problemy z przyśpieszeniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

problemy z przyśpieszeniem

Post autor: Polak » sob gru 26, 2009 14:12

Witam.Od pewnego czasu mam pewien problem.Auto przy przyspieszaniu szczególnie na 4 i 5 biegu między obrotami silnika 1800 a 2300 jak naciskam na gaz to obroty się nie regularnie podnoszą a auto nie przysipesza i silnik zaczyna dziwnie wyc później opadają i auto już normalnie przyspiesza.Na początku ten problem pojawiał się sporadycznie a teraz już częściej szczególnie jak auto jest obciążone (więcej pasażerów lub jazda pod górke).Czy to jest sprzęgło ??? ile naprawa może kosztowac i czy trzeba przy tym zmieniac dwumasa ?? Auto jest z 2003 roku przebieg 126 000 km przynajmiej na liczniku a naprawde moze byc 2 razy tyle
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 14:15 przez Polak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob gru 26, 2009 14:15

Jak przy dodaniu gazu obroty się podnoszą a uto nie przyspiesza, to masz upalone sprzęgło.. Jeśli dwu masowe koło zamachowe jest dobre to nie trzeba go wymieniać :helm:

[ Dodano: 26 Gru 2009 13:26 ]
Sprzęgło zaczyna przepuszczać podczas obciążenie, czyli kiedy gwałtownie przyspieszał lub gdy samochód jak napisałeś jest obciążony ładunkiem/ pasażerami..
Koszt naprawy uzależniony jest od tego gdzie kupisz zestaw tarcza/docisk/łożysko.. allegro/ASO/sklep.. robocizna, tak samo co mechanik to cena...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » sob gru 26, 2009 14:40

a mozna z tym jezdzic narazie ?? nie szkodzi takie zachwanie na inne podzespoły bo narazie nie objawia się to tak cżęsto ?? ile takie sprzęgło ma w teori wytrzymac przbiegu około 200 000 km ?? i jeszcze jedno pytanie na jakiej firmy zmienic sprzęgło czy z jakiego modelu tdi bo chciałbym wgrac chipa w niedługim czasie i zeby znów z tym nierobic



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob gru 26, 2009 14:54

a mozna z tym jezdzic narazie ?? nie szkodzi takie zachwanie na inne podzespoły bo narazie nie objawia się to tak cżęsto ?? ile takie sprzęgło ma w teori wytrzymac przbiegu około 200 000 km ?? i jeszcze jedno pytanie na jakiej firmy zmienic sprzęgło czy z jakiego modelu tdi bo chciałbym wgrac chipa w niedługim czasie i zeby znów z tym nierobic
Jeździć się da jeżeli będziesz delikatnie obchodził się z gazem "bez butowania" i unikał gwałtownych przyspieszeń, nie wpłynie to negatywnie na żywotność podzespołów napędowych.. Szukaj zamienników firmy Sachs/ LUK .. To ile sprzęgło wytrzyma zależy od wielu czynników, stylu jazdy, rodzaju dróg po jakich się auto porusza - miasto/autostrada.. itp.. Jeśli chodzi o wzmocnienie sprzęgła w tym modelu, to niestety nie wiem czy jest to możliwe... może ktoś z użytkowników forum ma informacje na ten temat...

[ Dodano: 26 Gru 2009 14:00 ]
Coś znalazłem, zawsze poczytać można.. przy skrzyni 5 jest możliwość wzmocnienia sprzęgła...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » sob gru 26, 2009 15:03

a nie da się takiego sprzęgła podregulowac jakoś ?? bo tylko to się dzieje praktycznie na 2 biegach ?? a jesli chodzi o chip to chciałbym by autko miało około 120-130 km.Kiedyś czytałem ze jeśli sprzęgło jest zużyte to jak na włączonym silniku nacisnie się sprzęgło to się słyszy jakieś drgania u mnie tego nie słychac jedynie jak dam na pół sprzęgło to coś takiego słysze ale trzymanie na pół sprzęgle chyba nie jest zbyt dobre



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob gru 26, 2009 15:10

Polak pisze:i jeszcze jedno pytanie na jakiej firmy zmienic sprzęgło
sachs lub LUK - ale to jedno i to samo - u mnie siedziało ori LUK włożyłem teraz SACHS-a i lata jak ta lala
Polak pisze:czytałem ze jeśli sprzęgło jest zużyte to jak na włączonym silniku nacisnie się sprzęgło to się słyszy jakieś drgania u mnie tego nie słychac jedynie jak dam na pół sprzęgło to coś takiego słysze ale trzymanie na pół sprzęgle chyba nie jest zbyt dobre
to chyba na odwrót jak wciśniesz to nic nie powinieneś słyszeć i jak puścisz to samo powinno być - a jeżeli puszczasz i słyszysz chrobotanie to łożysko lub dwumas przysiada
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 15:12 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » sob gru 26, 2009 15:18

ja mówie ze ja wciskam do końca to nic nie słsyze a na pół sprzegle słsyze to źle ?? też własnie niewiem jak sprawa bedzie wyglądała z dwumasem :/

[ Dodano: 26 Gru 2009 14:28 ]
czyli mam rozumiec ze jesli delikatnie naciskam sprzęgło i czuc takie drgania na sprzęgle to dwumas pada??? A może to miec co wspólnego z wyciekami z rury pod intercoolera bo jakiś czas temu miałem kupic 2 nowe rury i to zaniedbałem ?? czy może olej dostał się na tarcze sprzęgła i się tak dzieje.Niewiem czy ma to coś wspólnego bo jestem laikiem w sprawach mechaniki



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob gru 26, 2009 16:19

Polak pisze:ja mówie ze ja wciskam do końca to nic nie słsyze a na pół sprzegle słsyze to źle ?? też własnie niewiem jak sprawa bedzie wyglądała z dwumasem :/

[ Dodano: 26 Gru 2009 14:28 ]
czyli mam rozumiec ze jesli delikatnie naciskam sprzęgło i czuc takie drgania na sprzęgle to dwumas pada??? A może to miec co wspólnego z wyciekami z rury pod intercoolera bo jakiś czas temu miałem kupic 2 nowe rury i to zaniedbałem ?? czy może olej dostał się na tarcze sprzęgła i się tak dzieje.Niewiem czy ma to coś wspólnego bo jestem laikiem w sprawach mechaniki
Nieszczelności IC nie mają wpływu na sprzęgło ...
Jeśli podczas gaszenia/rozruchu czujesz że rzuca silnikiem to może to być objaw zużytego dwumasu... zrób test ... piąty bieg 1600 obr/min wciśnij mocno gaz i trzyma tak do 2500 jeśli w okolicach 2000 poczujesz że trzęsie autem - silnikiem -to najprawdopodobniej pada dwu mas


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » sob gru 26, 2009 16:22

Na wpół wciśniętym sprzęgle w tdi zawsze będzie czuć drgania - ja tak mam a dwumas jest dobry. Więc tym się nie przejmuj. Jedynie sprzęgło masz do wymiany.



rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » śr sty 06, 2010 16:24

research1 pisze:Na wpół wciśniętym sprzęgle w tdi zawsze będzie czuć drgania - ja tak mam a dwumas jest dobry. Więc tym się nie przejmuj. Jedynie sprzęgło masz do wymiany.
poważnie w każdym tak jest? u mnei podobna sytuacja i już sam nie wiem, zdania sa podzielone, u koleżki w starszym 90KM mówi że nei mrowi na półsprzęgle, tam samo jak jeździłem transporterem 110KM nic nie czułem. to jak to w końcu Panowie? Fakt faktem póki elegancko wchodza biegi i nie słychać chrobotania jest gitara
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 15:41 przez rozyk_l, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » sob sty 09, 2010 22:47

Kolego ja kiedyś miałem podobny objaw ślizgania się obrotów, ale nie z powodu sprzęgła, a słabej jakości paliwa wlanego do moich pompek. Zalej sobie może pod korek Vpowera albo Ultimatea i obadaj temat jeszcze raz.
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 22:47 przez Vieri, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości