parowanie szyb
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:52
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
parowanie szyb
Witam wszystkich! Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem golfa mk3 1.9 TD i nowym użytkownikiem tego portalu. Kolega podsuną mi pomysł żebym się zarejestrował i zgłosił się z moim kłopotem... W moim autku cały czas parują szyby, nawiew sobie z tym nie radzi, silnik się nie dogrzewa i nie wiem co się dzieje ponieważ wymieniłem termostat, filtr powietrza pod szybą oraz odpowietrzyłem układ chłodzenia. I w sumie przez pierwsze 2 dni było ok ale teraz stało się to samo... mechanicy mówią że nie wiedzą o co chodzi i rozkładają ręce... prosiłbym o jakieś wskazówki bo nie wiem co z tym robić...
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: parowanie szyb
Z parowaniem szyb - to tu kilka grubych tematów już powstało na tym forum.wroclaw_jacek pisze:Witam wszystkich! Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem golfa mk3 1.9 TD i nowym użytkownikiem tego portalu. Kolega podsuną mi pomysł żebym się zarejestrował i zgłosił się z moim kłopotem... W moim autku cały czas parują szyby, nawiew sobie z tym nie radzi, silnik się nie dogrzewa i nie wiem co się dzieje ponieważ wymieniłem termostat, filtr powietrza pod szybą oraz odpowietrzyłem układ chłodzenia. I w sumie przez pierwsze 2 dni było ok ale teraz stało się to samo... mechanicy mówią że nie wiedzą o co chodzi i rozkładają ręce... prosiłbym o jakieś wskazówki bo nie wiem co z tym robić...
Sprawdzenie i wymiana :
Na początek - filtr kabinowy - na nowy z węglem
- jak pisali koledzy - sprawdź czy płyn chłodniczy nie znika ze zbiorniczka.
- ostatnio kolega na forum miał identyczny problem - okazało się ,że w
nagrzewnicy miał mikro-pęknięcie - naprawił to wsypując do układu proszek
do naprawy chłodnic,
- szyby parują - jak są tłuste i brudne w środku - sprawdź i tą możliwość.
- na koniec - zobacz pod dywanikami i wykładziną - czy nie zbiera Ci się woda
np z niedrożnych już kanałów odprowadzających wodę na zewnątrz....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
I ja rozwiążę Twój problem. Nie kombinuj myć szyby, smarować jej czy coś. Jak najszybciej zabierz się za wymianę nagrzewnicy. TO NA PEWNO ONA JEST USZKODZONA!wroclaw_jacek pisze:Witam wszystkich! Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem golfa mk3 1.9 TD i nowym użytkownikiem tego portalu. Kolega podsuną mi pomysł żebym się zarejestrował i zgłosił się z moim kłopotem... W moim autku cały czas parują szyby, nawiew sobie z tym nie radzi, silnik się nie dogrzewa i nie wiem co się dzieje ponieważ wymieniłem termostat, filtr powietrza pod szybą oraz odpowietrzyłem układ chłodzenia. I w sumie przez pierwsze 2 dni było ok ale teraz stało się to samo... mechanicy mówią że nie wiedzą o co chodzi i rozkładają ręce... prosiłbym o jakieś wskazówki bo nie wiem co z tym robić...
Kup sobie nową, ale jakąś dobrą, a nie tandetę, polecam FEBI bo mi taką polecono i taką kupiłem, solidna firma.
Z wymianą nagrzewnicy jest trochę roboty w MK3 z tego co wiem, w MK2 niby mniej, ale mi zeszło cały dzień.
Co???Auto: Jacek
[ Dodano: 27 Gru 2009 21:21 ]
Nie polecam, w grę wchodzi tylko wymiana nagrzewnicy, chyba, że robi się samochód na plastelinie...Haki pisze:naprawił to wsypując do układu proszek
do naprawy chłodnic,
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:52
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
No płynu trochę ubywa, ale jakoś nie zauważyłem żeby gdzieś się lało, chyba że od razu paruje... a w samochodzie na pewno jest sucho ponieważ stoi w ogrzewanym garażu. Na wszelki wypadek jeszcze wymienię ten korek, bo chyba nie jest to wielki koszt i wezmę się za tą nagrzewnice. Dziękuje za szybką odpowiedź jestem pod wrażeniem że tak liczne grono pochyliło się nad moim problemem
Jak trochę ubywa -- to nagrzewnica - jak napisali koledzy wyżej i ja ,,wroclaw_jacek pisze:No płynu trochę ubywa, ale jakoś nie zauważyłem żeby gdzieś się lało, chyba że od razu paruje... a w samochodzie na pewno jest sucho ponieważ stoi w ogrzewanym garażu. Na wszelki wypadek jeszcze wymienię ten korek, bo chyba nie jest to wielki koszt i wezmę się za tą nagrzewnice. Dziękuje za szybką odpowiedź jestem pod wrażeniem że tak liczne grono pochyliło się nad moim problemem
W MK3 wymiana - wiąże się z rozebraniem całej deski w aucie więc jest sporo roboty.
Znajdziesz opis na forum.
Ps. z tym proszkiem możesz spróbować - nie zaszkodzi - jeśli dalej będzie lipa - kup nową nagrzewnicę i po kłopocie.
3m się i napisz o rezultatach
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
z tego co mi wiadomo to nagrzewnica jakby byłą nie sprawna to by było albo tylko zimne powietrze albo odwrotnie... wymieniłeś czujnik temperatury???też padają choć rzadziej od termostatu, ważne też umyć szyby, jak są odtłuszczone to mniej parują...
jeśli ci pomogę nie zapomnij o kliknięciu w "pomógł" ;)
gwoli sprostowanie - nie czepiam sięevil666 pisze:z tego co mi wiadomo to nagrzewnica jakby byłą nie sprawna to by było albo tylko zimne powietrze albo odwrotnie... wymieniłeś czujnik temperatury???też padają choć rzadziej od termostatu, ważne też umyć szyby, jak są odtłuszczone to mniej parują...
jeszcze nie słyszałem o niesprawnej nagrzewnicy której symptomy polegają na wydzielaniu tylko ciepłego powietrza . To jest fizycznie nie możliwe - w takim wypadku raczej problem wynika z usterki cięgien regulujących przepływ powietrza lub klapek bezpośrednio odpowiadających za owy przepływ .
co do parujących szyb to trza sprawdzic czy nie ma wody w aucie może jakaś uszczelka puszcza deszczówkę albo jak koledzy wcześniej pisali trzeba brać się za wymiana nagrzewnicy - w sumie to pierwsze co przychodzi mi w tym przypadku do głowy
Ja miałem problem z parującymi szybami, a nawet kilka problemów.
Nagrzewnica - szyby parowały po prostu płynem chłodniczym ( mazało się chcąc zetrzeć ). Wystarczy przejechać palcem po tej zaparowanej szybie i " spróbować " ( płyn chłodniczy ma słodkawy smak. No chyba że ktoś ma jeszcze wodę ).
U mnie nie ubywało płynu, bynajmniej nie dało się tego zauważyć. Nagrzewnica była uszkodzona i nie ciekła ( tunel suchy jak wymieniałem ), ale szyby od niej parowały.
Następna opcja to nieszczelna szyba czołowa. U mnie była nieszczelna ta uszczelka u góry szyby, przy dachu ( ktoś montował szybę chyba w garażu :/ ). Wpychało tamtędy wodę do kabiny, która skraplała się na blasze dachu od wewnątrz ( nic nie było mokre: dywaniki, podsufitka... ). W tym przypadku trzeba prze kleić szybę. Najlepiej w firmie zajmującej się szybami, żeby później nie okazało się że mamy to samo. Doraźnie to trzeba do strzykawki z grubą igłą nałożyć silikonu do klejenia AKWARIUM !!! i odginając czymś uszczelkę od dachu wciskać w ten rowek silikon. Nie należy myć wtedy Kärcher-em :d . Jakiś czas takie coś wytrzyma do wymiany szyby, albo jej poprawienia i nie zniszczy blachy/lakieru w tym miejscu.
Nagrzewnica - szyby parowały po prostu płynem chłodniczym ( mazało się chcąc zetrzeć ). Wystarczy przejechać palcem po tej zaparowanej szybie i " spróbować " ( płyn chłodniczy ma słodkawy smak. No chyba że ktoś ma jeszcze wodę ).
U mnie nie ubywało płynu, bynajmniej nie dało się tego zauważyć. Nagrzewnica była uszkodzona i nie ciekła ( tunel suchy jak wymieniałem ), ale szyby od niej parowały.
Następna opcja to nieszczelna szyba czołowa. U mnie była nieszczelna ta uszczelka u góry szyby, przy dachu ( ktoś montował szybę chyba w garażu :/ ). Wpychało tamtędy wodę do kabiny, która skraplała się na blasze dachu od wewnątrz ( nic nie było mokre: dywaniki, podsufitka... ). W tym przypadku trzeba prze kleić szybę. Najlepiej w firmie zajmującej się szybami, żeby później nie okazało się że mamy to samo. Doraźnie to trzeba do strzykawki z grubą igłą nałożyć silikonu do klejenia AKWARIUM !!! i odginając czymś uszczelkę od dachu wciskać w ten rowek silikon. Nie należy myć wtedy Kärcher-em :d . Jakiś czas takie coś wytrzyma do wymiany szyby, albo jej poprawienia i nie zniszczy blachy/lakieru w tym miejscu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:52
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Co do szyb to pierwsza moja myśl była taka że są tłuste i myłem je po parę razy Czujnik temperatury na pewno jest dobry bo był sprawdzany. No a jak na razie zamówiłem nagrzewnice firmy FEBI, tak jak polecił mi Xabingo i mam ją dostać za 4dni, tylko zastanawiam się czy poradzę sobie z rozebraniem i zmontowaniem deski, nigdy tego wcześniej nie robiłem, a warsztat w którym pytałem chce za tą usługę 250zł... dla mnie jest to nie mały wydatek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 314 gości