Chip i spalanie.
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
- Lokalizacja: Z kątowni
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
Nie spada tylko dlatego ze czesciek kopiesz samochod i to logiczne ... gdybys jezdzil tak samo jak przed chipem to spalanie bylo by takie samo lub nizsze
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 00:01 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
- Lokalizacja: Z kątowni
No właśnie nie bardzo. Konstruktorzy silników nie są głupi. Na zbudowanie i dopracowanie silnika wydaje się grube miliony euro (o ile nie więcej). Oni już dokładnie zadbali o to żeby paliły tak mało jak to możliwe. Jeżeli pojechałbyś w trasę 500KM zmierzył spalanie i spisał te z komputera, a następnie zchipował auto i wrócił do domu , to okazałoby się że wg. danych komputera auto spaliło mniej. Ale w rzeczywistości zachowując ten sam styl jazdy spali tyle samo.
Po każdym chipie należałoby kalibrować komputerek pokładowy bo wraz ze zwiększeniem dawki paliwa, jego wskazania spalania maleją.
Byłem ze znajomych chipować BMW 525d (120km w jedną stronę). Na powrocie według komputera wyszło że pali mnij. Niestety po jakimś czasie (a znajomy robi długie spokojne trasy) okazało się że przy dystrybutorze wychodzi to samo co przed chipem. Oczywiście nie ma co tutaj mówić o tym że bardziej szalał, bo w trasy jeździ na tempomacie.
W BMW jest ukryta możliwość kalibracji komputera spalania i myślę że prawdopodobnie w każdym da radę wejść w taki tryb kalibracyjny.
Po każdym chipie należałoby kalibrować komputerek pokładowy bo wraz ze zwiększeniem dawki paliwa, jego wskazania spalania maleją.
Byłem ze znajomych chipować BMW 525d (120km w jedną stronę). Na powrocie według komputera wyszło że pali mnij. Niestety po jakimś czasie (a znajomy robi długie spokojne trasy) okazało się że przy dystrybutorze wychodzi to samo co przed chipem. Oczywiście nie ma co tutaj mówić o tym że bardziej szalał, bo w trasy jeździ na tempomacie.
W BMW jest ukryta możliwość kalibracji komputera spalania i myślę że prawdopodobnie w każdym da radę wejść w taki tryb kalibracyjny.
Jest tylko jedno ale. Kazdy silnik (mimo tych samych gratow) jest inny. Minimalne roznice, ktore dzieki fachowemu tunerowi pozwalaja na pelne wykorzystanie ich mozliwosci. A co do spalania to nie bylbym taki pewien. "Eko" trend trwa dopiero kilka lat, a wymuszony zostal normami emisji spalin. Poza tym wszedzie trzeba isc na kompromis, miedzy zuzyciem paliwa, a osiagami.KrzychuKrzys pisze:No właśnie nie bardzo. Konstruktorzy silników nie są głupi. Na zbudowanie i dopracowanie silnika wydaje się grube miliony euro (o ile nie więcej). Oni już dokładnie zadbali o to żeby paliły tak mało jak to możliwe.
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
To pierwsze pytanie - po co mu byla modyfiacja map w ECU skoro jezdzi tak samo wolno jak przed tym zabiegie ??KrzychuKrzys pisze:(a znajomy robi długie spokojne trasy)
Co to konstruktorow to oni robia tak zeby bylo bezpiecznie i zeby kazdy mogl jedzic samochodem danej marki ....a samochody juz nawet po samym chipie nie sa dla idiotow tzn trzeba o nie dbac bardziej niz o seryjny samochod .
I co do spalania to chodzi po prostu o to ze samochod przy tej samej jezdzie nie bedzie palil wiecej ... bo jezeli w siniku nie zostaly dokane modyfikacje mechaniczne to spalanie przy tym samym uchyleniu przepustnicy co przed chipem sie nie zmieni... splanie w tym przypadku zalezy tylko i wylacznie od stylu jazdy ... wiec nie rozumiem twoich wypocin
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
- Lokalizacja: Z kątowni
Ja też nie rozumiem twoich wypocin, a to z tego względu że zaprzeczasz sam sobie.
Energia napędzająca samochód bierze się z paliwa, a chip jedyne co to pozwala więcej tego paliwa wlać.
A koledze HMP radzę zastanowić się czy któryś "fachowy tuner" jest w stanie w jedno popołudnie poprawić to, nad czymś najlepsi inżynierowie świata pracowali przez miesiące.
Kto chce niech sobie wierzy że chiptuning obniża spalanie - ja nikomu nie bronie.
Z mojej strony EOT.
Rafalek114 pisze: gdybys jezdzil tak samo jak przed chipem to spalanie bylo by nizsze
Z tej pozycji moją dyskusję z tobą na ten temat uważam za skończoną.Rafalek114 pisze:przy tej samej jezdzie nie bedzie palil wiecej (...) spalanie przy tym samym uchyleniu przepustnicy co przed chipem sie nie zmieni
Energia napędzająca samochód bierze się z paliwa, a chip jedyne co to pozwala więcej tego paliwa wlać.
A koledze HMP radzę zastanowić się czy któryś "fachowy tuner" jest w stanie w jedno popołudnie poprawić to, nad czymś najlepsi inżynierowie świata pracowali przez miesiące.
Kto chce niech sobie wierzy że chiptuning obniża spalanie - ja nikomu nie bronie.
Z mojej strony EOT.
Oj tak.. Jak sobie przypomne oslawiony dieslowski silnik VM z czterema glowicami to rzeczywiscie musieli nad nim pracowac najlepsi inzynierowie swiata... Masz racje - zaden tuner tego nie poprawi.KrzychuKrzys pisze: A koledze HMP radzę zastanowić się czy któryś "fachowy tuner" jest w stanie w jedno popołudnie poprawić to, nad czymś najlepsi inżynierowie świata pracowali przez miesiące.
I spalanie nie jest zadnym problemem w tej jednostce. Najlepsi inzynierowie swiata postarali sie stworzyc bardzo "ekonomiczna" i "tania w eksploatacji" jednostke.
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
KrzychuKrzys pisze:Energia napędzająca samochód bierze się z paliwa, a chip jedyne co to pozwala więcej tego paliwa wlać.
poczytaj ogarnij sie ,a pozniej praw bo w samochodzie doladowanym czyli z turbosprezarka ,bardzo wazna role odgrywa powietrze ,a nie tylko paliwo i skoro po chiptuningu EGT i AFR jest w normie, wtryskiwacze pozostaja bez zmian to niby dlaczego samochod ma wiecej palic przy tak samo otwartej przepustnicy ??? ale widocznie ty masz jakies swoje teorie .... ludzie ktorzy maja wiedze na temat modyfikacji map w ECU omijaja ten watek ... bo ciezko co poniektorym cokolwiek wytlumaczyc
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
- Lokalizacja: Z kątowni
Opamiętaj się. Jesteś naiwny jak dziecko.Rafalek114 pisze:KrzychuKrzys pisze:Energia napędzająca samochód bierze się z paliwa, a chip jedyne co to pozwala więcej tego paliwa wlać.
poczytaj ogarnij sie ,a pozniej praw bo w samochodzie doladowanym czyli z turbosprezarka ,bardzo wazna role odgrywa powietrze ,a nie tylko paliwo i skoro po chiptuningu EGT i AFR jest w normie, wtryskiwacze pozostaja bez zmian to niby dlaczego samochod ma wiecej palic przy tak samo otwartej przepustnicy ??? ale widocznie ty masz jakies swoje teorie .... ludzie ktorzy maja wiedze na temat modyfikacji map w ECU omijaja ten watek ... bo ciezko co poniektorym cokolwiek wytlumaczyc
Na powietrzu jeszcze nikt nie pojechał... ale widać głupich nie sieją.
Obniżenie spalania po chip tuningu to mit - zwykła bajka marketingowa wymyślona w celu złapania naiwniaków.
Są tacy co daliby się pokroić za magiczną moc magnetyzerów więc ja tym bardziej nie będę bronił ci wierzyć w obniżenie spalania po chipie.
W zasadzie to już poprzednim postem skończyłem mój udział w tym wątku ale tym razem już naprawdę obiecuję że nawet jak napiszesz coś jeszcze bardziej dennego to i tak nie odpisze.
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
tak w jednym slowie- MASAKRA .... kto tu mowi ze spalanie bedzie nizsze ?? umiesz czytac?? to czytaj ze zrozumieniem ... napisalem ze nie bedzie wieksze przy tak samo uchylonej pprzepustnicy czlowieku ?? wiesz co to jest przepustnica i wydajnosc wtryskiwaczy ?? tzn ich wielkosc podana w cc ?? czy to zatrudne ??
ja tez bastuje bo to nie ma sensu
ja tez bastuje bo to nie ma sensu
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
KrzychuKrzys, hmmmmm powiem tak nie masz pojecia na czym polega zwiekszanie mocy silnika. Podpowiem ci:
oprocz zwiekszania dawki paliwa i cisnienia doladowania polega takze na zwiekszeniu efektywnosci spalania w cylindrze co objawia sie zwiekszona sprawnoscia silnika. Jesli podejdziesz do modzenia auta z glowa to bankowo spalanie zmaleje przy wzroscie mocy,
jesli do roboty zabierze sie alledrogotuner ktory korzysta jak czesto bywa z oslawionej juz plyty 4.7Gb wsadow i kopii sciagnietych z innych aut to moze sie okazac ze za autem bedzie kupa dymu i mocy brak( pol biedy jakby tylko mocy brakowalo) w przypadku diesla, lub hektolitry wylanej wachy wydechem przy ogolnie nieciekawej mocy silnika w przypadku benzyny.
w przypadku benzyny wlasnie masz najwiecej mozliwosci by zwiekszyc lub zmniejszyc moc nie ruszajac ani dawki ani doladowania dzialajac tylko na sprawnosci silnika ktora mozesz zwiekszyc w niewielkim zakresie jak i zmniejszyc w poteznym zakresie w stosunku do seryjnych okolo 30 procent, ba mozesz zwiekszyc sprawnosc nierzadko zmniejszajac czas wtrysku... wiec zamilcz jak nie masz pojecia, wiekszosc moich klientow i nie tylko moich jak sadze po programie ma spalanie mniejsze od tego przed, a skoro ludzi odczuwajacych spadek spalania nawet przy zwiekszonym upalaniu jest duzo znakiem tego musisz sie mylic. pozdrowionka
oprocz zwiekszania dawki paliwa i cisnienia doladowania polega takze na zwiekszeniu efektywnosci spalania w cylindrze co objawia sie zwiekszona sprawnoscia silnika. Jesli podejdziesz do modzenia auta z glowa to bankowo spalanie zmaleje przy wzroscie mocy,
jesli do roboty zabierze sie alledrogotuner ktory korzysta jak czesto bywa z oslawionej juz plyty 4.7Gb wsadow i kopii sciagnietych z innych aut to moze sie okazac ze za autem bedzie kupa dymu i mocy brak( pol biedy jakby tylko mocy brakowalo) w przypadku diesla, lub hektolitry wylanej wachy wydechem przy ogolnie nieciekawej mocy silnika w przypadku benzyny.
w przypadku benzyny wlasnie masz najwiecej mozliwosci by zwiekszyc lub zmniejszyc moc nie ruszajac ani dawki ani doladowania dzialajac tylko na sprawnosci silnika ktora mozesz zwiekszyc w niewielkim zakresie jak i zmniejszyc w poteznym zakresie w stosunku do seryjnych okolo 30 procent, ba mozesz zwiekszyc sprawnosc nierzadko zmniejszajac czas wtrysku... wiec zamilcz jak nie masz pojecia, wiekszosc moich klientow i nie tylko moich jak sadze po programie ma spalanie mniejsze od tego przed, a skoro ludzi odczuwajacych spadek spalania nawet przy zwiekszonym upalaniu jest duzo znakiem tego musisz sie mylic. pozdrowionka
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Moze podepne sie tutaj w temacie.
Sprawa wyglada tak ze wydaje mi sie ,iz spalanie jest nie co przy duze i chcialbym znalezc tego problem. Zaznaczam ze jazda jest w miare dynamimczna na roznych odcinkach w miescie. Wychodzi okolo 18l przy takiej pogodzie. Pewnie ktos napisze wsadz ceglowke pod pedal gazu ale to nie na tym rzecz polega zeby uprawiac ecodriving bo wydaje mi sie ze moze to byc wina jakiegos wadliwego sprzetu w silniku lub katalizator zapchany ? Trudno mi cokolwiek przytoczyc bo samochod zachowuje sie normalnie nie ma jakis dziwnych objawow , owszem delikatny jakis rezonans w okolicach kata slychac ale czy to klasyfikuje go do wymiany to nie wiem. Zastanawiam sie nad pojechaniem na hamownie i wykonaniem indywidualnego strojenia bo byc moze to pomoze a przy okazji zwiekszy nie co moc, a jak wiadomo jak koledzy wyzej napisali przy zwiekszonej mocy szybciej osiaga sie pozadane km czyli w teorii spalanie powinno spasc. Ale moze wypowiedza sie fachowcy evo , gto co mozna by poradzic. Z gory thx.
Sprawa wyglada tak ze wydaje mi sie ,iz spalanie jest nie co przy duze i chcialbym znalezc tego problem. Zaznaczam ze jazda jest w miare dynamimczna na roznych odcinkach w miescie. Wychodzi okolo 18l przy takiej pogodzie. Pewnie ktos napisze wsadz ceglowke pod pedal gazu ale to nie na tym rzecz polega zeby uprawiac ecodriving bo wydaje mi sie ze moze to byc wina jakiegos wadliwego sprzetu w silniku lub katalizator zapchany ? Trudno mi cokolwiek przytoczyc bo samochod zachowuje sie normalnie nie ma jakis dziwnych objawow , owszem delikatny jakis rezonans w okolicach kata slychac ale czy to klasyfikuje go do wymiany to nie wiem. Zastanawiam sie nad pojechaniem na hamownie i wykonaniem indywidualnego strojenia bo byc moze to pomoze a przy okazji zwiekszy nie co moc, a jak wiadomo jak koledzy wyzej napisali przy zwiekszonej mocy szybciej osiaga sie pozadane km czyli w teorii spalanie powinno spasc. Ale moze wypowiedza sie fachowcy evo , gto co mozna by poradzic. Z gory thx.
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
no to skoro uwazasz ze masz zatkany kata to go wytnij , ja predzej obstawialbym na sonde lambda i poprostu za bogata mieszanke ... moje auto w taka pogode tez ma podobne spalanie ,ale ja sie nie dziwie bo robie trasy po dwa km i je gasze .
ps indywidualne strojenie napewno by pomoglo i do stwierdzenia tego nie potrzeba eksperta
ps indywidualne strojenie napewno by pomoglo i do stwierdzenia tego nie potrzeba eksperta
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości