Problem - najprawdopodobniej??? zbyt duze spalanie ojeju...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomil_krysinski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 22, 2009 01:57
Lokalizacja: Gniezno

Problem - najprawdopodobniej??? zbyt duze spalanie ojeju...

Post autor: tomil_krysinski » wt gru 22, 2009 02:09

Witam mam pytanie mianowicie mój kochany golfik kupiony w oplakanym stanie... został odpowiednio technicznie odrestaurowany: nowe sprzegło, wysprzeglik, uszczelka pod glowicą, planowanie glowicy, rozrząd paski napinacze etc... Włożyłem w niego sporo czasu i pracy gdyż starałem sie pomagać przy kazdej z napraw... ktora przeprowadzał w moim mniemaniu naprawde dobry mechanik... Dodam że kazde płyny w aucie takze od razu zostały wymienione... teraz pojawił mi sie taki problem że na okolo 800 - 1000km silnik spala 0,5 l oleju bynajmniej nie tego napedowego ;-) czy to miesci sie w granicach normy czy mam coś z tym zrobić? jakie mogą być przyczyny? dziennie robie tym samochodem minimum 120km...po trasie tak ze uzywany jest dosyć dobrze jak na diesla... proszę o podpowiedzi... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » wt gru 22, 2009 06:43

pół litra oleju na 1000KM to nie tragedia sprawdź dla pewności czy nie ma wycieków, moze turbinka trochę puszcza a jak z odpalaniem autka w mrozy ? pali bez problemu ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 22, 2009 08:51

Neoarti, to dla Ciebie malo? przeciez to daje 5 litrow na 10000 czyli zzera caly olej co wymiane :/

gdyby to bylo 0,5 - 1 litra na 10 tys to ok


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt gru 22, 2009 09:02

Za dużo...
Zaglądaliście na pierścienie tłokowe? - może się przykleiły/szczególnie zgarniające.
Głowica była zdjęta - jak wyglądały tuleje cylindrów/progi duże?
Turbo - jakie odłożenia widziałeś w układzie dolotowym powietrza?
Jaki olej...
Tyle na początek - odpowiesz - będziemy poszukiwać przyczyn aby zlikwidować skutek... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » wt gru 22, 2009 09:12

dałem du... pomyliło mi się z 10000km :) chyba za wcześnie wstałem :)
jeśli odpala w mrozy bez problemu to raczej nie wina silnika tylko turbiny bo co może tak żreć olej no chyba że ma poważne wycieki i po prosu gubi olej


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

tomil_krysinski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 22, 2009 01:57
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tomil_krysinski » wt gru 22, 2009 15:30

wycieków nie ma... sprawdzałem wielokrotnie... teraz w te mrozy odpalał za kazdym razem za pierwszym... ;-) progi na tulejach napewno nie byly duze bo nic takiego nie zaobserwowalismy...turbo te wiatraczki no byly dosyć mocno zabrudzone i przykrecone bez jakiegokolwiek uszczelnienia do reszty ukladu ktory takze caly byl okopcony... wlany jest castrol magnatic polsyntetyk... bede wdzieczny jesli coś ciekawego podrzucicie... podpowiem trochę mechanikowi(choć oni tego nie lubią) ;-) pozdrawiam i dziekuje za dotychczasowe zainteresowanie



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » wt gru 22, 2009 18:03

Jeśli palił bez problemu to silnik musi być zdrowy stawiam na turbinę sprawdź jakie ilości oleju znajdują się w przewodach IC oraz samym IC


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

tomil_krysinski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 22, 2009 01:57
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tomil_krysinski » ndz sty 03, 2010 04:54

Dziekuje za pomoc... wszystko zostało sprawdzone i faktycznie turbo jest na wyczerpaniu... a w przewodach I C jest olej! jak dlugo mogę jeździć samochodem dolewajac olej? muszę jak najszybciej to naprawic? bo jesli mam byc szczery to moje zasoby finansowe dosyc mocno sie skurczyly przez ostatanie naprawy... dzieki jeszcze raz i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz sty 03, 2010 06:01

niestety kolego turbo może puścić w każdej chwili i narobić sporych zniszczeń więc trzeba naprawić jak najszybciej


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

Post autor: lewy2435 » ndz sty 03, 2010 12:49

zrób to czym prędzej.wymienią Ci same uszczelniacze i zapłacisz mniej.ja musiałem dodatkowo wyłożyc 250 za wirnik...w sumie 1100zl.bardzo droga sprawa



tomil_krysinski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 22, 2009 01:57
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tomil_krysinski » ndz sty 03, 2010 20:18

jak duże to mogą byc zniszczenia? do czego może dojść? bo mój mechanik mówi że jak turbo siądzie to po prostu znacznie staraci moc ale nie powinno się nic wiecej wydarzyć... pomęcze was jeszcze troche ;-) a naprawe wycenił w tej chwili na około 700zł to chyba nie najdrożej... ech daje mi wycisk ten moj golfik...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 03, 2010 20:29

tomil_krysinski pisze:jak duże to mogą byc zniszczenia? do czego może dojść?
Silnik zacznie spalać olej i nie wyłączysz go kluczykiem.Zgaśnie dopiero jak straż przyjedzie...
Po prostu nabierze takich obrotów,że się rozsypie...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości