Jakie zaciski pasują?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Jakie zaciski pasują?

Post autor: vfl » wt gru 29, 2009 10:41

Mam problem, zepsuły mi się zaciski tylne w moim MK3 GTI 16v.
Szukam teraz - z racji ograniczonego budżetu - używanych.
Autko mam z rocznika 97.
Podejdą do niego każde z MK3 GTI 16v, czy tylko mój rocznik?
Czy ewentualnie podejdą ze zwykłego GTI?
Albo z innych modeli? Np: TDI czy 2.0 Cabrio?
Ostatnio zmieniony wt gru 29, 2009 10:42 przez vfl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 29, 2009 10:58

podejdą z każdego mk3 który ma tarcze z tyłu. tylko że większość ze szrotów będzie w twoim stanie. szukaj zacisków z mk4 podchodzą idealnie, sam mam takie u siebie. tylko musisz załatwić sobie przejściówkę z 10 na 12 do wkręcenia wężyka albo pasują wężyki z merca tylko nie pamiętam jakiego
Ostatnio zmieniony wt gru 29, 2009 11:01 przez morfeusz86r, łącznie zmieniany 1 raz.



vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » wt gru 29, 2009 11:51

Czyli np. te podejdą?

http://allegro.pl/item861532488_vw_golf ... e_tyl.html



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » wt gru 29, 2009 12:20

Są podobne, ale obawiam się że nie zejdą się z jarzmem przy skręcaniu (inny rozstaw śrub).

Obrazek

Na czym polega uszkodzenie twoich zacisków? Powiem ci, że u mnie popsuły się obydwa zaciski z tyłu i nie trzymał ręczny, ponieważ tam po latach zbiera się niesamowity syf i tłoczek staje.
Jeśli masz warunki to polecam samemu dokonać wymiany uszczelek w zacisku. Nie jest to jakaś niesłychanie trudna rzecz. Ja u siebie zregenerowałem obydwa. Zestaw naprawczy kosztuje 20 zł na zacisk.

Są przypadki że po mocnym uszkodzeniu uszczelki, do zacisku dostaje się woda (i sól) i trzpień dźwigni ręcznego mocno koroduje. Jeśli doszło to ostrego wyżarcia trzpienia, wtedy nie ma co dziadować tylko szukać nowych zacisków.



vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » wt gru 29, 2009 12:41

Ręczny nie odbija, czyli jak go zaciągnę, to jeżdżę na hamulcu - zwalnia się stopniowo, kiedy mu się tam zechce.
A dwa, to bodajże nie pracuje mi prawie wcale tylny od strony pasażera.
Wymieniałem teraz klocki i okazało się, że w tym z mojej strony blacha, a tamten prawie nówka...
Wg mechanika oba są do wymiany - twierdzi, że wymiana gumek i tłoczków nic nie da.
Ostatnio połamali klucz przy odkręcaniu...



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 29, 2009 13:13

vfl pisze:Czyli np. te podejdą?

http://allegro.pl/item861532488_vw_golf ... e_tyl.html
podejdą

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
Leszek Madison pisze:Są podobne, ale obawiam się że nie zejdą się z jarzmem przy skręcaniu (inny rozstaw śrub).
ja mam u siebie w mk3 zaciski z mk4. więc nie wprowadzaj kolegi w błąd



vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » wt gru 29, 2009 13:15

A gdzie załatwić te przejściówki?
Ostatnio zmieniony wt gru 29, 2009 13:18 przez vfl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 29, 2009 13:19

vfl pisze:A ten rozstaw śrub jak kolega wcześniej twierdził?
ten kolega nie ma pojecia o czym pisze tylko mu sie wydaje. Zaciski z mk4 pasują na mocowaniach. Jedynie gwint pod przwód jest inny co wymaga zastosowanie redukcji, co zostało jasno napisane.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 29, 2009 13:23

masz 3 opcje:
- najlepsza ale najdroższa to idziesz tam gdzie zakuwają węże i mówisz co potrzebujesz
- kupujesz wężyki hamulcowe od mercedesa tylko nie pamiętam jakiego
-kupujesz w sklepie moto przejściówkę z 10 na 12, ewentualnie tokarz może ci coś takiego dorobić.
w opcji 2 i 3 musisz wygiąć metalowe przewody hamulcowe bo albo będziesz miał za długi przewód albo za krótki



vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » wt gru 29, 2009 13:41

Super, dzięki za ekspresową pomoc ;)
Jak się uda, to dam znać ;)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 29, 2009 13:53

http://pwpnet.pl/index.php

Częsci z ich oferty można zamówić w intercarsie.
W/g mnie dorabianie tak popularnych redukcji na zamówienie u tokarza czy też "tam gdzie zakuwają węże" wydaje mi się być zbyt kłopotliwe i ekonomicznie nieuzasadnione.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 29, 2009 16:35

tylko mi chodziło o zakucie węża na nowo pod wymiar, z montażem takiego węża jest najmniejszy problem + mamy przewody hamulcowe w stalowym oplocie



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » wt gru 29, 2009 18:25

morfeusz86r, nie doczytałem pierwszego twojego posta :bajer: Dobry patent, pozostaje tylko kwestia czy lepiej wydać 40 zł na uszczelki i regenerować stary zacisk, czy kupić nowsze za 200 zł mając pewność że nie ma w nim tyle brudu i rdzy.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 29, 2009 18:38

ja swoje zaciski + jarzma + klocki kupiłem na szrocie za 140zł (przewiozłem gościa moim tdi to odrazu cena spadła 60zł) swoje stare sprzedałem za 45zł
z tego zostały mi klocki które kupiłem. więc wszystko zależy za ile kupisz



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 243 gości