Zasada działania syncro

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Balti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sie 26, 2009 14:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zasada działania syncro

Post autor: Balti » ndz gru 20, 2009 15:41

Mam pytanie ogólne więc myśle, ze to dobry dział...

Kwestia dotyczy działania syncro w mk3.

Czy jeżeli sprzęgło jest wciśnięte i silnik nie daje napędu na koła to użycie ręcznego zablokuje 4 czy 2 koła???
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 10:19 przez Balti, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG maniak :)

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz gru 20, 2009 17:08

zablokuje 2 tylne a tak poza tym to chyba nie ten dział


Obrazek

Awatar użytkownika
Balti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sie 26, 2009 14:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Balti » ndz gru 20, 2009 18:08

też tak myślałem ale chyba jednak 4 koła są blokowane syncro to napęd stały na 4 koła... poproszę o zweryfikowanie tej informacji oraz wskazanie lepszego miejsca na ten temat :grin:


VAG maniak :)

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn gru 21, 2009 02:32

po 1 uwazaj gdzie dajesz tematy!

po 2 wydawaloby sie co ma reczny do napedu?
linki ida do wszystkich 4 kol od recznego?

kolego podstawowa wiedz ao samochodzie sie klania... linki do recznego ida co za tym idzie powinno blokowac tylko tyl...
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 08:20 przez MAPET, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » pn gru 21, 2009 03:11

Zaraz, ale skoro napęd jest stały na 4 koła to po zblokowaniu dwóch tylnych, zatrzyma się również wał, który z kolei zatrzyma przedni układ różnicowy a zarazem koła. Ale oczywiście mogę się mylić :crazy:


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Post autor: Mastercinek » pn gru 21, 2009 06:42

Na początku zachęcam do poznania podstaw o napędzie syncro:
http://motoleasing.pl/index.php?goto=5&id=11

W tym temacie w ostatnim poście kolega już odpowiedział na pytanie ale źle zdefiniował to co się u niego dzieje czyli myślał, że jak zaciągnął ręczny i mu stanęły przednie i tylne koła to ma wiskozę uszkodzoną. Zrobiłem u siebie taki test - napęd 100% sprawny (do tyłu i do przodu ciągną 4 laczki) i też po zaciągnięciu ręcznego stanęły mi 2 podniesione przednie i tylne koło
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=syncro

A tutaj kolega w pierwszym poście odpowiedział na zadane pytanie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=syncro
MAPET pisze:kolego podstawowa wiedz ao samochodzie sie klania...
Kolego MAPET, jak widzisz na własnym przykładzie przy SYNCRO podstawy wiedzy nie wystarczają...

Oczywiście jestem ciekawy wypowiedzi mądrzejszych ludzi w temacie SYNCRO.
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 06:44 przez Mastercinek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn gru 21, 2009 08:23

mastercinek, faktycznie masz chyba racje moj blad... myslalem o rozlanczanym 4x4 sorki
ew niech wypowiedza sie inni...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Balti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sie 26, 2009 14:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Balti » pn gru 21, 2009 12:52

Poproszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego dizału.
.
Pytam bo jestem mega zaskoczony :crazy:

jednak SYNCRO to stały napęd na 4 koła i ręczny blokuje 4 koła( z wciśniętym sprzęgłem jak i bez niego). Ktoś to potwierdzi ( chodzi mi stricte o MK3)

[ Dodano: 21 Gru 2009 11:56 ]
MAPET pisze:mastercinek, faktycznie masz chyba racje moj blad... myslalem o rozlanczanym 4x4 sorki
ew niech wypowiedza sie inni...
Syncro nie jest rozłączanym napędem tylko stałym :bajer:

wiskoza zwolni prawie do zera koła przednie czy je zablokuje przy użyciu ręcznego?
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 13:32 przez Balti, łącznie zmieniany 2 razy.


VAG maniak :)

marekk_marecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 15:25
Lokalizacja: Ry-wy

Post autor: marekk_marecki » czw gru 31, 2009 14:51

Balti pisze:wiskoza zwolni prawie do zera koła przednie czy je zablokuje przy użyciu ręcznego?
Moim zdaniem nie powinna ani zwolnić ani zablokować przednich kół.
Tylny mechanizm różnicowy działa podobnie do "wolnobieżki" w rowerze, tzn. jeżeli przód ciągnie to tył też, natomiast jeżeli z jakichś przyczyn tył zacznie sie kręcić szybciej niż przód to nie przeniesie napędu na przednią (wolniej kręcącą się oś). Myślę że w przypadku zwolnienia (zablokowania) tylnej osi nie spowoduje to mechanicznego zwolnienia (zablokowania) osi przedniej.



Awatar użytkownika
Balti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sie 26, 2009 14:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Balti » śr sty 06, 2010 14:16

marekk_marecki pisze:
Balti pisze:wiskoza zwolni prawie do zera koła przednie czy je zablokuje przy użyciu ręcznego?
Moim zdaniem nie powinna ani zwolnić ani zablokować przednich kół.
Tylny mechanizm różnicowy działa podobnie do "wolnobieżki" w rowerze, tzn. jeżeli przód ciągnie to tył też, natomiast jeżeli z jakichś przyczyn tył zacznie sie kręcić szybciej niż przód to nie przeniesie napędu na przednią (wolniej kręcącą się oś). Myślę że w przypadku zwolnienia (zablokowania) tylnej osi nie spowoduje to mechanicznego zwolnienia (zablokowania) osi przedniej.
To mam taką prośbę abyś zabrał kumpla na ośnieżony plac i zakręcił "bączka"... kolega z zewnatrz niech sprawdzi czy jak zaciągniesz rękaw to przednie koła się zablokują czy zwolnią (organoleptycznie) da rade ?? :food:


VAG maniak :)

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Post autor: Mastercinek » pt cze 04, 2010 01:54

Tak jeszcze gdyby ktoś miał wątpliwości to można sobie obejrzeć:
... bx3CUHHyXc
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 01:57 przez Mastercinek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 260 gości