[MK2] Ciśnienie oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] Ciśnienie oleju
Problem następujący:
Po odpaleniu zimnego silnika bardzo długo mruga kontrolka od ciśnienia oleju około 5 minut. Póki nie złapie ciśnienia nie działa także wspomaganie hamulców tak więć wykluczam awarie czujników. Gdy już załapie ciśnienie wszystko jest ok nie gubi ciśnienia ani nic z tych rzeczy. Gdy odpale go zanim ostygnie też nie ma z tym problemu.
Pierwsza myśl która mi naszła to filtr oleju z tego względu że 3000 km temu rozwaliłem miske olejową i była spawana i zalałem olej nie wymieniając filtra, filtr miał wtedy około 2500 km. Wymieniłem dzisiaj filtr i nic się nie zmieniło.
Silnik: 1.6 D JP
Olej: Lotos Diesel 15W40 (stan oleju w górnej granicy)
Filtr: był Filtron jest Bosch
Prosze o propozycje i rady dotyczące rozwiązania tego problemu.
Dodam tylko że w opcji szukaj znalazłem tylko probemy związane z ciśnieniem po rozgrzaniu silnika więć nie dotyczą mojego probemu
Po odpaleniu zimnego silnika bardzo długo mruga kontrolka od ciśnienia oleju około 5 minut. Póki nie złapie ciśnienia nie działa także wspomaganie hamulców tak więć wykluczam awarie czujników. Gdy już załapie ciśnienie wszystko jest ok nie gubi ciśnienia ani nic z tych rzeczy. Gdy odpale go zanim ostygnie też nie ma z tym problemu.
Pierwsza myśl która mi naszła to filtr oleju z tego względu że 3000 km temu rozwaliłem miske olejową i była spawana i zalałem olej nie wymieniając filtra, filtr miał wtedy około 2500 km. Wymieniłem dzisiaj filtr i nic się nie zmieniło.
Silnik: 1.6 D JP
Olej: Lotos Diesel 15W40 (stan oleju w górnej granicy)
Filtr: był Filtron jest Bosch
Prosze o propozycje i rady dotyczące rozwiązania tego problemu.
Dodam tylko że w opcji szukaj znalazłem tylko probemy związane z ciśnieniem po rozgrzaniu silnika więć nie dotyczą mojego probemu
Jeśli rozwaliłeś miskę mogłeś uszkodzić również smok od pompy oleju - czy sprawdziłeś przed założeniem misy? W takiej sytuacji pompa może nie "nadążyć" zasysać zimnego a więc gęstego oleju, gorący jest rzadki i daje radę. Nie wiem natomiast jak jest realizowane wspomaganie hamulców i jaki ma związek z ciśnieniem oleju.
Co do wspomagania to objawy są takie ze hamulce działają tak jak przy wyłączonym silniku. A co do ciśnienia to chyba macie racje ze smokiem dzisiaj mechanik mi podobnie powiedział że może to być coś po rozwaleniu michy przy smoku.
a czy pompa podciśnienia i pompa olejowa nie są napędzane jednym wałkiem ?
a czy pompa podciśnienia i pompa olejowa nie są napędzane jednym wałkiem ?
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Nie ma w golfie pompy podcisnieniowej...przynajmniej nic mi o niej nie wiadomo a serwo jest napedzane podcisnieniem z kolektora dolotowego... dlatego dziwne to jest ze brak cisnienia i wspomagania sa tak zbierzne... moze sprubuj pierwsze zrobic z tym smokiem zebys mial dobre cisnienie.... a pozniej sie bedziemy martwic wspomaganiem hamulcow...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości