DIAGNOSTYKA TEMPERATURY W UKŁADZIE CHŁODZENIA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

DIAGNOSTYKA TEMPERATURY W UKŁADZIE CHŁODZENIA

Post autor: johny4578 » wt gru 29, 2009 00:45

Witam. Ostatnio sprawdzałem na diagnostyce cały komputer i wykryto że temperatura na czujniku pokazuje 45 stopni, natomiast na zegarach 90. Podobno Ten czujnik składa sie z 2 mniejszych z których jeden jest odpowiedzialny za temperature na zegarach a drugi właśnie dostarcza informacji komputerowi przez co jest inny kąt wtrysku i zwieksza sie spalanie bo myśli ze silnik nie jest rozgrzany. Wymieniłem ten czujnik, dałem za niego 25zł ale nadal jest to samo i na diagnostyce pokazuje 45-48 stopni. Jak myślicie co może być tego przyczyną?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt gru 29, 2009 00:56

Na pewno kupiłeś dobry czujnik temperatury cieczy ? coś te 25 zł nie przemawia za jego jakością. Kup ORI w ASO albo na alledrogo od gościa SKODEX z podaniem dokładnego oznaczenia silnika - czego tu nie uczyniłeś :grrr:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: johny4578 » wt gru 29, 2009 00:59

Czujnik jest dobry. Do dobrego silnika. Na starym oryginalnym to samo bylo. Wydaje mi sie ze gdzie indziej jest kot pogrzebany i raczej to nie wina czujnika tylko czegoś innego.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt gru 29, 2009 01:04

Termostat puszcza ? może on jest walnięty... Gdybyś miał brać to tylko WAHLER


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt gru 29, 2009 01:07

sprawdź czy gdzieś nie są uszkodzone przewody, czujniki działają na zasadzie termistora(Im niższy opór tym większe wskazania). Większy opór na kablach powstały np. na skutek przetarcia będzie skutkował obniżonym napięciem co zostanie odczytane jako niższe wskazanie



johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: johny4578 » wt gru 29, 2009 01:12

Z tym termostatem to nie wiadomo. Bo weże nie sa twarde, a podobno powinny być. Ale ciepłe i silnik sie nie przegrzewa bo ciągle 90 stopni. Ten czujnik podobnież jest na powrocie płynu chłodącego to by wyjaśniało wiele bo jeżeli termostat by nie puszczał to temperatura by była ciągle na poziomie 45-50 stopni, tylko dlaczego wskazówka na zegarach dobrze pokazuje?

[ Dodano: 29 Gru 2009 00:15 ]
A z tymi przewodami niewiadomo. Troche je zalało jak wymienialiśmy czujnik, ale na starym było to samo. Chociaż możliwe że sa gdzieś przetarte. Zobacze jutro. Ale to tylko jedna z możliwości.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » wt gru 29, 2009 01:34

johny4578,
Kolego sprawdź czy ktoś w przewody nie wlutował opornika :grin: bo zapewne tak będzie. Widziałem już takie "druciarstwo" nie raz, a daje ono tyle, że oszukując komputer i wskazując mu niższą temperaturę samochód lepiej zapala gdy silnik jest rozgrzany :bigok:



johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: johny4578 » wt gru 29, 2009 01:36

Wiem kolego. też o ty słyszałem i nic takiego nie ma. Auto z belgii sprowadzone a te menfredy sie raczej w takie cos nie bawią:)



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » wt gru 29, 2009 01:54

W takim razie wypnij wtyczkę z czujnika i sprawdź temperaturę silnika i tą pokazywaną na zegarach :bajer: Powinno być -35 stopni jak mnie pamięć nie zawodzi :helm:

[ Dodano: 29 Gru 2009 01:25 ]
Tak dla przypomnienia w jakich grupach sprawdza się oba czujniki:

G62: czujnik temperatury (ECU)
G2: czujnik temperatury (wskaźnika w liczniku)

01-Engine > 08-Meas. Blocks > grupa 007 - temperatura paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (pomiar dokonany na zimnym silniku)

17-Instruments > 08-Meas. Blocks > grupa 003 - odczyt z czujnika [G2], wartość powinna być zbliżona do [G62] (pomiar dokonany na zimnym silniku)

[ Dodano: 29 Gru 2009 01:28 ]
Na rozgrzanym silniku należy również sprawdzić wskazania obu czujników :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt gru 29, 2009 08:59

bombelek wszystko wskazuje na wlutowanie opornika na kabelku idącym z pinu nr 3 czujnika G62 (jak trafnie sugerujesz) skoro na obydwu czujnikach te same wartości, potwierdzi to sprawdzenie Vagiem - proponuję podpiąć Vaga na zupełnie zimnym silniku a następnie odpalić, ruszyć i cały czas podglądać wartości G62 w trakcie jazdy - jeśli wartość temperatury będzie wzrastać i osiągnie te 45-48*C jak wskazówka na zegarach osiągnie 90*C to na bank trzeba szukać opornika.


Obrazek

johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: johny4578 » wt gru 29, 2009 09:13

Dzisiaj sprawdze wszystkie mozliwości i dam znać.

[ Dodano: 29 Gru 2009 23:06 ]
Witam ponownie. Jendnak to był opornik. Wyjąłem go i teraz jest jakby dobrze, bo pokazuje 74,5 stopnia po przejechaniu 15 km. I teraz nie wiem czy ten czujnik jakiejś słabej jakości, czy może termostat puszcza cały czas obieg. Generajnie dobrze by było jakby komputer wykrywał temperature powyżej 80 stopni bo wtedy wyłącza ssanie. Jak myślicie co to bedzie?

[ Dodano: 29 Gru 2009 23:09 ]
.



marian12345
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr gru 30, 2009 00:13
Lokalizacja: Marianów

Post autor: marian12345 » śr gru 30, 2009 00:14

mnie to sie wydaje że termostat



johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: johny4578 » śr gru 30, 2009 00:15

a czy może byc jakaś jeszcze inna przyczyna?



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » śr gru 30, 2009 00:40

Czyli jednak "druciarstwo" :bajer: Termostat można bardzo łatwo sprawdzić - przejedź 10-15 km lub by osiągnąć temperaturę rzędu 70-80 stopni. Nio i teraz do dzieła - wystarczy złapać za dolny wąż chłodnicy tuż przy wyjściu z króćca termostatu - jeśli wąż jest ciepły/letni to bankowo termostat do wymiany :grin: Przy sprawnym termostacie wąż przy takiej temperaturze powinien być zimny :bigok:

Chyba wszystko już zostało zawarte w tym temacie :helm:
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 01:09 przez bombelek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości