MKIV temperatura ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MKIV temperatura ?
Mam pytanie jakie macie temperatury i po jakim czasie ?
U mnie po 5-8 min jazdy jest kreska ponizej 90...... to chyba 80 ? nie wiem dokladnie.
W okresie zimowym jak teraz trudno wogole dojsc do 90 (chyba ze naprawde mocno mu daje i jest min. z 0 stopni)
Jestem ciekawe czy termostat do wymiany czy czujnik itp. ?
U mnie po 5-8 min jazdy jest kreska ponizej 90...... to chyba 80 ? nie wiem dokladnie.
W okresie zimowym jak teraz trudno wogole dojsc do 90 (chyba ze naprawde mocno mu daje i jest min. z 0 stopni)
Jestem ciekawe czy termostat do wymiany czy czujnik itp. ?
Witam
Tak pierwsza kreska przed 90 to 85 stopni, prawidlowa temp pracy to 90C, musisz wiec sprawdzic jaki masz termostat 74 czy 87, jezeli 87 to jest chyba walniety i sie nie zamyka, przez co nie mozesz utrzymac temp. Ja tez tak mialem u siebie, na trasie pow 140 spadala mi temp do 75C, wymienilem termostat i jest wszystko ok. A grzeje Ci sie bardzo szybko, u mnie ostatnio zwolnil, ale wiem ze mam czujnik od temp plynu ten z silnika do wymiany wiec to pewnie przez to
Tak pierwsza kreska przed 90 to 85 stopni, prawidlowa temp pracy to 90C, musisz wiec sprawdzic jaki masz termostat 74 czy 87, jezeli 87 to jest chyba walniety i sie nie zamyka, przez co nie mozesz utrzymac temp. Ja tez tak mialem u siebie, na trasie pow 140 spadala mi temp do 75C, wymienilem termostat i jest wszystko ok. A grzeje Ci sie bardzo szybko, u mnie ostatnio zwolnil, ale wiem ze mam czujnik od temp plynu ten z silnika do wymiany wiec to pewnie przez to

Najpierw sprawdź czy działa - a więc odpal na zimnym silniku na postoju i macaj co chwile węże do chłodnicy. Jeśli dolny będzie sie grzał prawie równo z gornym - to termostacik do wymiany, a jeśli górny będzie gorący, a dolny zacznie się grzać ponad 80 stopni z tendencja do 90 - to już oznacza że coś działaaha wazne zeby wymienic termostat ?
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
dobra
załóżmy ze jest uszkodzony
gdzie on jest umiejscowiony ? trzeba ten rozrzad zdejmowac ?
JAKIEJ firmy najlpiej kupic nowy ?
aha i gdzie znajde czujnik temp ?
taki pasuje ? http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any. ?

gdzie on jest umiejscowiony ? trzeba ten rozrzad zdejmowac ?
JAKIEJ firmy najlpiej kupic nowy ?
aha i gdzie znajde czujnik temp ?
taki pasuje ? http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any. ?
Pod tym linkiem masz wszystko na temat czujnika cieczy chłodzacej wraz z jego zdjęciami i miejscem położenia, przechodziłem przez to: http://www.forum.vwgolf.pl/30360.htm?highlight=mkiv
Nad ymianą termostatu lepiej się zastanów i podjedź do jakiegoś mechanika który zna się na tym bo nie zawsze na macanke ocenisz czy termostat jest walnięty czy nie. Kolejna sprawą jest to że czujniki mają przekłąmania.
Nad ymianą termostatu lepiej się zastanów i podjedź do jakiegoś mechanika który zna się na tym bo nie zawsze na macanke ocenisz czy termostat jest walnięty czy nie. Kolejna sprawą jest to że czujniki mają przekłąmania.
Ostatnio zmieniony pn mar 06, 2006 22:10 przez regitmc, łącznie zmieniany 2 razy.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
czujnik widze ze mam dobry
po twoich doświadczeniach.....
wiec sprawdze jedynie termostat...... bo w sumie on trzymie te 80-85 stopni nizej nie schodzi..... druga sprawa to termostat otwiera sie przy 80-85 stopniach juz a pelne otwarcie ma chyba przy 102......moze ta zima pomaga w tym moim wskazaniu.
A u ciebie teraz jak jezdzisz jest 90 stopni caly czas ?

wiec sprawdze jedynie termostat...... bo w sumie on trzymie te 80-85 stopni nizej nie schodzi..... druga sprawa to termostat otwiera sie przy 80-85 stopniach juz a pelne otwarcie ma chyba przy 102......moze ta zima pomaga w tym moim wskazaniu.
A u ciebie teraz jak jezdzisz jest 90 stopni caly czas ?
Dziewiędziesiąt stopni to ja widuje tylko w mieście w korkach. Na trasie to mam zaledwie 45 stopni, ale wszystko chodzi mi poprawnie. Być może jest to związane z tym że czujnik może być nie oryginalny, chociaż sprzedawca zapierał się że jest oryginalny. Oczywiście nie jesteśmy nigdy w stanie tego sprawdzić. Wydaje mi się że u ciebie wszystko jest OK, troche niższa temperatura w zimie i na krótkich trasach jest normalką.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
No to wymiana płynu chłodniczego też może być tego przyczyną. Każdy płyn chłodniczy ma inna konsystencje. Te zimowe przystosowane są do niskich temperatur, więc czujnik może troche inaczej wskazywać.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
regitmc: jaka Ty masz temp przy jeżdzie po trasie?? 45C?? Poczytajcie dokladnie a sie dowiecie ze temp pracy silnika ma wynosic wlasnie 90c bez znaczenie czy to miasto czy trasa. U mnie na poczatku wlasnie tak bylo, padl termostat, zmienilem i teraz bez znaczenia gdzie i z jaka predkoscia jade mam 90C bo tyle ma byc, nie przegrzeje sie w miescie bo od tego jest chlodnica a na trasie wlasnie termostat ma zamykac obieg jak temp spada
wiec jezeli masz taka temp jak podales to masz cos trzepniete, a co do mylenia sie czujnikow, to blad pomiarowy wynosi 2C
co do twojego linka, wlasnie u siebie mam ten sam problem, vag wyswietla mi ze padl czujnik temp cieczy i wiem ze to ten z bloku silnika, gdyz warjuje mi silnik czasami i zaczal wiecej chlac
z tymi czujnikami jest tak, ze ten w chlodnicy sluzy do pomiaru temp i wlasnie on pokazuje Ci temp na zegarach, a ten z bloku silnika odpowiada za sterowanie wtryskami itd
jak mozesz napisz mi na PW jaki jest koszt tego czujnika, oraz czy duzo jest zabawy z jego wymiana, co potrzebne itd, i czy plyn musze spuszczac, sorki ze tak pisze ale jestem studentem i mieszkam w innym miescie i nie mam tu ze soba zadnych kluczy wiec kupilbym co mi potrzebne i go sobie wymienil
pozdrawiam

wiec jezeli masz taka temp jak podales to masz cos trzepniete, a co do mylenia sie czujnikow, to blad pomiarowy wynosi 2C
co do twojego linka, wlasnie u siebie mam ten sam problem, vag wyswietla mi ze padl czujnik temp cieczy i wiem ze to ten z bloku silnika, gdyz warjuje mi silnik czasami i zaczal wiecej chlac
z tymi czujnikami jest tak, ze ten w chlodnicy sluzy do pomiaru temp i wlasnie on pokazuje Ci temp na zegarach, a ten z bloku silnika odpowiada za sterowanie wtryskami itd
jak mozesz napisz mi na PW jaki jest koszt tego czujnika, oraz czy duzo jest zabawy z jego wymiana, co potrzebne itd, i czy plyn musze spuszczac, sorki ze tak pisze ale jestem studentem i mieszkam w innym miescie i nie mam tu ze soba zadnych kluczy wiec kupilbym co mi potrzebne i go sobie wymienil

pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 61 gości