![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Tłumik bez katalizatora [mk2]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tłumik bez katalizatora [mk2]
Witam. Musze wymienic tlumik w moim mk2 1,3 wiec przy okazji moglbym wywalic katalizator. Czy to naprawde poprawia osiagi?? jakie sa wady takiej przerobki.. no wiecie przeglady, spalanie, halas itp...?? Pzdr ![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Heja ja Ci powiem tak ja wymieniałem tłumik środkowy ostatni i złaczke elastyczną przed katalizatorem. I przy wymianie zauważyłem ze katalizator już wyzionoł ducha i tylko dusi mi auto wiec go nie usuwałem tylko wyrzuciłem z niego bebechy.Jak by co na przegladzie jest kat. A jesli chodzi o twoją sprawe to powiem tak jak masz podobnie jak ja to go usuń albo wyczyść a rezultaty sa fantastyczne głosniejszy wcale dużo nie jest a jak go krece na wyższych obrotach to czuć przyrost mocy. Wybór należy do Ciebie Pozdro ![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Taa nie jest głośniejszy
Miałem kilka miesięcy wybebeszonego kata to działał jak puszka rezonansowa. Powyżej 3000rpm można było wyłączyć radio bo i tak niewiele było słychać. Dużo ciszej w środku jest z rurą zamiast kata za to robi się głośniej i bardziej basowo na zewnątrz przy końcówce wydechu.
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
=-Pinhead-=
Ja tam dużo róznicy nie poczułemPinhead pisze:Taa nie jest głośniejszyMiałem kilka miesięcy wybebeszonego kata to działał jak puszka rezonansowa. Powyżej 3000rpm można było wyłączyć radio bo i tak niewiele było słychać. Dużo ciszej w środku jest z rurą zamiast kata za to robi się głośniej i bardziej basowo na zewnątrz przy końcówce wydechu.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
żadne wybebeszanie katalizatorów czy tego typu operacje.Po co ci pusty katalizator na przeglad jak masz auto prod pow 1995 to i bez kata przejdzie.Tylko rura zamiast niego.
A nie przyrasta moc silnika tylko spaliny łatwiej opuszczają wydech co przy odpowiedniej regulacji powinno nie zaszkodzić.Powiadam nie zaszkodzić ale niekoniecznie polepszyć,to zależy jaki silnik i jakie zasilanie.A pozatym co wy chcecie z pojemności 1.3 wycisnąć.
A nie przyrasta moc silnika tylko spaliny łatwiej opuszczają wydech co przy odpowiedniej regulacji powinno nie zaszkodzić.Powiadam nie zaszkodzić ale niekoniecznie polepszyć,to zależy jaki silnik i jakie zasilanie.A pozatym co wy chcecie z pojemności 1.3 wycisnąć.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
I własnie przez to autko przybiera troche na mocy i widac efekt szczegoleni jak sie jeszcze zalozy konkretny tlumik a zamiast kata da zwykla prosta rurke i nie mow ze nie czuc roznicy po takich zmianach bo napewno jakas roznica jest czasem mniejsza czasem wieksza tu sie zgodze ze zalezy od silnika:)pozdrofibolek pisze:A nie przyrasta moc silnika tylko spaliny łatwiej opuszczają wydech co przy odpowiedniej regulacji powinno nie zaszkodzić.Powiadam nie zaszkodzić ale niekoniecznie polepszyć,to zależy jaki silnik i jakie zasilanie.A pozatym co wy chcecie z pojemności 1.3 wycisnąć.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam. No nie tak calkiem bo jesli ma w dowodzie wbite KAT. to jest to zmiana informacji zawartych w dowodzie... i jesli trafisz na chu.... to ci moze nie podbic... ale tak jak wynika z moich doswiadczen to oni robia tak: jesli nie dymi to jest ok... ja mam wbite KAT. i jezdze z tlumikiem koncowym od duzego fiata zamiast kata. Efekty wyrzucenia byly rewelacyjne: spalanie spadlo o prawie 2 l, no a jakiego kopa dostal, wiec jesli juz myslisz o wyrzuceniu kata to albo tlumik z kanta albo strumienica. Wplywu na sonde to nie ma sam mialem okazje sie przekonac ... takze powinienes byc tylko zadowolony... a nawet jakbys zostawil sama puszke to jak sie diagnosta uprze to i tak ci szybko udowodni ze nie masz kata... Pozdrawiamfibolek pisze:żadne wybebeszanie katalizatorów czy tego typu operacje.Po co ci pusty katalizator na przeglad jak masz auto prod pow 1995 to i bez kata przejdzie.Tylko rura zamiast niego.
Ja usunołem kata i zastąpiłem go prostą rurą. Odczuwalny przyrost mocy nastąpił to fakt! Z tym że u mnie to może spowodowane jest zmodyfikowanym układem wydechowym na całej długości: grubsze rury, usunięcie kata i końcowy tłumik sportowy. Autko pięknie mruczy, na miasto świetna sprawa. Gorzej jeżeli trafi się dalsza trasa, niestety męczące to jest cholera. Na szczęście jest jeszcze 2 auto w rodzinie które pełni rolę rodzinnego, dużego, cichego. A Gofik po przebudowie wydechu to typowy "bulwarowiec" ![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978
Części GTI, GT TDI, Cupra, FR
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978
Części GTI, GT TDI, Cupra, FR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 353 gości