Regulacja LDA

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob gru 26, 2009 15:43

mateusz_kajtek pisze:ale postanowiłem wczoraj wywalić plastikową podkładke
Jak masz 1,9 td i ori pompę to podkładki w LDA nie powinno byc .Jak masz pompę od 1,6 TD tam w LDA było słoneczko i podkładka no i ori stozkowy pin który rózni się od 1,9 td tym że jest 2,5 mm dłuższy i ma 11mm średnicy .W 1,9 td ma 12mm .Jedyną podkładką w 1,9 td jest cieniutka stalowa podkładka trzymająca sprężynę żeby nie przesówała się na boki ,ale piszesz że usunąłeś plastikową więc nie mam pojęcia skąd się tam wzięła.Co do zamulania to podłącz sobie manometr i zobacz co się dzieje z cisnieniem doładowania w momencie zamulania .Bo to ciśnienie z turbiny napędza membranę .Jak ciśnienie bedzie ok.to coś masz nie teges z dawką paliwa ...
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 15:50 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » sob gru 26, 2009 16:04

od kąd mam golfa miałem był już pin asymetryczny i podkładke w LDA tylko że ten pin asymetryczny nie jest taki stożkowy jak ten od Ciebie i ma wieksza średnice, znajomy też w swoim AAZ-cie miał podkładke i taki sam pin wiec myśle że tak było w oryginale... Myśle że to nie dawka jest przyczyną bo na starym pinie hula na kazdych obrotach... dokładnie tak wygląda dotychczasowy pin i podkładka Obrazek taki pin zastąpiłem nowym, węższym stożkowym i wywaliłem podkładke... poczatkowo było git autko lepiej sie zbiera ale po krótkim czasie zaczeło sie dziać to co wczesniej pisałem...
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 16:18 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob gru 26, 2009 16:45

Hmm dziwna sprawa .Zmierz dokładnie stary ori pin (długość do gwintu ,długość cześci stozkowej i jej poczatek i koniec)zaobserwuj gdzie w tym ori pinie jest rysa i spróbuj to odnieść do stozkowego pina , podejrzewam że są jakieś różnice w wymiarach bo ta podkładka nie występuje w większosci ori LDA w 1,9 td AAZ .Już drugi raz spotykam się z przypadkiem jak twój właśnie z tym rzadkim kształtem ori pina ,były dokładnie takie objawy jak u ciebie


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » sob gru 26, 2009 18:08

rozkreciłem LDA wyciagnałem pina i porównałem oba...
-długość całego pina
Obrazek
w obu przypadkach jest ta sama 48mm i to jedyny pomiar który sie zgadza w obu pinach...
dalej...
-"tułów"
Obrazek
nowy - 31mm
oryginał - 27,5mm
-"kapelusz"
Obrazek
nowy - 5mm
oryginał - 3,5 mm
-część środkowa "stożek"
Obrazek
nowy - 12 mm
oryginał - 17mm
-średnica części środkowej w najwęższym punkcie
Obrazek
nowy - 4mm
oryginał - 8mm

wyraznie są różne od siebie ale co konkretnie ma wpływ na takie zachowanie auta? część środkowa (stożek) w nowym pinie jest krótsza o 5mm ale czy to może być przyczyną? ktoś ma pomysły?

[ Dodano: 26 Gru 2009 17:17 ]
czy może nowy pin poprzez zbyt krótką część stożkową nie pozwala na doładowanie odpowiedniego ciśnienia turbiny?? :-k głośno myśle, ja słabo znam sie na mechanice ale wiem że są tu spece i ktoś coś mądrego wymyśli :)
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 18:17 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob gru 26, 2009 18:53

Zobacz jeszcze jedną rzecz w sumie najwazniejszą :jak dlugą rysę robi rysik na nowym pinie i czy czasami nie brakuje długosci stożka (na zdjęciu widać że na styk )w porównaniu z "normalnymi "ori płaskimi pinami nie zdazyło się żeby te 12mm stożka nie wystarczyło na pełen ruch rysika(u siebie mam 9mm stożka i jest jeszcze zapas ale z twoim może być różnie bo jest ta podkładka) .Z Tym ode mnie oczywiscie nie dawaj tej podkładki bo na pewno nie bedzie lepiej .Zobacz jeszcze czy ci się po dodaniu gazu rysik w LDA wysuwa tyle ile trzeba tj.trochę przed połowę średnicy otworu na pina .

[ Dodano: 26 Gru 2009 18:02 ]
mateusz_kajtek pisze:czy może nowy pin poprzez zbyt krótką część stożkową nie pozwala na doładowanie odpowiedniego ciśnienia turbiny??
akurat z cisnieniem turbiny to pin ma niewiele wspólnego no może tyle że to ciśnienie z turbiny wprawia w ruch membranę z pinem .Pin odpowiada za zwiększanie dawki paliwa w miarę rosnącego ciśnienia doładowania .Twój przypadek jak pisałem wcześniej jest bardzo rzadki i zdarzył się drugi raz .Cudów (przynajmniej w mechanice)nie ma .O ile na ori chodzi ci lepiej to załóż ori a ode mnie mozesz zawsze odesłać .Sprawdż jeszcze raz dł.rysy na ori i na nowym bo tylko tu może być przyczyna ale raczej mało prawdopodobne.Acha i niewiem czy zwróciłeś uwagę że pin ode mnie jest mimośrodowy więc spróbuj go ustawić raz max wcięciem raz powiedzmy 50% i minimum bo może tu jest przyczyna .
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 19:06 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » sob gru 26, 2009 19:14

munior pisze:jak dlugą rysę robi rysik na nowym pinie i czy czasami nie brakuje długosci stożka
bez tej podkładki robi ryse do końca i to na obu pinach, czyli byc moze to jest przyczyną (skoro nowy pin ma krótszą część stożkową), wcześniej jak była ta podkładka to na ori pinie brakowało kreski jakieś ponad 3mm a na tym od Ciebie była praktycznie do końca...

[ Dodano: 26 Gru 2009 18:17 ]
munior pisze:więc spróbuj go ustawić raz max wcięciem raz powiedzmy 50% i minimum bo może tu jest przyczyna .
o tym też myslałem ale z drugiej strony dla maksymalnych efektów ustawia sie największym wycieciem pina wiec powinno w ten sposób działać jak należy, abym ja był zadowolony i silnik pracował jak należy :)


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob gru 26, 2009 21:45

mateusz_kajtek pisze:dla maksymalnych efektów ustawia sie największym wycieciem pina wiec powinno w ten sposób działać jak należy, abym ja był zadowolony i silnik pracował jak należy
No właśnie myslałem że zapomniałes i włożyłeś na minimum
mateusz_kajtek pisze:na tym od Ciebie była praktycznie do końca...
czyli pin chodzi jak należy .W sumie to wszystko jest niby ok.a nie działa tak jak powinno .Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że przez jakiś czas było ok jak pisałeś i dopiero po dłuższej agresywnej jeżdzie zaczęło być coś nie hallo(o ile dobrze zrozumiałem ) .Mi nasuwa się tylko jeden wniosek z tego :coś się stało po tym jak dałeś mu dobrze w palnik a co to już niestety cięzko ocenić na odległość .Według mnie może to być albo coś z pompą wtryskową albo z zasilaniem w paliwo


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » sob gru 26, 2009 23:35

munior, dobrze zrozumiałeś acz nie do końca mianowicie po zainstalowaniu nowego pina wszystko było ok autko lepiej przyspieszało i było bardziej elastyczne ale ja jezdziłem w miare normalnie i wtedy zmiana biegu a po wywaleniu podkładki pomyslałem sobie "przycisne i zobacze co ten silnik tak naprawde potrafi" 1bieg ponad 4 tyś 2 też 3 też 4 też i taka była jazda, i za trzecim takim razem przy zmianie z 3 na 4 nagle zamuł (i nie wiem czy przed wywaleniem podkładki było by to samo czy nie) i nie wiem co mam myśleć, nie myśle że przyczyną jest pin bo jezdziłem chyba tydzien na nim i nic sie nie działo (choc tak bardzo nie wstawiałem bo normalnie tak nie jeżdże) ale wkońcu depnałem konkretnie i stało sie (jakieś odciecie paliwa czy coś) i tak to wygląda wiec sam nie wiem dlaczego co i jak... z jednej strony nie myślałem że to przez pina z drugiej z zmieniłem na ori pina i nie blokuje nic wiec chyba jakis zwiazek jest..... moge nagrać filmiki jak jezdzi sie ze starym pinem a jak z nowym jesli to pomoże :/
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 23:39 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 27, 2009 00:31

mateusz_kajtek, prawdopodobnie przeładowuje Ci sprężarka - masz zapieczony zawór upustowy, musisz od kogoś pożyczyć manometr i zmierzyć ciśnienie.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » ndz gru 27, 2009 01:12

t0mal, skoro tak to na ori pinie wszystko było by ok? chyba nie :/ róznic chyba nalezy szukac miedzy pinami moim zdaniem... zresztą sam już mam mieszane odczucia....


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 27, 2009 01:21

Na starym pinie pompa podaje mniej paliwa, silnik wytwarza mniej spalin i sprężarka mniej ładuje, a że pewnie nie masz maleństwa, K03 tylko pewnie nieco większą, k14 lub T2 to nie odczujesz przeładowania na seryjnym pinie.

Może być tak, że zawór nie jest całkiem zapieczony, tylko się zacina - wtedy turbo nie ładuje bo spaliny idą kanałem obejściowym w wydech. Jeśli masz turbo KKK K14 to napewno będzie to bo tam cały mechanizm jest w odlewie z żeliwa przytwierdzonym do muszli gorącej, a nie tak jak w pozostałych, w których grucha i dźwignie są "na wierzchu"
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 01:28 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » ndz gru 27, 2009 13:37

mam turbine k 14

[ Dodano: 27 Gru 2009 13:00 ]
skoro na ori pinie kreska jest wyrysowana do samego dołu to oznacza że ten pin głębiej sie chowa a na nowym pinie zdaża sie że podczas zmiany biegu (bardzo szybkiej) gdy bolec sie chowa pin schodzi głębiej (tak jak ori) i przy ponownym wciśnieciu gazu bolec trafia na tułów pina zamiast na część stożkową i nie ma odpowiedniej dawki paliwa żeby auto dalej sie rozpędzało..... spróbuje dorobić taką podkładke jak miałem wcześciej żeby ograniczyć ruch pina i zobaczę czy to pomoże...


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz gru 27, 2009 14:04

mam turbine k 14
A widzisz mówiłem :) zawór do sprawdzenia.

Kolego nie szukaj dziury w całym, i lepiej to sprawdź bo zajeździsz sprężarkę, o ile już nie jest za późno, dmuchnij parę razy kompresorem w to miejsce w które wchodzi metalowy wężyk z muszli zimnej i jak ci się uda po odpięciu downpipe napsikaj WD-40 na zawór, jak się go nie uda rozruszać to trzeba będzie turbo zrzucić.

[ Dodano: 27 Gru 2009 13:13 ]
To co piszesz jest niemożliwe w praktyce - jak wciśniesz sprzęgło momentalnie spada ciśnienie, sprężyna zawsze wyciągnie pina, pozatym byłoby widać rysę na tej części która nie jest stoczona.
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 14:15 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » ndz gru 27, 2009 14:48

t0mal, gdzie dokładnie znajduje sie ten zawór? jak konkretnie do niego dojść? jak mam sie za to zabrać? bo nawet nie wiem gdzie tego szukać..
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 14:49 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości