[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » czw gru 31, 2009 23:32

Witam

Kolego ale co konkretnie chcesz wiedzieć. Nikt ci tu nie będzie opisywał który kabelek gdzie ma być. Daj może jakieś fotki, będzie łatwiej pomóc.

Pozdro



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » pt sty 08, 2010 23:15

Witam, podpinam się pod temat.

Mam w zamiarach zamienić mojego ABS-a (GT) na 2E ;)

1. Nie będę pytał gdzie przypiąć który kabelek, bo wiem że nie da się tego wytłumaczyć. Tu będę posługiwał się osobami trzecimi.

2. Co do skrzyni biegów - wg książki "Sam naprawiam" w silnikach AAM, ABS oraz 2E występuje ta sama skrzynia biegów oraz sprzęgło. Spotkałem się jednak z opiniami, że aby dokonać swapa ABS -> 2E (nie posiadając skrzyni z 2E) należy wykorzystać sprzęgło z silnika ABS. Czy sprzęgła w obu silnikach nie są takie same? A może źle rozumuję?

3. Czy cewka nie jest przypadkiem taka sama? Jeśli dobrze przeczytałem, są takie same.

4. Co do wydechu - z tego co wiem w 2E przekrój wydechu to 55mm, w ABS jest zdaje się być mniejszy. W związku z tym pomyślałem żeby wykonać z nierdzewki rurę 55 od kolektora, wywalając katalizator i dalej puścić seryjne tłumiki z 2E.

5. Hamulce - przód tarcze 256 mm, tył tarcze 226 mm, więc na pewno dadzą radę ;)

6. Pompa paliwa - w ABS pompa ma jedynie 1,2 bara, także wraz z silnikiem dochodzi swap pompy paliwa na 3 bary :rolleyes:

7. Chłodnica standardowa z silnika ABS, bez klimy, ale chyba starczy (starczy?).

Ogólnie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Będę wdzieczny za wszelakie pouczenia i zmyślne rady osób już doświadczonych :okej:
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 23:16 przez Leszek Madison, łącznie zmieniany 1 raz.



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pt sty 08, 2010 23:35

Leszek Madison pisze:2. Co do skrzyni biegów - wg książki "Sam naprawiam" w silnikach AAM, ABS oraz 2E występuje ta sama skrzynia biegów oraz sprzęgło. Spotkałem się jednak z opiniami, że aby dokonać swapa ABS -> 2E (nie posiadając skrzyni z 2E) należy wykorzystać sprzęgło z silnika ABS. Czy sprzęgła w obu silnikach nie są takie same? A może źle rozumuję?
Skrzynia z 1.8 8v ma cienki wałek, skrzynia z 2e gruby, najlepiej zostawić swoje sprzęgło z 1.8.
Leszek Madison pisze:3. Czy cewka nie jest przypadkiem taka sama? Jeśli dobrze przeczytałem, są takie same.
To samo.
Leszek Madison pisze:5. Hamulce - przód tarcze 256 mm, tył tarcze 226 mm, więc na pewno dadzą radę ;)
Dadzą rade spokojnie.
Leszek Madison pisze:6. Pompa paliwa - w ABS pompa ma jedynie 1,2 bara, także wraz z silnikiem dochodzi swap pompy paliwa na 3 bary :rolleyes:
Dokładnie potrzeba pompa na 3 bary.
Leszek Madison pisze:7. Chłodnica standardowa z silnika ABS, bez klimy, ale chyba starczy (starczy?).
Wyrobi.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » sob sty 09, 2010 13:16

Przed przełożeniem radzę sprawdzić jak chodzi wałek pośredni ( co napędza aparat zapłonowy i pompę oleju ). Bo jak coś z tym wyjdzie po przekładce to kupa roboty. Życzę udanego SWAP-a :)



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » sob sty 09, 2010 14:00

Gawior pisze:Przed przełożeniem radzę sprawdzić jak chodzi wałek pośredni ( co napędza aparat zapłonowy i pompę oleju ). Bo jak coś z tym wyjdzie po przekładce to kupa roboty
A mógłbym cię prosić o sprecyzowanie? Nie za bardzo zrozumiałem. Masz na myśli, że co z wałkiem skrzyni może wyjść nie tak?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » ndz sty 10, 2010 00:21

Chodzi mi o wałek pośredni. Napędzany jest paskiem rozrządu i on ( ten wałek ) napędza aparat zapłonowy i pompę oleju. Zasuwa on na panewkach i jak silnik długo stał albo ktoś lał nie za specjalny ( czytaj hu....owy olej ) to może coś tam być nie tak z tymi panewkami ( może wałek bardzo ciężko chodzić - jak u mnie i dla tego problem z ustawieniem zapłonu, ciśnienie oleju niskie ). Sam mam z nim problem i żeby wyjąć ten wałek muszę wyjmować cały silnik. Czy ciężko chodzi można sprawdzić obracając go ręcznie po zdjęciu paska rozrządu.



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » ndz sty 10, 2010 00:43

Silnik jest pierwsza klasa i jeździł na Motulu 10W40. Inaczej bym się nim nie interesował :jezor: Źródło 1000% pewne. Ale dziękuję za cenną uwagę ;)



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2649
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Post autor: matisim » czw sty 09, 2014 20:41

Będe robił swap w golfie z AAM 75km na AGG 115km z passata b4.

Silnik z skrzynia będzie z passata (sprzęgło hydrauliczne), kpl hamulce z golfa VR- wahacze, jarzma tarcze 5x100 itp. Zostają tylko gołe sanki w tym golfie. Jakie w takim układzie dać półosie? Z passata podejdą? Nie mam jak tego zmierzyć i przymierzyć bo golf jeszcze jeździ :)



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Post autor: KoguT » pt lut 21, 2014 18:12

matisim, w tym przypadku musisz sobie założyć pełna hydraulikę żeby mieć sprzęgło takie jak przy skrzyni.
Ale ja osobiście zostawił bym skrzynię z AAM bo tam kompletne sprzęgło z zamachem waży około 11kg (tyle waży w RPku). A przy tej skrzyni którą masz może ważyć więcej (jak to w passatach).
Dlaczego więc nie zakładać darmowego odelżonego sprzęgła? :bigok:
yahoo_p pisze:Skrzynia z 1.8 8v ma cienki wałek, skrzynia z 2e gruby, najlepiej zostawić swoje sprzęgło z 1.8.
Nie. Skrzynia z mniejszego silnika ma 24 zęby a z mocniejszego ma 28. Ale często zdarza się że w 2e założone są już na 24 zęby :hmm:
Leszek Madison pisze:6. Pompa paliwa - w ABS pompa ma jedynie 1,2 bara, także wraz z silnikiem dochodzi swap pompy paliwa na 3 bary :rolleyes:
Panie... to to nie swap :grin: . To zwykła wymiana porównywalna do czujnika temperatury. Z tą różnicą że nie babrasz się w płynie tylko w benzynie :helm:



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2649
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Post autor: matisim » pt lut 21, 2014 22:53

KoguT pisze:matisim, w tym przypadku musisz sobie założyć pełna hydraulikę żeby mieć sprzęgło takie jak przy skrzyni.
Ale ja osobiście zostawił bym skrzynię z AAM bo tam kompletne sprzęgło z zamachem waży około 11kg (tyle waży w RPku). A przy tej skrzyni którą masz może ważyć więcej (jak to w passatach).
Dlaczego więc nie zakładać darmowego odelżonego sprzęgła?

skrzynia musi być z passata bo z golfa jest na wymarciu, pedały i cała reszta potrzeba do hydraulicznego sprzęgła jest wymontowana więc wszystko mam. Kwestia pół osi czy pasują z passata czy jakieś inne musza być.........



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Post autor: KoguT » sob lut 22, 2014 11:19

Z passka sa chyba dłuższe. Zakładaj z golfa



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Post autor: mk3mmz » wt lut 25, 2014 18:23

z passata B3 pasują bez problemu. Mam tak u siebie i lata. Poradźcie przy okazji czy jest sens wymiany skrzyni w 2e na skrzynie z 1,8??



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Post autor: KoguT » śr lut 26, 2014 15:33

To zależy jakie oznaczenie skrzyni.
Są krótsze i dłuższe. Jeśli okaże się ze masz wałek z 28 zębami a w skrzyni z 1.8 będzie miał 24 to dochodzi też wymiana sprzęgła.
Ogulnie zależy też od typu skrzyni jaka teraz posiadasz. Linki? Wodziki? Sprzęgło na linie czy hydraulika?



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

[golf mk 3] SWAP z 1.8 ABS na 2.0 8V 2E

Post autor: mk3mmz » czw lut 27, 2014 17:15

skrzynia siedzi z passata na linki i sprzęgło hydrauliczne. Niby to 2,0 a jakoś nie idzie jak 2,0. Albo już sie przyzwyczaiłem dlatego myslałem o wsadzeniu krótszej skrzyni żeby lepiej szedł z miejsca.
do jak mi podjedzie obok taką hondziną 1,4 i rowno ida to mnie coś trafia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości