wymiana paska i przestawiony zaplon
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
wymiana paska i przestawiony zaplon
wymienialem pasek i niewiem jak ale stalo sie przestawilem rolke od zaplonu, zalozylem pasek i nieodpalil, wiadomo normalne bo zaplon przestawiony, wiec pierwszy tlok ustawilem w pozycji najwyzszej przy kole zamachowym na znaku i na walku na OT, pozniej bez paska prawie ze na pale ustawilem aparat zaplonowy tak zeby iskra na 1 baniak byla, i odpalil od razu, jezdzi normalnie, teraz pytanie, czy tak ustawiony rozrzad i zaplon niezaszkodzi silnikowi? jak ze spalaniem bedzie?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to trzeba doregulowac na lampie stroboskopowej. Ale pozostaje pytanie czy tylko koło od wałka pośredniego źle ustawiłeś, czy nie ma błędu ustawienia koła rozrządu względem wału, wtedy silnik byłby słabszy. Najlepiej jednak ustaw na nowo jak ma być.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1484
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
A czy można wzrokowo sprawdzic czy rozrząd jest według znaków ustawiony (czy np. nie przeskoczył trochę)?
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zrób tylko test czy iskra trafia w styki kopułki teraz, czyli sprawdź czy silnik osiąga bez problemu maksymalne obroty aż do odcięcia, ustaw zapłon na lampie dla pewności i mżesz jeździć (ale ja i tak poprawiłbym to ustawienie )
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
silnik wkrecal mi sie na cos ok 6 tys i nigdy nieodcinalo, a reszta co piszesz to juz raczej nie dla mie bo niemam sprzetu i az takiej wiedzy, chce wiedziec tylko jak pojade gdzie s do jakiegos mechaniora zeby mnie nieorznal z kasy bo wiem jak oni zeruja na niewiedzy innych, i zebym wiedzial co dokladnie ma mi ustawic
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Witam.
Mam mały problem bo przy zestarjaniu rozrządu mój sąsiad ustawił wał korbowy na znak w okienku na kole zamachowym w obudowie skrzyni na taki charakterystyczny klocek.
Wałek rozrządu na strzałkę pomiędzy O T a aparat zapłonowy na taki znaczek wybity na aparacie tak jak na rysunku Rys 3.
Czy to jest prawidłowe zgranie rozrządu zapłonu i wału?
W Autodata wg rysunku:
Rys 1
Trzeba zgrać znak na kole pasowym na wale i na kole pasowym AUX oraz kółko wałka rozrządu
tylko że trzeba zdjąć dolną obudowę paska a to wiąże się ze zdejmowaniem kółek pasowych a tego nie chcę robić.
Zauważyłem że na dolnej obudowie paska rozrządu jest strzałka w dół i na kółku na wale od napędu alternatora i pompy wodnej jest znak ale jeśli ustawię ten znak na strzałkę to już na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła ten klocek(znak) jest nie widoczny i autko strzela w dolot oraz nie odpala zapłon ustawiony na znak wg rysunku.
Czy te znaki na dolnej plastikowej obudowie paska i na kółku(u mnie pasek wielorowkowy) na wale korbowym służą do ustawiania rozrządu czy może do ustawienia zapłonu?
Rys 2
Rys 3
[ Dodano: 01 Sty 2010 21:18 ]
Dobra wszystko ustawione, bez zdejmowania dolnej osłony nie dało rady.
Wszystko działa jak należy.
Mam mały problem bo przy zestarjaniu rozrządu mój sąsiad ustawił wał korbowy na znak w okienku na kole zamachowym w obudowie skrzyni na taki charakterystyczny klocek.
Wałek rozrządu na strzałkę pomiędzy O T a aparat zapłonowy na taki znaczek wybity na aparacie tak jak na rysunku Rys 3.
Czy to jest prawidłowe zgranie rozrządu zapłonu i wału?
W Autodata wg rysunku:
Rys 1
Trzeba zgrać znak na kole pasowym na wale i na kole pasowym AUX oraz kółko wałka rozrządu
tylko że trzeba zdjąć dolną obudowę paska a to wiąże się ze zdejmowaniem kółek pasowych a tego nie chcę robić.
Zauważyłem że na dolnej obudowie paska rozrządu jest strzałka w dół i na kółku na wale od napędu alternatora i pompy wodnej jest znak ale jeśli ustawię ten znak na strzałkę to już na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła ten klocek(znak) jest nie widoczny i autko strzela w dolot oraz nie odpala zapłon ustawiony na znak wg rysunku.
Czy te znaki na dolnej plastikowej obudowie paska i na kółku(u mnie pasek wielorowkowy) na wale korbowym służą do ustawiania rozrządu czy może do ustawienia zapłonu?
Rys 2
Rys 3
[ Dodano: 01 Sty 2010 21:18 ]
Dobra wszystko ustawione, bez zdejmowania dolnej osłony nie dało rady.
Wszystko działa jak należy.
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 20:41 przez crook, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości