sprzęgło golf 3 ahu ile wytrzyma

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
inhoss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 11:28
Lokalizacja: szczytno/warszawa

sprzęgło golf 3 ahu ile wytrzyma

Post autor: inhoss » pt gru 25, 2009 21:02

witam, powiedzcie mi ile sprzęgło w mk3 silnik ahu max wytrzyma, do ilu kucy można bezpiecznie modyfikować silnik aby oryginalne sprzęgło dawało radę oryginalne, mam zamiar dać chip u witka + 216 i nie wiem czy się także przygotować na modyfikacje sprzęgła, podobno u mnie siedzi jednomas czyli mocniejsze, proszę o opinie i podzielenie się doświadczeniami w tego typu zagadnieniem pozdrawiam



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » sob gru 26, 2009 01:32

co do wytrzymałości sprżegła podłącze sie do tematu mam tez ahu tylko ze w goferku syncro teraz montowane beda koncowki 216 no i sofcik do tego ale dalsze mody juz w krótce czyli zmienna geometria i duza pompa paliwa 11mm docelowo 170-180 kuca 350-380nm jak sadzicie ile wytrzyma sprzegło podkreslam mowa o golfie syncro :bigok:


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob gru 26, 2009 11:39

Wiec tak oryginalne sprzęgło z racji ze ma swój przebieg a okładziny tarczy są juz starte moze złapać poślizg po 300nm tak jaki mi sie stało pewnego dnia jadę dodaje gazu a obroty rosną a prędkość nie bardzo :) najtańszym sposobem było by nabicie nowych okładzin u P. Radzikowskiego na tarcze można nabici okładziny takie jak ma G60 czy VR6 i na pewno poprawi to sytuacje ... i wydamy ok 150zł tyle ze docisk nie jest nowy...

Albo kupić nowy zestaw to koszt ok 400zł

A najbezpieczniejsza metoda to wzmocnienie docisku (podwójna sprężyna centralna )
i można palić góme , strzelać ze sprzęgła i nie powinno byc problemów :) i można 450mn robić tyle ze koszt 600zł

[ Dodano: 26 Gru 2009 10:49 ]
gino_gti pisze:podkreslam mowa o golfie syncro
Troszkę czytałem na temat napędów syncro i podobno nie radzą sobie najlepiej z dużym momentem przedni mechanizm różnicowy jest nie najmocniejszy ale podkreślam ze spotkałem to ze 2 razy w necie



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » sob gru 26, 2009 12:35

krzys-jeruzal,

własnie na temat syncro jest tysiace opini i praktycznie zadna z nich sie nie pokrywa, prawda jest taka ze kiedys za czasów gdy jezdilem FWD czytałem dużo o syncro z tego 3/4 odpowiedzi było o awaryjności syncro, ja zrobilem juz 40.000 na tym napedzie i powiem tak CUDO nie mozna narzekac i wcale nie jest takie awaryjne ( zreszta Evo też sie kiedys wypowiadał na ten temat że Ci co Twierdza ze syncro to kupa to pojecia o tym nie maja) a co do napedu to zobaczymy jak sobie poradzi mysle ze do 2-3 miesiecy osiagne te 180 kuca potem okaże sie czy naped wytrzyma :D :bigok: PozdraVWiam
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 12:36 przez gino_gti, łącznie zmieniany 1 raz.


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

arwam

Post autor: arwam » ndz gru 27, 2009 13:19

gino_gti,

postaraj siętylko max moment osiągąc w troszkę wyższych obrotach nie a nie poniżej 2000rpm i nie powinno być problemu



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt gru 29, 2009 00:12

czyli co? wystarczy do ahu wrzucic tarcze od g60 lub zregrnerowac u radzikowskiego swoją starą?
Narazie zbieram graty i info......auto nie nowe wiec pytam jak najmniej wydac kasy a najlepiej zrobić :grin:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

arwam

Post autor: arwam » wt gru 29, 2009 00:26

Fahoo,

nie zapominaj o docisku bo od tego jak mocno jest zaciśnięta tarcza zależy jaki moment będzie sprzęgło przenosić



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt gru 29, 2009 02:32

arwam, wiem pamiętam-zbyt uprosciłem, bo wydało mi sie oczywiste zmiana na nowy docisk przy wymianie......no niby mozna dac do sprawdzenia i do wzmocnienia u radzikowskiego...byłem na stronie poczytałem zobaczyłem fotki no i chyba bym, sie zdecydował raczej na tę opcje niż wkłądac coś nowego ale pod warunkiem gwarancji ze sie taki ulep nie rozpadnie :grin:
wszystko zalezy ile kasy sie zaoszczędzi...ale zaoszczedzi realnie a nie ze zaoszczedzi na chwile a zaraz i tak poleci po nowe sprzegło ze sklepu :green_fuck:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości