szary -biały,czyli 3-4 to grzałka,a 2-gi pin nie jest pusty mimo ,że to tak wygląda.
[ Dodano: 23 Sty 2009 22:12 ]
jak tam nie ma oporu to grzałka sondy uszkodzona
Ogrzewanie sondy lambda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z sondą lambda
Witam
U mnie vw lupo pojawia się od czasu do czasu żółty silniczek. Po diagnostyce okazało się że jest to spowodowane również przez sonde lambda. Regularnie pojawiają się dwa błędy:
"16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 : Heating Circuit Malfunction
P0135-35-10---Intermittent"
"16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441-35-10---Intermittent"
Sonda lambda B1 S1 ma dopiero za sobą przebieg 6000 km gdyż wymieniłem ją na nową oryginalną boscha zgodną z numerem seryjnym. Dzięki inf z tego forum udało mi się sprawdzić już grzałkę sondy i wynosi ona u mnie 3.3 Ohm.
Ogólnie auto sprawuje się dobrze tylko czasami na biegu jałowym silnik zaczyna się dławić tzn obroty spadają do 400 ale to się dzieje sporadycznie.
Sam błąd żółtego silniczka pojawia mi się tylko kiedy na zewnątrz jest bardzo gorąco i zapalam już mocną rozgrzany silnik. Czasami żółta ikonka silnika też sama zgaśnie bez kasowania błędu.
Silniczek żółty jeżeli ma się zapalić to tylko w pierwszych 20 sec (około). Jeżeli do tego czasu nie wyskoczy na tablicy rozdzielczej to już na pewno się nie pojawi. Dlatego też przez pierwsze sekundy często patrze na tablicę czy błąd pojawi się czy nie.
Może ktoś wie czym to wszystko może być spowodowane. Mam sonde 5 przewodową.
Auto bez gazu sama benzyna, silnik 1.0 MPI.
Za pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam
U mnie vw lupo pojawia się od czasu do czasu żółty silniczek. Po diagnostyce okazało się że jest to spowodowane również przez sonde lambda. Regularnie pojawiają się dwa błędy:
"16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 : Heating Circuit Malfunction
P0135-35-10---Intermittent"
"16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441-35-10---Intermittent"
Sonda lambda B1 S1 ma dopiero za sobą przebieg 6000 km gdyż wymieniłem ją na nową oryginalną boscha zgodną z numerem seryjnym. Dzięki inf z tego forum udało mi się sprawdzić już grzałkę sondy i wynosi ona u mnie 3.3 Ohm.
Ogólnie auto sprawuje się dobrze tylko czasami na biegu jałowym silnik zaczyna się dławić tzn obroty spadają do 400 ale to się dzieje sporadycznie.
Sam błąd żółtego silniczka pojawia mi się tylko kiedy na zewnątrz jest bardzo gorąco i zapalam już mocną rozgrzany silnik. Czasami żółta ikonka silnika też sama zgaśnie bez kasowania błędu.
Silniczek żółty jeżeli ma się zapalić to tylko w pierwszych 20 sec (około). Jeżeli do tego czasu nie wyskoczy na tablicy rozdzielczej to już na pewno się nie pojawi. Dlatego też przez pierwsze sekundy często patrze na tablicę czy błąd pojawi się czy nie.
Może ktoś wie czym to wszystko może być spowodowane. Mam sonde 5 przewodową.
Auto bez gazu sama benzyna, silnik 1.0 MPI.
Za pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 17:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Posiadam VW Polo Classic 1,4 16V z 2000r. kod silnika APE:
W pojeżdzie tym były zamontowane następujące sondy lambda
1. Sona 5-cio przewodowa NTK Japan 12V, znaczek VW i Audi i następnie 030 906 262 B
2. Sonda 4- ro przewodowa znaczek VW i Audi i następnie nr 6K0 906 262 A
Odpowiednikami tych sond na stronie NTK/NGK są:
1. 5-cio przewodowa LZA-11-V3
2. 4-ro przewodowa OZA 510-V2 lub OZA 510 V1
Czy dostanę gdziekolwiek sondy lambda z oznaczeniami oryginalnymi?
Ponadto w katalogu NTK/NGK są dwie sondy diagnostyczne dla silnika APE
OZA 510 V1 oraz OZA 510 V2 którą należy wybrać?
W pojeżdzie tym były zamontowane następujące sondy lambda
1. Sona 5-cio przewodowa NTK Japan 12V, znaczek VW i Audi i następnie 030 906 262 B
2. Sonda 4- ro przewodowa znaczek VW i Audi i następnie nr 6K0 906 262 A
Odpowiednikami tych sond na stronie NTK/NGK są:
1. 5-cio przewodowa LZA-11-V3
2. 4-ro przewodowa OZA 510-V2 lub OZA 510 V1
Czy dostanę gdziekolwiek sondy lambda z oznaczeniami oryginalnymi?
Ponadto w katalogu NTK/NGK są dwie sondy diagnostyczne dla silnika APE
OZA 510 V1 oraz OZA 510 V2 którą należy wybrać?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak, w ASO.bogdanzieba pisze:Czy dostanę gdziekolwiek sondy lambda z oznaczeniami oryginalnymi?
fakt katalog podaje obie jako dobre, w tej sprawie myślę że po prostu skontaktuj się z dytrubutorem, pewnie niczym istotnym się nie różnią ale mozna spytaćbogdanzieba pisze:którą należy wybrać?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 301 gości