- Marka: Volkswagen
- Model: Golf IV
- Rok produkcji: 1998
- Kolor: czerwony
- Pojemność: 1.8
- Moc: ok. 230KM / 320NM
- Silnik: AGU
- Wyposażenie: Exclusive,ABS, Elektryczne szyby, elektryczne lusterka, klimatronik, centralny zamek z wew. blokadą (Lock-Unlock), alarm, 2x poduszki powietrzna, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer pokładowy, siedzenia kubełkowe RECARO, siedzenia pasażera z możliwością regulacji wysokości, regulacja oparcia w odcinku lędźwiowym, składane siedzenia przednie “Easy Entry”, kieszeń na tylnej części oparcia rzednich siedzeń, składane oparcie tylnej kanapy 1/3 i 2/3, podłokietnik ze schowkiem z tylnej kanapie, dwa uchwyty mocujące kubki z tyłu, osłona hamulca ręcznego pokryte skórą, reflektory przeciwmgielne, , automatyczne przeciemnianie lusterka w razie oślepienia, ogrzewane dysze spryskiwaczy oraz kontrola niskiego poziomu płynu spryskiwaczy tzw. komornik, gniazdko zasilające 12V w bagażniku,
Modyfikacje zewnętrzne:
- pakiet ospojlerowania z wersji 25th/USA
- lampy przednie Hella Black
- lampy tylne R32/USA
- przednia listwa w zderzaku + obrysy dymione
- lusterka w czarnym kolorze
- słupki w kolorze czarna perła
- grill przedni w kolorze czarna perła + ori znaczek GTI 25th
- znaczek GTI 25th + rabiit + czarny znaczek "VW" - tylna klapa
- tylny zderzak USA
- tylna wycieraczka MKV
Modyfikacje wewnętrzne:
- dekory w czarnym kolorze
- zegar AutoGauge(Boost)
- dywaniki z grawerem GTI
- Licznik Sportedition
- kratki nawiewu R32/Bora
- nakładki na pedały + odstopnica Audi TT
- lewarek zmiany biegów Adui S3
- włącznik świateł Polo 6R
- fotele + kapana skóra Seat Leon
System Car Audio:
- Navigacja MFD ver. D
- zmieniarka VW w bagażniku
Felgi:
- R32 18cali, ET 35, Opony: 215/40/18 (sprzedane)
- BBS RC 336 18 cali ET 38 (czarne), Opony: 215/40/18 (sprzedane)
- OZ A10 ABT 2tlg 18 cali, Opony: 215/35/18
- dystanse na tył 20mm
Zawieszenie:
- kit firmy KW -35mm (sprzedane)
- Zawieszenie gwintowane WEITEC GT
- Stabilizator + łączniki Audi S3
- gumy poliuretan
Układ hamulcowy:
- Zaciski + jarzma Audi S3 (przód)
- Tarcze 312mm ATE Power Disc (przód)
Silnik:
- turbo k03-053 (k03s)
- zwężka do turbo "ABT"
- wtryski Lucas 440cc
- FMIC
- strojenie "Compsport"
Obecnie moc ok 230KM / 320Nm
Układ wydechowy:
- 3''Downpipe + 2,5'' reszta (w tym dwa wydechy środkowy i końcowy przelotowy )
Tak wyglądał w Sezonie 2013r.










Tak wyglądał w Sezonie 2012r.













Tak wyglądał w Sezonie 2011r.









Tak wyglądał w Sezonie 2010r.















Poniżej cała historia modyfikacji

Jak co nie liczny pamiętają na początku byłem szczęśliwym posiadaczem mk3 1.8 całe 90 km "buda GTI". Co prawda jednostka napędowa pod maską nie była rewelacyjna jak i osiągi, ale głównym atutem tego samochodu był naprawdę głośny sprzęt car audio

Kilka fotek jak golfina prezentowała się przy zakupie





Tutaj jego stajnia:



Środek:



Kwiecień 2009r.
Pierwszym nabytkiem jaki zakupiłem do swojego Gofra:D były Felgi 18 cali R32 do tego komplet opon CONTINENTAL SPORT CONTACT 2 215/40/18







Czerwiec 2009r.
Przyszedł czas na konia, postanowiłem zmienić mu softa


Wykresy z hamowni po:

Krótki filmik z hamowni "MAHA" w Gliwicach

[youtube][/youtube]
Lipiec 2009r.
Kolejnym nabytkiem jest kompletne zawieszenie spotowe KW, już z tyłu nie sterczy jak antylopa








Sierpień 2009r. Suchy Bór




Wrzesień 2009r.

Dla umilenia sobie jazdy, postanowiłem zamontować Blow-offa







Grudzień 2009r.

-Przygotowania do Sezonu 2010
Koniec roku był dość pechowy dla czwartego, został bardzo niefortunnie porysowany przez Forda Fieste którego prowadziła kobitka bez sprawnych hamulcy, ważnego przeglądu i ubezpieczenia. Na skutek czego przerysowana została lewa strona, plus drobna wgniotka w tylnym nadkolu.




Na pierwszy ogień poszło oświetlenie, lampy kupione także pozostało tylko zamontować. Z racji tego że na dworze zawitała zima, temperatura bliska zeru, prace zostały przeniesione do garażu





W oczekiwaniu na nowe lampy



Jak tylko przyszły nowe lampy i xenon, zabrałem się za montaż

Fanty




Z montażem walczyłem dobre kilka godzin










W myśl tego, że listwa zderzaka przedniego i tak pójdzie do malowania, postanowiłem troszku udoskonalić i zamówiłem ładny dymiony obrys



Kilka fotek listwy przed




Taki oto zestaw powędrował do kolegi "Plastika" który dobrze już wiedział jak wkomponować obrys w listwę pochodzenia europejskiego


Fotki listwy przed lakierowaniem





Teraz coś, co z pewnością doda czwartemu blasku









Niestety do lakierowania trzeba mięć rękę i warunki, dlatego aucisko poszło w odstawkę do Damiana (taki majsterstick) to też dla niego duże podziękowania




Niżej fotki poglądowe jak czwarty wyglądał w dzień odbioru (fotki robione fonem





Długo mnie nie było, a czas pokazać kolejne fanty co przyszły




Oto fanty które udało mi sie zdobyć





Kilka fotek grilla po rozbiórce








Grudzień 2009r. Częstochowa

Mróz trzymie, śnieg nie odpuszcza, to też fanatycy VW sobie nie odpuścili i zorganizowali mały spocik w Częstochowie







Styczeń 2010r.

Można powiedzieć, że gofer do porządku poskładany



















Luty 2010r.
Kilometry się kręcą to i olej przyszło wymienić. Ustawka u Faziego (taki nasz majsterstick)










Kwiecień 2010r.

Dawno już tutaj mnie nie było


Poniżej fotki z sobotniego woskowania stajni VW








Żeby nie było, że nic się nie dzieje

Przyszedł czas na montaż anteny cb, teraz będzie już na stałe przytwierdzona do golfa, dość niepozorna










Kolejnym fantem do zamontowania były klocki hamulcowe i wymiana złączki na wydechu


W towarzystwie naszego fanatyka Yamayskiego













Wreszcie weekend, to i z golfem troszke się ruszyło, do wymiany poszły stare popękane oprawy podświetlenia tylnej rejestracji oraz żarówki ledowe


















Czas odswieżyć temat i pokazać długo oczekiwany efekt końcowy
















Listopad 2010r.
Długi czas mnie tu nie widzieli, wszystko z braku czasu!

To nie miejsce na takie tłumaczenia wkońcu temat jest o moim GTI





Poniżej kilka fotek z sobotnich prac:















Luty 2011r.
Najwyższy czas składać grata do kupy, fanty leżą tylko czasu i miejsca nie było














Krótka video relacja żeby pokazać jak wydech spełnia swoją rolę na drodze

[youtube][/youtube]
Następny etap prac związanych z przygotowaniem motora do zwiększenia szmocy


Założona większa turbosprężarka K03-053



Zwężka do turbo



Kilka fotek z prac przy motorze oraz głowica po powrocie z regenracji





Zamontowany nowy zawór N75


Intercooler wraz z orurowaniem











Wtryski Lucas 440cc


Zegar doładowania "auto gauge" oraz obudowa



Wycieraczka tylnej szyby MKV


Czarne dekory


Kratki Bora/R32


Navigacja MFD, adapter, antena gps



Licznik wersja "Sportedition"


Kilka fotek rozkopanego wnętrza oraz efekt końcowy





Nakładki na pedały + podstopnica Audi TT


Nowe dywaniki z grawerem GTI oraz efekt końcowy




Lewarek zmiany biegów Adui S3



Zawieszenie gwintowane WEITEC GT



Komplet opon zimowych Pirelli Winter SnowSport + nowe felgi stalowe




Fotele - czarna skóra




Włącznik świateł Polo 6R


Zaciski + jarzma Audi S3




Tarcze 312mm ATE Power Disc + klocki hamulcowe Bosch



Stabilizator Audi S3


Mała paczka do zawieszenia (łączniki stabi S3, drążki, sworznie, gumy poliuretan, górne łożyska, oleje + filtr....)


Lampy na tył USA/R32




Osłona aku, silnika audi TT i zaślepka na hak





Zestaw kosmetyków


Felgi BBS RC 336 18 cali ET 38 (czarne), Opony: 215/40/18, emblematy w carbonie





Felgi OZ A10 ABT 2tlg 18 cali szerokość 8,5"



Opony Nankang NS-2 215/35Z R18



KONIEC PROJEKTU
