zmiana z 1Z na AFN lub inny 110KM tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

zmiana z 1Z na AFN lub inny 110KM tdi

Post autor: Marcin TDI » sob gru 26, 2009 20:05

witam panowie. sprawa przedstawia sie nastepujaco:
przed swietami kolega przywiozl mi swojego golfa mk3 1.9TDI 1Z bo bardzo jadl wode i kopcil na bialo to pomyslalem ze uszczelka pod glowica. po rozebraniu okazalo sie ze zalana byla woda do ukladu chlodniczego i blok silnika jest popekany bo woda zamarzla i stalo sie jak sie stalo.

trzeba kupic teraz nowy silnik. kolega powiedzial ze chcialby kupic silnik 110KM ten AFN, lub inny z rodziny 110konnych TDI-kow.

z tego powodu pytam czy w miejsce starego 1Z podejdzie silnik 110KM np.AFN,ASV, bez zadnych przerobek?? na co zwracac uwage czy instalacja bedzie pasowac pod pompe itp.
komp jest 16 bit a rok golfa to 95 na 96.

takich tematow nie znalazlem a siedze juz 2 dni.
prosilbym tylko o konkretne odp. zwiazane z tematem


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 26, 2009 20:14

tedeI 66kw, slabo szukasz :P

AFN to blizniak 1Z a w zasadzie to samo oba silniki poza osprzetem

wiec jesli osprzet chcecie zmieniac to kupcie zdrowego 1Z i dobry osprzet
lub kompletnego AFNa ale tu trzeba bedzie podcisnienie sobie zrobic i soft w ECU zmienic


ALH AHF ASV AGR to tez jedna rodzina silnikow rozniaca sie osprzetem
tez da sie bez problemu wrzucic do mk3 (patrz temat z moim autem)

mozesz kupic ALH lub AGR w bdb stanie lepsze wtryski pompe i turbo i odrazu zrobic go na jakies 190 kucy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob gru 26, 2009 20:19

Adamm,
wlasnie zdrowy AFN jest z osprzetem tylko nie wiem jak to z cisnieniem doladowania jest.
musial by wtedy na korekte sie wybrac doladowania i dawki paliwa??


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 26, 2009 20:23

tedeI 66kw, caly sot trzeba zmienic bo jest inna zasada dzialania turbo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob gru 26, 2009 20:30

Adamm,
jaka mniej wiecej cena za zmiane sotu?? a podejdzie komp z AFN do 1Z? bo jak co to mozna wytargac z AFN rozne rzeczy


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 26, 2009 20:38

tedeI 66kw, no to jak masz taka mozliwosc to go bierz z silnikiem od razu i nie bedzie trzeba nic zmieniac poza zrobieniem podcisnienia :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob gru 26, 2009 20:41

Adamm pisze:poza zrobieniem podcisnienia :)
czyli?? napisz tylko co z tym podcisnieniem i cacy

[ Dodano: 26 Gru 2009 19:42 ]
bo rozumie ze wiazka podejdzie do kompa


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 26, 2009 20:46

jesli wezmiesz wszystko spod maski od AFNa to juz nic nie trzeba bedzie :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob gru 26, 2009 20:49

a zaworek N75 tez do wymiany? czy to nie ma zadnego znaczenia


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 26, 2009 21:05

tedeI 66kw, ma bo jest inny

zaworek n75 i zbiorniczek podcisnienia potrzebujesz


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob gru 26, 2009 21:12

Adamm,
poki co dzieki za rozjasnenie sytuacji jak cos to sie do ciebie zglosze.+ dla ciebie


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob gru 26, 2009 21:34

to ja się jeszcze podepnę. głowice 1z i afn-a są identyczne, a bloki? wg etki różnią sie ostatnią cyfrą, a faktycznie? różnią sie tylko wytrzymałością/ceną wg aso czy są jeszcze jakieś różnice?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob gru 26, 2009 21:36

morfeusz86r, ponoc AFN ma inne uzebrowanie bloku czy cos takiego


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob gru 26, 2009 22:27

w którym miejscu są te użebrowania, ma ktoś jakieś foto podglądowe?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości