Co to za wężyk?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Co to za wężyk?

Post autor: pittereck » sob sty 02, 2010 22:20

Witam. Od jakiegoś czasu zauwazyłem że mój PN 2ee zaczyna sie pieXXXć bardziej niż do tej pory. Zaczął skakac po obrotach nawet na gazie, dławić się przy nagłym przyspieszaniu i więcej spalać gazu. Dzis podniosłem maske, nie wierząc w to że odnajde przyczyne a tu jednak... znalazłem odpiety wężyk na powietrze, ten cieńszy, zaraz pod żółtą czapeczką. Podłaczyłem go na pracującym silniku i od razu zauwazyłem poprawe kultury pracy silnika, przejechałem sie kilka kilometrów i odczułem znaczą poprawe. Co to za wężyk? Prowadzi on do przodu silnika do innego urządzonka umiejscowionego blisko filtra oleju.
Możliwe że przez jego odłączenie zwrosło mi spalanie lpg?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sty 02, 2010 22:38

pittereck, to dobrze ze podpiąłes :)

silnik dostawał "lwe powietrze" stad te skoki, nierówna praca, wzrost spalania.. teraz powinno byc ok..

ta czapeczka to zawór zwrotny , na węzy lączacym serwo hamulcowe z koleltorem ssacym.. ( pomaga Ci to w hamowaniu na odpalonym silniku)
do czapeczki podpina sie cos co ma dzialac dzieki wlasnie podcisnieniu.. np a licznik z MFA ( liczy spalanie miedzy innemy dzieki podcisnieniu )


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » sob sty 02, 2010 22:50

Dzięki Guti, widze że jesteś bardzo obcykany w G2 więc może uda Ci się odpowiedziec na jeszcze jedno drobne pytanko. Od jakiego silnika bedzie pasował alternator do mojej PNki? naprawa mojego to 120, drugi alt to ok 60 zł.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sty 02, 2010 22:59

pittereck pisze:Od jakiego silnika bedzie pasował alternator do mojej PNki? naprawa mojego to 120, drugi alt to ok 60 zł.
PNka, RPek.. wszystko co pasuje mocowaniami i odsadzeniem koła :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sty 03, 2010 09:39

pittereck pisze:Co to za wężyk? Prowadzi on do przodu silnika do innego urządzonka umiejscowionego blisko filtra oleju.
- to jest wężyk podciśnienia, do aparatu zapłonowego (to te urządzenie koło filtra oleju). Dzięki niemu regulowane jest wyprzedzenie zapłonu w zależności od obciążenia silnika.

guti pisze:do czapeczki podpina sie cos co ma dzialac dzieki wlasnie podcisnieniu.. np a licznik z MFA ( liczy spalanie miedzy innemy dzieki podcisnieniu )
- być może ten drugi wężyk jest od MFA, ale jak znam życie, to pewnie jest zaślepiony na końcu - nie spotkałem się w ori MFA w silniku PN.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości