ESP i ASR
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ESP i ASR
Witam, mam ESP w samochodzie, wiec i jak przypuszczam to i pewnie ASR, pewnego dnia kiedy spadl deszcz na podworku zribilo sie mokro i cala trawa byla nasiaknieta woda, wlasciwie to woda stala w trawie, po kilku wjazdach i wyjazdach zrobilo sie male blotko, ale pomyslalem ze nie ma sie czym martwic, w koncu mam ASR, napewno dzieki niemu pomalu wyjade nie boksujac kolami, i tu zostalem niemile zaskoczony , ruszylem, kontrolka od ESP zaczela mrugac a kola krecily sie w miejscu jak oszalale, i tu moje pytanie, zepsula sie kontrola trakcji, czy co?
[ Dodano: 29 Gru 2009 23:58 ]
oczywiscie z blota nie wyjechalem, trzeba bylo wypchnac , a swoja droga szkoda ze nie mam 4motion
[ Dodano: 29 Gru 2009 23:58 ]
oczywiscie z blota nie wyjechalem, trzeba bylo wypchnac , a swoja droga szkoda ze nie mam 4motion
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 00:51 przez Blade88, łącznie zmieniany 1 raz.
Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD
ja iwm ze nie jest to blokada mechanizmu roznicowego, ale myslalem ze dzieki ASR wykorzystam pelna przyczepnosc, a tu praktycznie z miejsca kola boksowaly, na reklamach wygladalo to troche inaczej
[ Dodano: 30 Gru 2009 00:38 ]
czyli ASR dzialal poprawnie?
[ Dodano: 30 Gru 2009 00:38 ]
czyli ASR dzialal poprawnie?
Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD
Ale zazwyczaj jak się ma ESP i ASR to też się ma EDS (chyba taki skrót). To właśnie blokada mechanizmu różnicowego. I podczas ruszania na śliskim orboty są obniżane i słychać takie chrobotonie jak przy hamowaniu z ABS.
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
jak najbardziej, a w 100% wykluczy to diagnoza VAG-iem
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
kompan, to nie jest blokada mechanizmu różnicowego tylko jego namiastka
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
kompan, to nie jest blokada mechanizmu różnicowego tylko jego namiastka
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
EDS to jeden z typów układów kontroli trakcji pełniący funkcje podobne do mechanizmu blokady układu różnicowego, czyli umożliwienie przeniesienie napędu przez koło o dobrej przyczepności gdy drugie koło utraciło przyczepność, ale bez blokowania mechanizmu różnicowego
System rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABSu. Jeśli obroty kół są różne to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABSu.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
byłem dzisiaj na placu manewrowym gdzie uczą kierowców parkować itp, jest tam takie małe wzniesienie gdzie uczą się ruszać pod górkę. Wjechałem na wzniesienie, nawierzchnia oblodzona...próba ruszenia z jedynki...auto zjechało do tyłu do miejsca gdzie wzniesienie się kończyło...koła przez cały czas buksowały. Od początku testu miałem wyłączone ESP, po jego włączeniu obroty spadły i auto zaczęło w bardzo powolnym tempie wjeżdżać pod górkę.
ASR wspomaga w takich przypadkach ale na pewno nie uchroni przed buksowaniem kół. Mam filmik z tego testu ale nie wiem kiedy będę mógł go zarzucić na neta bo trzeba trochę obrobić;/...poza tym cała akcja była bardzo późno i mało widać;/
ASR wspomaga w takich przypadkach ale na pewno nie uchroni przed buksowaniem kół. Mam filmik z tego testu ale nie wiem kiedy będę mógł go zarzucić na neta bo trzeba trochę obrobić;/...poza tym cała akcja była bardzo późno i mało widać;/
no wlasnie nie slyszalem takiego chrobotania, jak kola sie krecily w miejscu to tez nie zauwazylem jakiegos zmniejszania obrotow czy chrobotania, a kontrolka mrugalakompan pisze:podczas ruszania na śliskim orboty są obniżane i słychać takie chrobotonie jak przy hamowaniu z ABS
Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD
Mam u siebie EDS i właśnie słychać takie mocne chrobotanie jak system się włącza. Nie powiem bo trochę ten system pomaga ale nie ma to jak napęd na cztery kopyta Kilka dni temu lekko się zakopałem w śniegu i eds cały czas się włączał. Ludzie co przechodzili doskonale słyszeli chrobotanie edsu bo od razu patrzyli w moją stronę Tak w ogóle to tym autem nie mogę nawet kapcia przypalic
- Maximus-83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 526
- Rejestracja: sob cze 20, 2009 23:29
- Lokalizacja: Neutomischel (Wlkp)
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 22:39
- Lokalizacja: Kujawy-Pomorze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości