Kilka pytan w sprawie zderzaka dźwigni przepustnicy (mono)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Kilka pytan w sprawie zderzaka dźwigni przepustnicy (mono)

Post autor: Lucki » sob sty 02, 2010 19:24

Witam. Wczoraj wracając z imprezki sylwestrowej zauważyłem że jak przegonie auto tak ok 10 km 140km/h i zahamuje to obroty spadają do 500 po czym zaczyna przez chwilkę silnikiem telepać i wszystko wraca do normy ( 960obr). Dzisiaj wziąłem się za regulacje tps ( bo możne ona jest przyczyną ).
Wszystko ok, napięcie 210mV, szczelina 0,4mm ale ... nie moge wyregulować zderzaka dźwigni przepustnicy.

Obrazek Obrazek

Zastosowałem się do powyższej instrukcji,ale gdzie podłączyć miernik ? W które piny ?

Ja podłączyłem się w piny 1 i 2 od tps i napięcie zamiast ok 4V miałem 1,3V. Zeby uzyskać ok 4V musiałem palcami podnieść prawie połowę przepustnicy, więc coś nie tak.

p.s
Która śrubka odpowiada za zderzak ?




Może przyczyna takiego zachowania jest silniczek krokowy ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sty 02, 2010 20:02

to co regulujesz to stycznik biegu jałowego , z tego co wiem to masz go zasilić 6 voltami a nie 4,5 , zasilasz go do górnych pinów , przed jakimkolwiek pomiarem zmierz opór na górnych pinach , powinno być od 5 do 200 om , dolne piny mają mieć przy otwartej przepustnicy 0 om a przy zamkniętej nieskończenie duży opór , i najważniejsze , przy wkładaniu szczelinomierza o grubości 0,5 mm , opór nie ma prawa się zmieniać , jeśli się zmienia to wtedy regulujesz



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob sty 02, 2010 22:27

kolego mógłbyś troszkę jaśniej bo nie zrozumiałem intencji


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sty 02, 2010 22:37

miś fazi pisze: piny mają mieć przy otwartej przepustnicy 0 om a przy zamkniętej nieskończenie duży opór
dokładnie odwrotnie.
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 22:40 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sty 02, 2010 23:19

edzio pisze:
miś fazi pisze: piny mają mieć przy otwartej przepustnicy 0 om a przy zamkniętej nieskończenie duży opór
dokładnie odwrotnie.
zgadza się , pomyłeczka :blush:



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn sty 04, 2010 01:21

o co regulujesz to stycznik biegu jałowego , z tego co wiem to masz go zasilić 6 voltami a nie 4,5 , zasilasz go do górnych pinów , przed jakimkolwiek pomiarem zmierz opór na górnych pinach , powinno być od 5 do 200 om , dolne piny mają mieć przy otwartej przepustnicy 0 om a przy zamkniętej nieskończenie duży opór , i najważniejsze , przy wkładaniu szczelinomierza o grubości 0,5 mm , opór nie ma prawa się zmieniać , jeśli się zmienia to wtedy regulujesz
kolego piny przy krokowcu czy czujniku przepustnicy ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 04, 2010 10:21

regulator biegu jałowego działa na oś przepustnicy , pozwalając ustalić obroty biegu jałowego , a czujnik przepustnicy , to zwykły potencjometr przekazujący ECU sygnały , i nie jest regulowany ręcznie , sprawdzić czy jest dobry można tylko mierząc rezystencje , piszesz że regulujesz przepustnicę , ok , ale regulowany ręcznie jest tylko stycznik biegu jałowego działający na przepustnice , ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się nieszczelnościami podstawy wtrysku , lub silniczkiem krokowym , mono - motronic lub jetronic ,nie mają regulacji czujnika przepustnicy , reguluje się tylko zderzak przepustnicy

[ Dodano: 04 Sty 2010 10:08 ]
podłączasz do górnych pinów krokowca ( górny pin plus , poniżej minus 6 V ) i czekasz aż trzpień sterujący całkowicie się schowa , odłączasz napięcie i dokładasz omomierz do dwóch dolnych pinów , następnie wkładasz szczelinomierz między dźwignię przepustnicy a trzpień sterujący , opór nie ma prawa się zmienić , jeśli się zmienia to regulujesz wkrętem
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 10:42 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn sty 04, 2010 20:39

kolego to ja wiem i jest ok, przeczytaj 2 gi podpunkt w załączniku z pierwszego posta. Jest tam mowa o pinie 2 i 1 ale nie jestem w stanie dojsc czy to na kablu do przepustnicy czy na kablu do silniczka krokowego


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 04, 2010 21:03

pogubiłem się :bigok: do silniczka krokowego ( regulator wolnych obrotów ) dwa górne piny służą do zasilania silniczka kable koloru biały i liliowo - czarny , dwa następne dolne to wyłącznik kable koloru zielono - czerwony i brązowo - żółty , potencjometr przepustnicy to kable koloru brązowo - czarny , szary , czerwono - niebieski , szaro - niebieski



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn sty 04, 2010 21:59

a jak kolego zinterpretujesz ten tekst :
Obrazek


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 04, 2010 22:02

właśnie miałem coś napisać na temat tej instrukcji , ale powstrzymałem się , jest dla mnie kompletnie niezrozumiała



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn sty 04, 2010 22:10

Widze że nie tylko ja nie zrozumiałem jej :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 04, 2010 22:19

bo nie widzę sensu pomiaru napięć potencjometru przepustnicy , skoro wystarczy sprawdzenie czy ścieżki oporowe płynnie zmieniają rezystencje , a do tego wystarczy omomierz , a z resztą opis tej czynności jest tak niezrozumiały dla mnie jak obrazy Picassa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości