Ustawienie rozrządu 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw gru 31, 2009 02:13

sorki ze odkopuje temat ale powiedzcie mi czy po tym co napisze dobrze mam rozrzad ustawiony: pokrywa mi sie znaczek OT na kole zebatym wałka ze znaczkiem OT na gornej obudowie rozrzadu, w tym samym momecie pokrywa sie wyciecie na kole pasowym ze strzalka na dolnej obudowie rozrzadu, oraz naciecie na kole zamachowym jest rowniutko na srodku otworu na skrzyni. Tzn ze mam dobrze ustawiony rozrzad ? To sprawdzalem na wylaczonym silniku rzEcz jasna. Jak odpale auto i na zagrzanym silniku sprawdzam lampa stroboskopowa BEZ MOZLIWOSCI REGULACJI czy to naciecie na kole pasowym sie zgadza ze strzalka na obudowie i sie zgadza. Jest idealnie rowno. Jak dodam mu gazu to to wyciecie cofa sie w lewa strone [ w strone kabiny ] jakies 1,5 cm. Rozrzad tu nie byl ustawiany przezemnie ale wydaje mi sie ze cos jest nie tak. Moj silnik to AAM. Na kole zamachowym mem jedno naciecie i dwa takie nadlewy prostokatne jak tu bylo pokazane na zdjeciu w tym watku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172867

[ Dodano: 31 Gru 2009 01:15 ]
Moj silnik to 1,8 AAM


eSsssssssssss :))))

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » czw gru 31, 2009 03:04

Na jałowym nacięcie na kole pasowym ma być sześć stopni wyprzedzone względem strzałki (w stronę kabiny)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw gru 31, 2009 11:39

Y@RO, masz żle ustawiony zapłon, na wolnych obrotach powinno być 6st., a ty piszesz, ze znaki się pokrywają, czyli masz 0st. Te wyprzedzenie po dodaniu gazu jest ok - tak ma być.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw gru 31, 2009 11:53

Lipek81, w mk III nie ma znaku do wyprzedzenia... tak tylko rzuce, bo nie mam czasu zeby to czytac.. wiec taka mala wskazówka :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw gru 31, 2009 12:15

Lipek81, task zgadza sie, mialem zle zaplon ustawiony.

guti, jest. Na kole zamachowym sa dwa wyciecia, duze i male. male jest do ustawiania rozrzadu a duze jest do ustawiania zaplonu. I to duze wyciecie jest juz przesuniete o te 6stopni i do niegho sie ustawia, co wyczytalem dzisiaj rano, a przy ustawianiu wczesniej sugerowalem sie tym malym wycieciem dlatego zawsze mi sie pokrywalo wszystko.
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 12:16 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 31, 2009 14:08

Y@RO pisze:guti, jest. Na kole zamachowym sa dwa wyciecia, duze i male. male jest do ustawiania rozrzadu a duze jest do ustawiania zaplonu. I to duze wyciecie jest juz przesuniete o te 6stopni i do niegho sie ustawia, co wyczytalem dzisiaj rano, a przy ustawianiu wczesniej sugerowalem sie tym malym wycieciem dlatego zawsze mi sie pokrywalo wszystko.
to małe to po prostu zero, czyli martwy punkt, gmp.
pisałem o tym stronę wcześniej.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw gru 31, 2009 16:58

sas_gti pisze:to małe to po prostu zero, czyli martwy punkt, gmp.
pisałem o tym stronę wcześniej.
no tak, a ja wczesniej tego nie wiedzialem i do TEGO ustawialem tez zaplon czyli byl zerowy .... po przeczytaniu calego watku doszedlem co ik jak :D


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sty 01, 2010 20:23

guti pisze:Lipek81, w mk III nie ma znaku do wyprzedzenia...
- na kole pasowym ne ma, to fakt. Dlatego, jak Y@RO napisał:
Y@RO pisze:naciecie na kole pasowym sie zgadza ze strzalka na obudowie i sie zgadza
- skoro nacięcie na kole pasowym się pokrywa ze znakiem, to znaczy, że wyprzedzenie zapłonu równe jest 0st. Nigdzie nie napisałem, ze na kole pasowym jest znak do ustawiania zapłonu.

Ustawianie zapłonu na znak na kole zamachowym teoretycznie powinno być ok, ale jak już wcześniej było pisane na forum - koło zamachowe może być założone w nieprawidłowej pozycji i wtedy znaki na nim mają się nijak do rzeczywistego ustawienia silnika. Sam u siebie mam tak, że znaki na kole zamachowym nie odpowiadają rzeczywistości. Znak na kole pasowym jest teoretycznie najpewniejszy - nie ma możliwości innego założenia kola pasowego. Ale ostatnio i w niego zaczynam wątpić - niedawno miałem dwa kola pasowe, oba od silników 1.6 z mkII - i znak na nich był w innym miejscu - jakieś 5mm przesunięty...



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » sob sty 02, 2010 00:55

Lipek81, owszem, kolo zamachowe moze byc zle zalozone, ale przypuscmy ze jest. A to co wczesniej pisalem ze pokrywaja mi sie wszystkie znaki to wlasnie pokrywaly sie do ustawiania rozrzadu o czym NIE wiedzialem. Teraz juz wiem .. i zaplon zostal ustawiony z wyprzedzeniem tych 6stopni, co sie okazalo te 6stopni to jest DUZE naciecie na kole zamachowym. Mozliwe tez ze nie we wszystkich mkIII to jest. U mnie akurat bylo :)


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob sty 02, 2010 12:49

A, no to ok, czyli u ciebie koło zamachowe jest dobrze założone.



Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Post autor: c-master » czw sty 14, 2010 01:09

problem taki sam jak mają wszyscy...
Czyli kropka na górnym kole od wałka rozrządu ma być na znaku OT czy ma się pokrywać z dołem pokrywy zaworów? Bo nie wiem do którego ustawiać.
A na kole pasowym nacięcie z wału ma się spotkać z nacięciem na pompie ?
I wtedy rozrząd jest ok ?
Bo ja już zupełnie zgłupiałem po przeczytaniu tych wypowiedzi...
Niech ktoś wreszcie napisze co, gdzie jak a najlepiej foto :)
Wtedy będize dla niego wieeelki browar :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw sty 14, 2010 09:23

Jeżeli masz plastikową pokrywę rozrządu, to masz ustawić wałek rozrządu na OT, a jak masz blaszaną, to nie masz znaku OT na osłonie i wtedy ustawiasz do głowicy.
Znak na kole pasowym wału ma się natomiast pokryć ze znakiem na pokrywie rozrządu. Znak na kole wałka pośredniego ma się spotkać ze znakiem na kole wału. Zakładasz pasek, ustawiasz zapłon i ok.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Post autor: c-master » czw sty 14, 2010 18:11

wszystko czego się dowiedziałem pomogło :)
Samochód śmiga jak "nowy".



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 431 gości