Montaż tempomatu w MK4 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » pn gru 28, 2009 23:28

Ja coś mam dziwne przeczycie coś mi chodzi po głowie że zmostkowane 7 i 4 podłączyłem do 9. Myślę że tak nie zrobiłem ale coś mnie to męczy. Muszę jutro to koniecznie sprawdzić. Fajny patent z wykorzystaniem tych konektorów. Ja to robiłem w ten sposób że od góry jak wychodzi ta kostka czarno-fioletowa to lekko usuwałem izolację pobielałem i pod lutowałem przewody z manetki.
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 23:32 przez luki24, łącznie zmieniany 1 raz.



rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » pn gru 28, 2009 23:50

luki24, ja za bardzo nie mialem mozliwosci lutowania, parking podziemny w bloku i brak kontaktów , dlatego zastosowalem te konektory, w razie pomyłki nie ma zabawy z odlutowaniem, tylko odpina się zatrask zmienia kabelki i po sprawie :bigok:
jak sie je zacisnie bardzo mocno trzymaja, reka sie nie wyciagnie kabli.
ps. w zwykłym sklepie cos kolo 70gr sztuka :-).
Jeżeli dobrze pamiętam kolory:
pin 3 w kostce w podszybiu kolor czarno biały


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » wt gru 29, 2009 17:50

rakutom, Powiem tak: Nie wiem jak nie wiem skąd -DZIAŁA :bigok:
Powiem co zrobiłem: W sumie nic czego mógłbym być pewien że znalazłem jakąkolwiek przyczynę niedziałania.
Pierwszym ruchem było dobranie się do podszybie i sprawdzenie połączeń (przelutowałem na nowo , może gdzieś zimny lut) po czym jazda na drogę z nadzieją że to to patrze 60m na budziku wciskam SET i klapa czar prysł. *#cenzura#***** wracam do garażu trzasnąłem drzwiami i na 3 godziny zamknąłem się w sobie. Po czym mówię nie! Siadam do środka i dobieram się do manetki. Wykręciłem to całe ustrojstwo chwytam za miernik i sprawdzam na sucho a w podświadomości myślę co napisać temu dupkowi z allegro co mi ją sprzedał jak się okaże że jest padnięta. Kolejna klapa -manetka w porządku. Załamany bo skończyły się już pomysły i elementy do sprawdzenia składam mozolnie wszystko. Ojciec się drze z okna "wracaj do domu bo zimno" a ja za chwilę tylko skończę. Złożyłem! Składam wszystko i już miałem iść na chatę jak mnie coś tknęło -przejedź się to nic że nie masz przy sobie dokumentów. Więc znów na ta samą drogę tym razem stawiam wszystko na jedną kartę -80km wciskam SET puszczam gaz i nic się nie dzieje auto drze jak wściekłe nie patrzy na nic. Dotkłem lekko hamulca zaczął zwalniać. I od tej chwili wiedziałem że mam tempomat. Myślę zawracam nie ma co szkoda ropy. Zawróciłem 40km -SET i trzyma -wszystko jest ok.
Nie wiem może pomogło to że odłączyłem aku może coś się zresetowało ? Nic innego nie przychodzi mi do głowy. :chytry: :bigok:



rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » wt gru 29, 2009 19:05

luki24, gratuluję :bigok:
jeden forumowicz zmotywował drugiego forumowicza do skończenia zabawy z tempomatem :-)
Ciekawe co było nie halo, ale co tam. Nie ma co teraz wracać do tego, tyle nerwów nadszarpanych, zapomnieć o tym i cieszyć się nową zabawką...
Teraz jako doświadczeni montażyści tempomatu możemy służyć radą dla innych :helm:


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

Awatar użytkownika
magk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:38
Lokalizacja: PRUDNIK
Kontakt:

Post autor: magk » wt gru 29, 2009 19:14

rakutom pisze:luki24, gratuluję :bigok:
jeden forumowicz zmotywował drugiego forumowicza do skończenia zabawy z tempomatem :-)
Ciekawe co było nie halo, ale co tam. Nie ma co teraz wracać do tego, tyle nerwów nadszarpanych, zapomnieć o tym i cieszyć się nową zabawką...
Teraz jako doświadczeni montażyści tempomatu możemy służyć radą dla innych :helm:
jeszcze ja się wezme może jutro może też będę miał to szczęscie :grin:


magk

rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » wt gru 29, 2009 19:38

magk, trzymam kciuki, w razie pytań pisz, pomożemy :-)


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » wt gru 29, 2009 19:44

Ja również chętnie posłużę radą i pomocą.

A tak na marginesie myślicie, że opis który wykorzystujemy do golfa IV można zaadoptować do sharana 2002r 1.9TDI ? Myślę że nie powinno być z tym kłopotu? Jak tam wygląda ecu?

Pozdro



pawelm20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob mar 29, 2008 20:44
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: pawelm20 » wt gru 29, 2009 22:04

dzis pojechałem do kolegi żeby wybrać cos na szrocie jakas sprawna manetkę i okazuje sie ze sa dwa rodzaje: pierwsza z napisami off on res a "od czoła" przycisk "-", a druga tylko z off i on (o ile dobrze pamiętam) ale przycisk od "czoła" jest dwu-funkcyjny "+" i "-". czy ma to jakieś znaczenie w podłączeniu i która jest lepsza. (mi osobiście wydaje sie ze ta druga bo chyba łatwiej zwiększać i zmniejszać prędkość). proszę o poradę bo nie wiem która wybrać



Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » wt gru 29, 2009 23:27

Natknąłeś się na nic innego jak tylko na starszy i nowszy typ. Ta z ON OFF i RES z boku jest starsza. Natomiast ta SET + - od czoło jest nowsza. Jest o tyle lepsza od starszej że łatwiej w niej zmienić prędkość jest poręczniejsza.



pawelm20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob mar 29, 2008 20:44
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: pawelm20 » śr gru 30, 2009 11:35

a jak jest z podłączeniem? tak samo w starszym i nowszym modelu?


Fiat Croma 94r 2,0T -> 1.9Tdi
Golf IV 98r 1.9 Sdi
A6 C4 96r 2.5 Tdi
Golf IV 01r 1.9 Tdi

rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » śr gru 30, 2009 11:41

pawelm20,pomimo wizualnej różnicy sam schemat pinów jest nie zmienny, także podłączenie jest takie same


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

pawelm20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob mar 29, 2008 20:44
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: pawelm20 » śr gru 30, 2009 12:00

ok teraz już wszystko wiem. w czwartek odbieram kiere trójramienna (niewiem w jakim stanie będzie) wiec po nowym roku zakładam tempomacik. o postępach poinformuje


Fiat Croma 94r 2,0T -> 1.9Tdi
Golf IV 98r 1.9 Sdi
A6 C4 96r 2.5 Tdi
Golf IV 01r 1.9 Tdi

Awatar użytkownika
magk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:38
Lokalizacja: PRUDNIK
Kontakt:

Post autor: magk » śr gru 30, 2009 20:51

rakutom, luki24,
PODDAJE SIĘ
ROZEBRAŁEM WSZYSTKO JESZCZE RAZ POSPRAWDZAŁEM I NIC ](*,) ](*,) :cry: :cry:


magk

rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » czw gru 31, 2009 11:27

magk, co vag pokazuje??


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości