niestabilna praca obrotów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wawi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sty 02, 2010 17:52
Lokalizacja: Grudziądz

niestabilna praca obrotów

Post autor: wawi » sob sty 02, 2010 18:32

Witam. potrzebuje pomocy. opisuje oco biega. jestem włascicielem golfa3 benzyniaka 1.8. pół roku temu mialem problemy z obrotami, podjechalem do elektromechanika aby sprawdzic na kompie co sie stało. pracownik powiedzial ze to silnik krokowy, ze po wymianie bedzie OK :grin: . jak sie okazało póżniej po wymianie nie bylo ok :grrr: doszło to jeszcze do wymiany jakas uszczelka gumowa która wlasnie znajduje sie tuz pod silnikiem krokowym. Z lekkka sie przestraszaylem bo po wymianie tych czesci autko posiadało 1800obr. jak mnie poinformowalo mialy po jakims czasie zejsc. zeszly ale do 1400, a dalej nizej nic. jak był zimny to mialem 600-700 obr/min a jak cieply to 1400. poczekalem 2 miesiace bo skoro mialey zesc to uwazalem ze jeszcze poczekam, i znow zawitalem do tego zakladu, jak sie okazalo obroty są takie duze ze wzgledu na to ze teraz musze wymienic Potencjometr Przepustnicy,ktory nie moze utrzymac obrotow. wyczyszczony potencjometr zostal i spadly do 1000 ale po 3 tygodniach znow wchodza na 1400. i teraz moje pytanie. czy to cos pomoze jak wymienie, czy znow cos sie znajdzie ze jeszcze cos. z gory dziekuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 18:59 przez wawi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » sob sty 02, 2010 20:18

hmm, potencjometr przepustnicy możesz zmierzyć sam (poszukaj pod hasłem regulacja tps, jest fotoporada) , może wystarczy zrobić adaptację przepustnicy (odłączasz klemy, odpalasz i zostawiasz na wolnych aż włączy się wentylator) , kolejnym winowajcą może być lewe powietrze (jest mnóstwo porad jak sprawdzić), rozumiem że autko bez lpg ? , również reguluje się szczelinę pomiędzy krokowym a zderzakiem przepustnicy ale podejrzewam że to w warsztacie zrobili. Wariujące obroty mogą się pojawić także przy uszkodzeniu czujnika temperatury, u mnie zdarzyły się jak lambda wariowała. Spróbuj zrobić na początek to co sam możesz a jak to nie da rezultatu to dobrze byłoby podłączyć się pod vag-a , może prawdę ci powie...

powodzonka :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

wawi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sty 02, 2010 17:52
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: wawi » sob sty 02, 2010 20:23

tak, autko bez gazu. ale wkrotce bede chcial dac zamontowac, ale najpierw chcialbym doladu z tymi obrotami dosc. dziekuje za porady oraz pomoc.



Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » sob sty 02, 2010 20:26

kolego najprawdopodobniej padł ci czujnik temperatury płynu chlodzenia (niebieski) ja mialem w mk2 identyczne problemy dopiero wymiana tego malego ustrojstwa (koszt 10 zł) i zacząl dzialac normalnie :P


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

wawi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sty 02, 2010 17:52
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: wawi » ndz sty 03, 2010 11:17

a sie zapytam z ciekawosci, jaki ma wpływ czujnik temperatury płynu chlodzenia do tego ze jak jest zimny to ma male obroty a jak cieply to duze??



Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » ndz sty 03, 2010 12:15

to ze on steruje ze tak ci powiem gazu automatyczne ssanie


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » ndz sty 03, 2010 12:18

od czujnika temperatury komputer dostaje sygnał i odpowiednio wzbogaca mieszankę. jak będzie głupiał to będzie efekt jakbyś w maluchu ssanie włączył na ciepłym silniku. i spalanie będzie większe. Ale nie upieram się co do tego czujnika że to on jest winny :) ale czujnik temperatury też można sprawdzić omomierzem (też jest porada na forum) :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » ndz sty 03, 2010 12:38

10 zl to nie duzy wydaTEK I MOZNA GO NA NOWY WYMIENIC, ja kiedys sprawdzalem i niby byl dobry ale szalal dalem nowy i bylo ok


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

wawi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sty 02, 2010 17:52
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: wawi » czw sty 14, 2010 16:21

wymieniłem czujnik temperatury płybu chłodzącego. odczekalem jak bedzie gorący, potem odczekalem jak zimny i powiem szczerze ze nie widze zadnej róznicy. no moze jedną ze jak jest gorący to mniej faluja ale trzymaja 1100 - 1200. ale jak zimny to dalej niskie. czy powinienem poczekac?? czy sam sie wyreguluje?? czy , wlasnie co moze byc jeszcze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości