problemy z przyśpieszeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problemy z przyśpieszeniem
Witam.Od pewnego czasu mam pewien problem.Auto przy przyspieszaniu szczególnie na 4 i 5 biegu między obrotami silnika 1800 a 2300 jak naciskam na gaz to obroty się nie regularnie podnoszą a auto nie przysipesza i silnik zaczyna dziwnie wyc później opadają i auto już normalnie przyspiesza.Na początku ten problem pojawiał się sporadycznie a teraz już częściej szczególnie jak auto jest obciążone (więcej pasażerów lub jazda pod górke).Czy to jest sprzęgło ??? ile naprawa może kosztowac i czy trzeba przy tym zmieniac dwumasa ?? Auto jest z 2003 roku przebieg 126 000 km przynajmiej na liczniku a naprawde moze byc 2 razy tyle
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 14:15 przez Polak, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jak przy dodaniu gazu obroty się podnoszą a uto nie przyspiesza, to masz upalone sprzęgło.. Jeśli dwu masowe koło zamachowe jest dobre to nie trzeba go wymieniać
[ Dodano: 26 Gru 2009 13:26 ]
Sprzęgło zaczyna przepuszczać podczas obciążenie, czyli kiedy gwałtownie przyspieszał lub gdy samochód jak napisałeś jest obciążony ładunkiem/ pasażerami..
Koszt naprawy uzależniony jest od tego gdzie kupisz zestaw tarcza/docisk/łożysko.. allegro/ASO/sklep.. robocizna, tak samo co mechanik to cena...
[ Dodano: 26 Gru 2009 13:26 ]
Sprzęgło zaczyna przepuszczać podczas obciążenie, czyli kiedy gwałtownie przyspieszał lub gdy samochód jak napisałeś jest obciążony ładunkiem/ pasażerami..
Koszt naprawy uzależniony jest od tego gdzie kupisz zestaw tarcza/docisk/łożysko.. allegro/ASO/sklep.. robocizna, tak samo co mechanik to cena...
a mozna z tym jezdzic narazie ?? nie szkodzi takie zachwanie na inne podzespoły bo narazie nie objawia się to tak cżęsto ?? ile takie sprzęgło ma w teori wytrzymac przbiegu około 200 000 km ?? i jeszcze jedno pytanie na jakiej firmy zmienic sprzęgło czy z jakiego modelu tdi bo chciałbym wgrac chipa w niedługim czasie i zeby znów z tym nierobic
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jeździć się da jeżeli będziesz delikatnie obchodził się z gazem "bez butowania" i unikał gwałtownych przyspieszeń, nie wpłynie to negatywnie na żywotność podzespołów napędowych.. Szukaj zamienników firmy Sachs/ LUK .. To ile sprzęgło wytrzyma zależy od wielu czynników, stylu jazdy, rodzaju dróg po jakich się auto porusza - miasto/autostrada.. itp.. Jeśli chodzi o wzmocnienie sprzęgła w tym modelu, to niestety nie wiem czy jest to możliwe... może ktoś z użytkowników forum ma informacje na ten temat...a mozna z tym jezdzic narazie ?? nie szkodzi takie zachwanie na inne podzespoły bo narazie nie objawia się to tak cżęsto ?? ile takie sprzęgło ma w teori wytrzymac przbiegu około 200 000 km ?? i jeszcze jedno pytanie na jakiej firmy zmienic sprzęgło czy z jakiego modelu tdi bo chciałbym wgrac chipa w niedługim czasie i zeby znów z tym nierobic
[ Dodano: 26 Gru 2009 14:00 ]
Coś znalazłem, zawsze poczytać można.. przy skrzyni 5 jest możliwość wzmocnienia sprzęgła...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
a nie da się takiego sprzęgła podregulowac jakoś ?? bo tylko to się dzieje praktycznie na 2 biegach ?? a jesli chodzi o chip to chciałbym by autko miało około 120-130 km.Kiedyś czytałem ze jeśli sprzęgło jest zużyte to jak na włączonym silniku nacisnie się sprzęgło to się słyszy jakieś drgania u mnie tego nie słychac jedynie jak dam na pół sprzęgło to coś takiego słysze ale trzymanie na pół sprzęgle chyba nie jest zbyt dobre
sachs lub LUK - ale to jedno i to samo - u mnie siedziało ori LUK włożyłem teraz SACHS-a i lata jak ta lalaPolak pisze:i jeszcze jedno pytanie na jakiej firmy zmienic sprzęgło
to chyba na odwrót jak wciśniesz to nic nie powinieneś słyszeć i jak puścisz to samo powinno być - a jeżeli puszczasz i słyszysz chrobotanie to łożysko lub dwumas przysiadaPolak pisze:czytałem ze jeśli sprzęgło jest zużyte to jak na włączonym silniku nacisnie się sprzęgło to się słyszy jakieś drgania u mnie tego nie słychac jedynie jak dam na pół sprzęgło to coś takiego słysze ale trzymanie na pół sprzęgle chyba nie jest zbyt dobre
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 15:12 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
ja mówie ze ja wciskam do końca to nic nie słsyze a na pół sprzegle słsyze to źle ?? też własnie niewiem jak sprawa bedzie wyglądała z dwumasem :/
[ Dodano: 26 Gru 2009 14:28 ]
czyli mam rozumiec ze jesli delikatnie naciskam sprzęgło i czuc takie drgania na sprzęgle to dwumas pada??? A może to miec co wspólnego z wyciekami z rury pod intercoolera bo jakiś czas temu miałem kupic 2 nowe rury i to zaniedbałem ?? czy może olej dostał się na tarcze sprzęgła i się tak dzieje.Niewiem czy ma to coś wspólnego bo jestem laikiem w sprawach mechaniki
[ Dodano: 26 Gru 2009 14:28 ]
czyli mam rozumiec ze jesli delikatnie naciskam sprzęgło i czuc takie drgania na sprzęgle to dwumas pada??? A może to miec co wspólnego z wyciekami z rury pod intercoolera bo jakiś czas temu miałem kupic 2 nowe rury i to zaniedbałem ?? czy może olej dostał się na tarcze sprzęgła i się tak dzieje.Niewiem czy ma to coś wspólnego bo jestem laikiem w sprawach mechaniki
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Nieszczelności IC nie mają wpływu na sprzęgło ...Polak pisze:ja mówie ze ja wciskam do końca to nic nie słsyze a na pół sprzegle słsyze to źle ?? też własnie niewiem jak sprawa bedzie wyglądała z dwumasem :/
[ Dodano: 26 Gru 2009 14:28 ]
czyli mam rozumiec ze jesli delikatnie naciskam sprzęgło i czuc takie drgania na sprzęgle to dwumas pada??? A może to miec co wspólnego z wyciekami z rury pod intercoolera bo jakiś czas temu miałem kupic 2 nowe rury i to zaniedbałem ?? czy może olej dostał się na tarcze sprzęgła i się tak dzieje.Niewiem czy ma to coś wspólnego bo jestem laikiem w sprawach mechaniki
Jeśli podczas gaszenia/rozruchu czujesz że rzuca silnikiem to może to być objaw zużytego dwumasu... zrób test ... piąty bieg 1600 obr/min wciśnij mocno gaz i trzyma tak do 2500 jeśli w okolicach 2000 poczujesz że trzęsie autem - silnikiem -to najprawdopodobniej pada dwu mas
poważnie w każdym tak jest? u mnei podobna sytuacja i już sam nie wiem, zdania sa podzielone, u koleżki w starszym 90KM mówi że nei mrowi na półsprzęgle, tam samo jak jeździłem transporterem 110KM nic nie czułem. to jak to w końcu Panowie? Fakt faktem póki elegancko wchodza biegi i nie słychać chrobotania jest gitararesearch1 pisze:Na wpół wciśniętym sprzęgle w tdi zawsze będzie czuć drgania - ja tak mam a dwumas jest dobry. Więc tym się nie przejmuj. Jedynie sprzęgło masz do wymiany.
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 15:41 przez rozyk_l, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego ja kiedyś miałem podobny objaw ślizgania się obrotów, ale nie z powodu sprzęgła, a słabej jakości paliwa wlanego do moich pompek. Zalej sobie może pod korek Vpowera albo Ultimatea i obadaj temat jeszcze raz.
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 22:47 przez Vieri, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości