brak świateł, kierunkowskazów, klaksonu,wycieraczek pomóżcie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
brak świateł, kierunkowskazów, klaksonu,wycieraczek pomóżcie
witam serdecznie, mój znajomy ma problem z passatem b5 98 1.9 tdi, znikneły całkowicie swiatła, działa tylko lewa pozycja przednia i tylne dwie, żarówki są ok, mijania i drogowe nie działaja, nie działaja też kierunkowskazy, klakson, wycieraczki, sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są ok, przeskanowałem vagiem go i pokazał bład w klimatroniku
01273 Nawiew świeżego powietrza – V2
wychodzi na to że dmuchawa padła, ale chyba nie ma to zwiazku z reszta, sam nie wiem, co radzicie zrobic? co mogło paść? prosze o pomoc z góry dziekuje pozdrawiam
01273 Nawiew świeżego powietrza – V2
wychodzi na to że dmuchawa padła, ale chyba nie ma to zwiazku z reszta, sam nie wiem, co radzicie zrobic? co mogło paść? prosze o pomoc z góry dziekuje pozdrawiam
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Skoro światła też, to nie przekaźnik 18 lecz padła kostka stacyjki a dokładnie nie podaje zasilania na linię X.
Doraźnie, powtarzam doraźnie do dojazdu do sklepu po nową kostkę - wyjąć przekaźnik 18 i w jego gnieździe zmostkować piny 1 i 2 - prąd pójdzie z linii zapłonu, więc włączać tylko najkonieczniejsze urządzenia . Nie używać żadnych dużych odbiorników, tylko światła i kierunkowskazy. I naturalnie szybko to naprawić!
Doraźnie, powtarzam doraźnie do dojazdu do sklepu po nową kostkę - wyjąć przekaźnik 18 i w jego gnieździe zmostkować piny 1 i 2 - prąd pójdzie z linii zapłonu, więc włączać tylko najkonieczniejsze urządzenia . Nie używać żadnych dużych odbiorników, tylko światła i kierunkowskazy. I naturalnie szybko to naprawić!
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 23:04 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tak jest! Właśnie.
Najłatwiej można zidentyfikować dane urządzenie, że jest podłączone do tej linii przez to iż takie urządzenie przestaje działać w chwili przekręcania kluczyka na rozruch.
Z linii tej zasilone są reflektory (nie pozycyjne!) ale prosto ze stacyjki, więc awaria przekaźnika by ich nie wyeliminowała, oraz poprzez tenże przekaźnik z numerem 18 (pozostałe urządzenia pobierające sporo prądu a niekonieczne przy starcie).
Najłatwiej można zidentyfikować dane urządzenie, że jest podłączone do tej linii przez to iż takie urządzenie przestaje działać w chwili przekręcania kluczyka na rozruch.
Z linii tej zasilone są reflektory (nie pozycyjne!) ale prosto ze stacyjki, więc awaria przekaźnika by ich nie wyeliminowała, oraz poprzez tenże przekaźnik z numerem 18 (pozostałe urządzenia pobierające sporo prądu a niekonieczne przy starcie).
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 23:29 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik w normalnym połączeniu łączy pin 3 z 2 czyli stałe zasilanie z podaniem na linię X. A Kolega do jazdy musi połączyć sterowanie cewki przekaźnika (pin 1) z dowolnego źródła ( w tym wypadku linia zapłonu) z podaniem na X. Gdyby złączyć X ze stałym napięciem (pin3) - urządzenia nie wyłączyły by sie po zgaszeniu silnika!
No, tak ale moment: skoro styk X w stacyjce nie działa to tak się nie da, za szybko by to poszło
Jednak trzeba połączyć stałe zasilanie czyli pin 2 z linią X czyli pin 3 i rozłączać to połączenie po zakończeniu jazdy, inaczej nie to pójdzie
No, tak ale moment: skoro styk X w stacyjce nie działa to tak się nie da, za szybko by to poszło
Jednak trzeba połączyć stałe zasilanie czyli pin 2 z linią X czyli pin 3 i rozłączać to połączenie po zakończeniu jazdy, inaczej nie to pójdzie
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 23:41 przez Zico63b, łącznie zmieniany 3 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tak, może to mieć znaczenie dla wyskoczenia błędu bo wentylator nie pracował gdy powinien a to dla komputera jest "błąd"
To co napisałem wyżej byłoby poprawne gdyby kostka była sprawna, a nie jest bo wysiadły światła nie idące przez przekaźnik a prosto z kostki - więc to ona. No i trzeba połączyć jak podałem na końcu a nie początku (to dla mnie ta ikonka).
To co napisałem wyżej byłoby poprawne gdyby kostka była sprawna, a nie jest bo wysiadły światła nie idące przez przekaźnik a prosto z kostki - więc to ona. No i trzeba połączyć jak podałem na końcu a nie początku (to dla mnie ta ikonka).
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 23:45 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
dziekuje za zainteresowanie temacikiem
mam jeszcze prośbę mogłbyś mi jakos to rozrysować które to piny ma w gnieździe przekażnika 18 połaczyć żeby to zadziałało na dojazd, bo już troszkę mi sie pomieszało,
[ Dodano: 27 Gru 2009 22:58 ]
to wyjąć przekaźnik i połączyć pin 30 z 87? luknij na to zdjecie http://photos01.allegroimg.pl/photos/or ... /865666789
mam jeszcze prośbę mogłbyś mi jakos to rozrysować które to piny ma w gnieździe przekażnika 18 połaczyć żeby to zadziałało na dojazd, bo już troszkę mi sie pomieszało,
[ Dodano: 27 Gru 2009 22:58 ]
to wyjąć przekaźnik i połączyć pin 30 z 87? luknij na to zdjecie http://photos01.allegroimg.pl/photos/or ... /865666789
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik ma dwie wąskie nóżki i dwie szerokie i to miejsca gdzie wchodzą te szerokie nóżki mamy połączyć; przepraszam za lekkie zamieszanie!
No właśnie!!
No właśnie!!
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 00:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tylko proszę pamiętać o rozłączaniu po jeździe, to nie musi być ruch błyskawiczny i nic się samochodowi nie dzieje - bo to nie zwarcie; chodzi tylko o to by nie został prąd na tych odbiornikach na powiedzmy godzinę, dwie...
Tu nie dawno na forum byly opisy zdejmowania czy też dokładnie wymiany tej kostki. Są dwie wersje czynności i bez dobrego ściągacza - wersji ze ściąganiem stacyjki nie polecam. Radzę wybrać opcję z odkręceniem wałka kierownicy na dole przy pedałach.
Robota nie jest wówczas trudna, raczej nieco pracochłonna lecz też bez przesady - da się zrobić! Najważniejsze to brak możliwości uszkodzenia samej stacyjki lub kolumny kierowniczej.
By ostatecznie stwierdzić że to kostka - krótka próba: w pinie 1 skrzynki, tam gdzie wchodzi pin 86 przekaźnika ma pojawiać się napięcie 12V gdy kluczyk jest w położeniu "jazda", bez włożonego oczywiście "obejścia"! Jest napięcie - kostka dobra; nie ma napięcia - kostka spalona.
I jeszcze link do porady o wymianie, co prawda w Golfie, lecz można się tym "posiłkować", w Passacie będzie podobnie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... i+stacyjki
Tu nie dawno na forum byly opisy zdejmowania czy też dokładnie wymiany tej kostki. Są dwie wersje czynności i bez dobrego ściągacza - wersji ze ściąganiem stacyjki nie polecam. Radzę wybrać opcję z odkręceniem wałka kierownicy na dole przy pedałach.
Robota nie jest wówczas trudna, raczej nieco pracochłonna lecz też bez przesady - da się zrobić! Najważniejsze to brak możliwości uszkodzenia samej stacyjki lub kolumny kierowniczej.
By ostatecznie stwierdzić że to kostka - krótka próba: w pinie 1 skrzynki, tam gdzie wchodzi pin 86 przekaźnika ma pojawiać się napięcie 12V gdy kluczyk jest w położeniu "jazda", bez włożonego oczywiście "obejścia"! Jest napięcie - kostka dobra; nie ma napięcia - kostka spalona.
I jeszcze link do porady o wymianie, co prawda w Golfie, lecz można się tym "posiłkować", w Passacie będzie podobnie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... i+stacyjki
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 00:35 przez Zico63b, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości