[mk2] czujnik temp.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

[mk2] czujnik temp.

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 08:30

Witam. Wybija mi płyn chłodniczy przez korek w zbiorniczku. Robia się twarde przewody od chłodnicy i mam wrażenie że wentylator mi się nie włancza. Który to czujnik jest od wentylatora i jak sprawdzić czy jest dobry. I jak jest przyczyna twardnięcia przewodów z cieczą chłodzącą.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

racer18

Post autor: racer18 » pn mar 06, 2006 09:14

Witam. To że wyrzuca płyn chłodzący przez korek to może być wina czujnika temp. ale to że twardnieją przewody znaczy że zbiera się w nich podciśnienie wynikające z wypalenia uszczelki pod głowica na granicy cylindra i kanału płynu chłodzącego. Mogę się też mylić ale wydaje mi się że to będzie jedna uszczelka.
Pozdrawiam.



gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 09:30

Witam. Uszczelkę zmieniałem w listopadzie. To mogło tak szybko znów piwrdyknąć. raczej nie przegrzałem silnika, wskazówka nie przekroczyła mi nigdy poza środek.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

Awatar użytkownika
Much00l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt maja 17, 2005 12:09
Lokalizacja: Tarnów, Kraków
Kontakt:

Post autor: Much00l » pn mar 06, 2006 09:38

jak na moj gust uszczelka pod głowica :|



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn mar 06, 2006 09:43

gor7, a planowałeś głowice???Bo jeśli nie to sama wymiana samej uszczelki niewiele da....
Pozdrawaim :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 09:55

Tak, szlif głowicy był.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

racer18

Post autor: racer18 » pn mar 06, 2006 09:59

Możliwe że trafiłeś na niesolidnego mechanika, może głowicy nie dociągnął dobrze albo lipna uszczelka Ci się trafiła. :|



gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 10:02

Tego się włśnie obawiam, że to znów uszczelka, a troche roboty przy tym jest.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

racer18

Post autor: racer18 » pn mar 06, 2006 10:22

Roboty troszke jest ale z tym nie ma jazdy więc to jest konieczna robótka. Tym razem przyłóż więkrzą uwagę do wymiany tej uszczelki a najlepiej patrz mechaniorowi na ręce przynajmniej przy dociąganiu głowicy.To mu może troche przeszkadzać ale będziesz miał wiedzę jak on to robi a jeśli się orientujesz w mechanice to będziesz wedział czy dobrze robi. ;)



Awatar użytkownika
YoRi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 11:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: YoRi » pn mar 06, 2006 10:25

Bardzo Mozliwe ze to bedzie uszczelka pod głowicą ale wez otwórz maske włacz silnik i niech pochodzi do zagrzania sie tak do połowy i zobacz czy dolny przewód chłodnicy sie nagrzewa , połowa chłodnicy była zimna wiec czujnik nie właczał wentylatora bo jast na dole a tam była zimna a u góry az parzyło w łape ;) Miałem podobnie przewody twarde i wode wybijało wiec byla to uszczelka pod głowicą ale tez sie okazało ze przewód chłodnicy był zatkany smieciami przeczysciłem go wlałem jakis płyn co oczysza i do teraz jest wszystko dobrze pzdr


<3..VW...... (-(^_(*(^_^)^)_*)*)......VW..<3

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 10:26

Właśnie byłem przy wymianie uszczelki i dokręcaniu głowicy. Robił to kluczem z nanometrem według skali dociskań poszczególnych śrub.

[ Dodano: Pon Mar 06, 2006 09:29 ]
I jeszce jedno jak zgasze silnik to ze zbiorniczka słychać taki syk powietrza.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

racer18

Post autor: racer18 » pn mar 06, 2006 10:32

Może ją odwrotnie włożył... to się zdaża w niektórych warsztatach. Ja zawsze robię wszystko sam ale ostatnio z braku czasu oddaje na drobne naprawy do warsztatu mojego Golfika i jak ostatnio olej wymieniali to mówili że filtra oleju nie moga odkręcić a okazało się że odkręcali go w prawą stronę :bajer: a warsztat jest naprawdę dobry tak więc pomyłki się zdarzają.

Syk powietrza słychać bo w układzie chłodzenia gromadzi się ciśnienie z komory spalania(przez tę uszczelkę) a jak się nagromadzi to musi też jakoś z tego układu uciec.Dlatego też twardnieją węże od cieczy chłodzącej. :)



gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 10:59

A czy może to byc jeszce wina niesprawnego korka na zbiorniczku wyrównawczym. Moze przytkany.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » pn mar 06, 2006 11:25

Dorzuce jeszcze swoje 3 grosze do tematu.
Aby upewnić się że to uszczelka a nie np co innego zrób następująco.
Zdejmij pasek klinowy z pompy i odpal na moment auto,
przegazuj i jeśli pęcznieją wtedy przewody to wina uszczelki, jeśli nie to układ chłodzenia jest wadliwy (przepustowość węży, chłodnicy itd)


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 84 gości