przegłub czy mozna wymienic bez kanału

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gumba

przegłub czy mozna wymienic bez kanału

Post autor: Gumba » pt sty 01, 2010 10:47

Witam
mam pytanie czy dam rade wymienic przegłub lewy bez kanaly ??? chodzi o to ze chce wymienic calosc z poł ośką i trzeba tam odkrecic od skrzyni czy jakos tak :P oraz moze ktos ma jakieś zdjecia jak to odkrecic od skrzyni ??



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt sty 01, 2010 11:23

Gumba, spokojnie się da. Podstawa to dobre klucze i oczyszczone łby śrub spline w przegubie wewnętrznym. Najpierw odkręcasz centralną nakrętkę w piaście koła, klucz nr.30 Potem trzeba odkręcać przegub od strony skrzyni - 6 śrub spline, rozmiaru klucza nie pamiętam. Samochód musi być jeszcze na kołach i po odkręceniu jednej śruby trzeba go przetaczać aby był dostęp do następnej. Na koniec auto na lewarek, zwalasz koło o odkręcasz sworzeń łączący wahacz ze zwrotnicą, ale nie z dołu od wahacza, tylko tam od strony wzrotnicy jedną śrubę. Dzięki temu nic się nie rozjedzie i nie trzeba będzie potem geometrii robić. Odciągasz całą kolumnę do siebie i półośka powinna dać się spokojnie wyjąć.

Aha, oprócz lewarka koniecznie podeprzyj auto na czymś pewniejszym, bo przy rozłączaniu zwrotnicy od wahacza trzeba się trochę posiłować i żeby Ci auto nie spadło.
Ostatnio zmieniony pt sty 01, 2010 11:28 przez piori, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » pt sty 01, 2010 11:25

Pewnie ze sie da :) Potrzebny Ci będzie klucz do przegubu wewn (11 - 12katna jesli dobrze pamietam) i dluga przedluzka zeby nie lezec pod samochodem. Poza tym odkrecasz srube centralna przegubu, sworzen dolny, sposobem go wybijasz :) i masz polos na zewnatrz :)
PS. Jesli masz tarcze wentylowane to zamiast przetaczania uzywasz srubokreta, wkladasz go w szczeline miedzy biezniami tarczy i zapierasz o zacisk, mozesz wtedy spokojnie odkrecac przegub wewn. Jesli masz niewentylowane to mozesz poprosic kogos o przytrzymanie hamulca albo przetaczac ale wtedy ciezki dostep do srub przegubu jest ;)
Ostatnio zmieniony pt sty 01, 2010 11:29 przez Racer, łącznie zmieniany 1 raz.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Gumba

Post autor: Gumba » pt sty 01, 2010 13:51

piori pisze:Gumba, spokojnie się da. Podstawa to dobre klucze i oczyszczone łby śrub spline w przegubie wewnętrznym. Najpierw odkręcasz centralną nakrętkę w piaście koła, klucz nr.30 Potem trzeba odkręcać przegub od strony skrzyni - 6 śrub spline, rozmiaru klucza nie pamiętam. Samochód musi być jeszcze na kołach i po odkręceniu jednej śruby trzeba go przetaczać aby był dostęp do następnej. Na koniec auto na lewarek, zwalasz koło o odkręcasz sworzeń łączący wahacz ze zwrotnicą, ale nie z dołu od wahacza, tylko tam od strony wzrotnicy jedną śrubę. Dzięki temu nic się nie rozjedzie i nie trzeba będzie potem geometrii robić. Odciągasz całą kolumnę do siebie i półośka powinna dać się spokojnie wyjąć.

Aha, oprócz lewarka koniecznie podeprzyj auto na czymś pewniejszym, bo przy rozłączaniu zwrotnicy od wahacza trzeba się trochę posiłować i żeby Ci auto nie spadło.
aha czyli przy skrzyni musze odkrecic przeglub zanim sciagne kolo tak ?? a nie moge najpierw sciagnac kola a pozniej rozkrecic ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 01, 2010 14:22

Gumba, jak auto jeszcze stoi na kole to popuść główną nakrętkę przegubu w kole.Później odkręć przy skrzyni i opuść ją,może uda się wysunąć z piasty bez rozkręcania czegokolwiek więcej...Ja lewą kiedyś tak wyjąłem :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gumba

Post autor: Gumba » pt sty 01, 2010 14:43

Michaś_1977 pisze:Gumba, jak auto jeszcze stoi na kole to popuść główną nakrętkę przegubu w kole.Później odkręć przy skrzyni i opuść ją,może uda się wysunąć z piasty bez rozkręcania czegokolwiek więcej...Ja lewą kiedyś tak wyjąłem :bigok:
hmmm ale to jak bedzie stalo na kole to nie bedzie gorszy dostep ??



oxgen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 22:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: oxgen » pt sty 01, 2010 14:55

Gumba pisze:hmmm ale to jak bedzie stalo na kole to nie bedzie gorszy dostep ??
Jak będzie stało na kole to nie odkręcisz od skrzyni przegubu bez kanału ew położenia się pod samochód.

Jeżeli nie masz kanału robisz tak jak koledzy wyżej pisali. Luzujesz sobie śrubę półosi w zwrotnicy jak jeszcze samochód stoi na kole.
Podnosisz go ściągasz koło i odkręcasz śruby od skrzyni. Długa przedłużka i bez problemu je odkręcasz. Jak dobrze ustawisz półoś to za 1 podejściem możesz 2 śruby odkręcić.
Potem zamiast przetaczać samochód wrzucasz na luz i nakładasz klucz na nakrętkę półosi ustawiasz kolejne 2 śruby i wrzucasz bieg.

Jeżeli nie dasz rady zdjąć półosi bez odpinania zwrotnicy to odkręć ja sobie od McPersona. Bo wypinając ze sworznia możesz go uszkodzić.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 01, 2010 16:20

hmmm ale to jak bedzie stalo na kole to nie bedzie gorszy dostep ??
Chodzi mi o to,że jak stoi na kole,to lepiej jest odkręcić nakrętkę od przegubu,bo jak mocno dokręcona ,a auto podniesione,to nie pomaga trzymanie na hamulcu-po prostu obraca się półoś i nie odkręcisz...
Później można zdjąć koło.Jak odkręcisz półoś od koła i skrzyni to powinno udać się wyjąć ją bez rozpinania zwrotnicy od wahacza.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gumba

Post autor: Gumba » pt sty 01, 2010 16:24

[ Dodano: 02 Sty 2010 16:39 ]
wymienione :) mialem troche problemu bo nie moglem odkrecic przy skrzyni dwóch śrub ale potraktowalem je szlifierką :P pozniej ten przeglub co rano kupilem okazal sie za dlugi i musialem jechac wymienic :P ale wszystko jest juz ok i auto lata :)aaa no i musialem jednak wypiac sworzen od wachacza;p inaczej nie chciał mi wejsc :( ponizej daje foto starego :P Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 17:40 przez Gumba, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 326 gości