawiam się, czy mróz ma coś z tym wspólnego ,bo taki problem mam rano , a po południu jest dobrze.
Zastanawia mnie,co to może być takiego,że gdy temperatura na dworze wynosi powyżej 0 auto jedzie normalnie. Wskaźnik pokazuje 90stopni, auto zaczyna jechać praktycznie poprawnie :shock:
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 11:13 przez sebu, łącznie zmieniany 1 raz.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » ndz sty 03, 2010 12:03

Na początek wymień filtr paliwa, przy okazji sprawdź przewody paliwowe, być może gdzieś jest jakaś nieszczelność, dobrze by było podpiąć auto pod VAG-a


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

sebu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:44
Lokalizacja: zielonka

Post autor: sebu » ndz sty 03, 2010 12:19

filtr był wymieniany w sierpniu i zrobiłem na nim jakieś 6000 km no tak ale jak by była wina przewodów to dlaczego jak osiąga 90stopni zaczyna jechać poprawnie
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 12:23 przez sebu, łącznie zmieniany 1 raz.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz sty 03, 2010 12:26

Według mnie to pod ręcznikowy przykład wytrącania się parafiny z oleju napędowego czyli potocznie zwany przypadek zamarzania paliwa.

Jaki olej napędowy lejesz, na pożądanej stacji typu SHEL,ORLEN, czy w podrzędnych i podejrzanych stacyjkach byle o 20 groszy taniej na litrze.

Temat wałkowany milion razy - tankować tylko na wiarygodnych nie przypadkowych stacjach olej ZIMOWY , a ewentualnie dolewać dodatki uszlachetniające w okresie zimowym.

[ Dodano: 03 Sty 2010 11:32 ]
Sam sobie od powiedziałeś na pytanie - jak silnik się rozgrzeje i ciepłe paliwo wraca z powrotem do zbiornika przez przelew i ogrzewa zbiornik to parafina się ponownie rozpuszcza w zbiorniku i auto ciągnie,
gdy wszystko zamarznie do -15 stopni to problem powraca bo parafina znowu się wytrąca.

Zalej porządny olej zimowy i po kłopocie i nerwach. :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

sebu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:44
Lokalizacja: zielonka

Post autor: sebu » ndz sty 03, 2010 13:07

tak tankuje na niej+dodatek
mariusz75 pisze:Jaki olej napędowy lejesz, na pożądanej stacji typu SHEL
dla mnie to jest podrzędna
mariusz75 pisze:ORLEN, czy w podrzędnych i podejrzanych stacyjkach
tak to opisywałem na forum OCP
Z tego co pamiętam, mój problem pojawił się przy tych ostatnich mrozach w granicach -15 w tedy jadąc do pracy miałem, tylko wolne obroty ,jakiekolwiek dodanie gazu kończyło się całkowitym spadkiem mocy (tu podejrzewam, że to wina paliwa pewnie zamarzło ) wstawiłem samochód do ogrzewanego garażu i powrót był już normalny.
Nie zawsze się mi tak dzieje np. dzisiaj rano tak miałem, nawet było trochę gorzej, ponieważ brak mocy był odczuwalny przy ok. 2000 obrotów na 4,5 biegu ,ale po południu wszystko już było ok.
Zastanawiam się, czy mróz ma coś z tym wspólnego ,bo taki problem mam rano , a po południu jest dobrze.
Zatankowałem dzisiaj na innej stacji , niż tankuję zawsze i chce zobaczyć, czy taki problem też będzie występował .
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 13:12 przez sebu, łącznie zmieniany 2 razy.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.

Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » ndz sty 03, 2010 13:27

Kolego u mnie tez szarpalo przy odpaleniu jak byl zimny pomoglo dolanie do baku ten dodatek bodajze SKYP czy SKYD zolty srodek w plastikowej butelce kosztowal 19 zł
Podobno najlepszy POZDRAWIAM



sebu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:44
Lokalizacja: zielonka

Post autor: sebu » ndz sty 03, 2010 13:41

zalałem coś takiego Xeramic Diesel
http://www.allegro.pl/item849107136_xer ... 0c_1l.html


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz sty 03, 2010 14:05

czytalem na zagranicznym forum o podobnych objawach i wtedy wine ponosil za to smok w zbiorniku a dokladniej zawor zwrotny ktory w minusowych temp. nie mial pelnej droznosci i efekt byl jak tutaj u kolegi sebu, jak znajde ta stronke to wkleje link



sebu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:44
Lokalizacja: zielonka

Post autor: sebu » ndz sty 03, 2010 14:11

ok czekam :bigok: =D>

[ Dodano: 03 Sty 2010 16:46 ]
ok ,jeśli zamarza mi paliwo to, dlaczego kopci na niebiesko ,co to ma do siebie
jechałem dzisiaj i jak zwykle brak mocy 2000 max ,a potem spadek 1400 obrotów i jak deptałem do oporu, to kopcił na niebiesko jak się zagrzał przestał kopcić, ale brak mocy był odczuwalny
podjechałem do znajomego, zostawiłem samochód odpalony na jakieś 7-10 minut i wszystko wróciło do normy pasuje mi to do
mariusz75 pisze:wytrącania się parafiny z oleju napędowego czyli potocznie zwany przypadek zamarzania paliwa.
jeżeli to jest prawda to ,dlaczego kopci na niebiesko

[ Dodano: 03 Sty 2010 16:47 ]
na forum OCP twierdzili że to może być przepływomierz
jutro zobaczę do filtra paliwa zerknełem w rozpiski i wychodzi że na filtrze zrobiłem jakieś 16000
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 20:15 przez sebu, łącznie zmieniany 1 raz.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn sty 04, 2010 01:54

o ten zawor chodzi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=281082 lecz nie moge namierzyc tamtej zagr. str. znalazlem tylko to http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872 i to http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ost2417269
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 01:56 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn sty 04, 2010 04:13

To moim zdaniem nie jest parafina > raczej woda w paliwie.
Na początek podpiąć pod Vag-a > sprawdzić błędy na silniku> dalej sprawdzasz 4 czujniki temperatury > 1- czujnik temp paliwa w pompie paliwa, 2 - czujnik na przepływomierzu, 3 temperatura z czujnika ciśnienia doładowania, 4 - czujnik temp cieczy (zespolony) >>>> wszystkie czujniki na zimnym silniku powinny wskazywać temp otoczenia.
Dodatkowo zalał bym więcej niż połowę baku, dalej podpinał bym + prosto z aku pod zawór odcięcia paliwa na pompie (taki z jednym kabelkiem nad przewodami metalowymi idącymi od pompy do wtrysków), wykluczy to zimne luty w układzie zasilania tego zaworu.
Filtr paliwa ma na spodzie biały koreczek plastikowy > upust filtra > zobacz czy nie ma w nim wody.
Ile bombli powietrza idzie razem z paliwem przez przeźroczysty odcinek wężyka przy pompie (wydajność pompki przy zimnym paliwie).
Jaki masz kąt wtrysku na ciepłym silniku? VAG>engine>grupa 000, zablokować nastawy> tdi timing (uszkodzone czujniki nie pozwolą na właściwe jego obliczenie)

Jeżeli nie masz kabla to zapytaj kolegów na forum (w okolicy).
Bez OBDII i VAG-a nic nie nawalczysz a każdy z mechaników naciągnie cie na kosmiczne wydatki.
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 04:16 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pn sty 04, 2010 11:33

sebu pisze:jutro zobaczę do filtra paliwa zerknełem w rozpiski i wychodzi że na filtrze zrobiłem jakieś 16000
16000 km to dużo biorąc pod uwagę jakość naszego paliwa, wymień go, bo i tak już na niego pora, wtedy przynajmniej to będzie można wykluczyć i szukać dalej, ja wymieniam filtr paliwa co 10000 km


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

sebu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:44
Lokalizacja: zielonka

Post autor: sebu » pn sty 04, 2010 18:18

fleshu pisze:Na początek podpiąć pod Vag-a >
jestem umówiony z mechanikiem na dzisiaj za podpięcie chce 30-40 zł.
fleshu pisze:Ile bombli powietrza idzie razem z paliwem przez przeźroczysty odcinek wężyka przy pompie
z tego co widziałem dzisiaj to bardzo dużo właśnie będę wymieniał filtr

[ Dodano: 04 Sty 2010 17:37 ]
dopiero jutro mnie przyjmie na kompa :grrr:


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn sty 04, 2010 19:54

sebu pisze:za podpięcie chce 30-40 zł
Podpowiadam że najzwyklejszy OBDII na allegro to koszt 60 zł + przesyłka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości