Nie dzialaja spryskiwacze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 22, 2009 18:17
- Lokalizacja: katowice
Nie dzialaja spryskiwacze
Witam wszystkich z forum.
Z gory przepraszam za pisanie bez polskich znakow.
Jestem tu nowy , szukalem dluzsza chwile na forum odpowiedzi na moje pytanie lecz nie udalo mi sie znalez.
Mam taki problem ze po uruchomienu przednich jak i tylnej wycieraczki manetka aby zadzialal spryskiwacz to plyn nie leci. dzialaja jedynie wycieraczki. Dodam ze nawet nie slychac pracy pompki spryskiwaczy.
bezpieczniki sprawdzone w aucie i sa sprawne.
czy jest jakis inny bezpiecnzik gdzies pod maska? i ktory to dokladnie bezpiecznik bo na pokrywce od bezpiecznikow nie jest to konkretnie napisane. W tedy sprawdzil bym czy pokazuje sie na nim napiecie. Czy widac z gory w komoze silnika moze ten silniczek od pompki czy trzeba sie gimnastykowac pod auto?
Z gory przepraszam za pisanie bez polskich znakow.
Jestem tu nowy , szukalem dluzsza chwile na forum odpowiedzi na moje pytanie lecz nie udalo mi sie znalez.
Mam taki problem ze po uruchomienu przednich jak i tylnej wycieraczki manetka aby zadzialal spryskiwacz to plyn nie leci. dzialaja jedynie wycieraczki. Dodam ze nawet nie slychac pracy pompki spryskiwaczy.
bezpieczniki sprawdzone w aucie i sa sprawne.
czy jest jakis inny bezpiecnzik gdzies pod maska? i ktory to dokladnie bezpiecznik bo na pokrywce od bezpiecznikow nie jest to konkretnie napisane. W tedy sprawdzil bym czy pokazuje sie na nim napiecie. Czy widac z gory w komoze silnika moze ten silniczek od pompki czy trzeba sie gimnastykowac pod auto?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dexter23pl, tonight is the night?
teraz to najczęsciej płyn zamarza. Nawet jak płyn w zbiorniczku nie jest zamarźnięty to w przewodach już może być. Jeśli nie slychać pompki to może w niej już zamarzło.
Musisz sprawdzić czy napięcie dochodzi do kostki pompki i czy płyn w wężykach nie zamarzł.
Pompka przeważnie jest bezpośrednio w zbiorniczku, z reguły stanowi osobny element który można odłączyc, w mk4 też tak powinno to wyglądać.
teraz to najczęsciej płyn zamarza. Nawet jak płyn w zbiorniczku nie jest zamarźnięty to w przewodach już może być. Jeśli nie slychać pompki to może w niej już zamarzło.
Musisz sprawdzić czy napięcie dochodzi do kostki pompki i czy płyn w wężykach nie zamarzł.
Pompka przeważnie jest bezpośrednio w zbiorniczku, z reguły stanowi osobny element który można odłączyc, w mk4 też tak powinno to wyglądać.
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 18:36 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 22, 2009 18:17
- Lokalizacja: katowice
do pompki spryskiwaczy dochodzą dwa przewody.zdejmij jeden i załacz spryskiwacze przednie i tylne i zobacz czy poleci płym z pompki, tzn czy pompka wypryskuje płyn po zdieciu przewody.
następnie załóz zdiety przewód i zdejmij drugi przewód i znów załcz spryskiwacze przodu i tyłu i zobacz czy leci płyn z pompki.jesli leci płym z pompki w dwóch kierunkach znaczy ze pompka ok.a zatkane sa dysze spryskiwaczy lub zamarzł płym w przewodach.
jesli pompka sie nie odzywa i nie leci płym to zdejmij wtyczke elektryczyczną i sprawdz multimetremdziałanie pompki. niech ktoś wciska dzwignie spryskiwaczy a ty multimetrem spradz czy na wtyczce jest napiecie.wtyczka ma dwa wejscia tzw żenskie.. w którejś z luk podczas wcisnietej dzwigni spryskiwaczy musi byc napecie podawane do pompki tzn +12V a ty multimetrem lub jakis innym sposobem to sprawdz.
jesli jest napiecie to duze szanse ze padnieta pompka a jesli ne ma napecia to znaczy ze przekażnik nie działa
następnie załóz zdiety przewód i zdejmij drugi przewód i znów załcz spryskiwacze przodu i tyłu i zobacz czy leci płyn z pompki.jesli leci płym z pompki w dwóch kierunkach znaczy ze pompka ok.a zatkane sa dysze spryskiwaczy lub zamarzł płym w przewodach.
jesli pompka sie nie odzywa i nie leci płym to zdejmij wtyczke elektryczyczną i sprawdz multimetremdziałanie pompki. niech ktoś wciska dzwignie spryskiwaczy a ty multimetrem spradz czy na wtyczce jest napiecie.wtyczka ma dwa wejscia tzw żenskie.. w którejś z luk podczas wcisnietej dzwigni spryskiwaczy musi byc napecie podawane do pompki tzn +12V a ty multimetrem lub jakis innym sposobem to sprawdz.
jesli jest napiecie to duze szanse ze padnieta pompka a jesli ne ma napecia to znaczy ze przekażnik nie działa
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 22, 2009 18:17
- Lokalizacja: katowice
witam
okazalo sie podczas jazdy przez caly dzien jak zrobilo sie cieplej ze poprostu zamarzl silniczek od pompli. Z tego co patrzalem to nie ma dojscia do wtyczki od silniczka od gory pod maska. chyba jedyna opcja to jakos dojsc od dolu lecz trzeba by miec kanal
dziekuje koledzy za zainteresowanie
okazalo sie podczas jazdy przez caly dzien jak zrobilo sie cieplej ze poprostu zamarzl silniczek od pompli. Z tego co patrzalem to nie ma dojscia do wtyczki od silniczka od gory pod maska. chyba jedyna opcja to jakos dojsc od dolu lecz trzeba by miec kanal
dziekuje koledzy za zainteresowanie
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 13:47 przez dexter23pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 246 gości